  • 61. Data: 2020-09-25 19:52:27
    Temat: Re: Działanie klimatyzacji
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ogolnie tak musi byc.

    Ja wiem, że musi, ale chyba nie aż tak, żeby śmierdziało :) Poza tym to
    się cały czas chłodzi zasysanym powietrzem, cylinder i głowica też są
    żebrowane... zastanawiam się po prostu, czy tak ma być i to zostawić, czy
    coś jest nie tak (np. zły olej) i mi się to w końcu zatrze.

    > O ile wiem, to zalezy od czynnika.
    > A Ty sprezasz pewnie powietrze, to byle jaki :-)

    Hm, ale tu czynnik nie przechodzi przez misę olejową. To jest bardziej jak
    silnik spalinowy, a nie jak sprężarka w lodówce czy w klimatyzacji.

    --
    Gdybyś była owocem, to byłabyś najsłodszą truskawką. A gdybyś była
    warzywem, to odwiedzałbym cię codziennie w szpitalu.

  • 62. Data: 2020-09-25 20:07:27
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/09/2020 19:23, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > A ten czynnik krąży prawidłowo? - nie ma gdzieś załamania rury?
    > Mierzyłeś miernikiem cęgowym prąd sprężarki?

    Pobór prądu w normie katalogowej, mierzone nie cęgowym, tylko zwykłym,
    acz cyfrowym, watomierzem.

    > Nie w "czynnik" tylko na rurze czynnika (przylgowo).

    To tylko temperature, manometru tam nie wcisnę tą metodą ;) Ale nawet
    jeśli, rurki nie są na zewnątrz. Nie ma czym pomierzyć, jak bym miał
    dostęp to dawno bym to zrobił.

    > W pompie masz złącze serwisowe do którego można wpiąć manometr, ale tu
    > masz rację - aby to zrobić bezpiecznie dla siebie i urządzenia wypadało
    > by mieć podstawową wiedzę z kursów f-gaz.

    I otwieralną pompę ;)

    > To przeczytaj tego posta z forum, i zapytaj serwisanta jaki jest
    > "przegrzew" :-)

    Superheat? Obejrzałem bilion filmików z YT o serwisowaniu klimy i
    faktycznie czasem się posługują tym pojęciem do serwisowania. Nie jestem
    jednak przekonany czy mogę to w miarę dokładnie oznaczyć tylko
    "dotykając" czujnikami do rurek, taki pomoar temperatury jest zazwyczaj
    zafałszowany.

    Tak czy inaczej, mam być przygotowany do dyskusji, nie do serwisu.

    A f-gaz - ponoć 1000zł kurs z egzaminem. Ponieważ zdają go ludzie ze
    środka krzywej Gaussa, to nie może tam być za dużo fizyki, więc do
    ogarnięcia. Może kiedyś trzeba będzie ;)

  • 63. Data: 2020-09-25 20:08:00
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/09/2020 19:32, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > zaraz, o jakiej pompie Ty piszesz?

    Glikolu.

  • 64. Data: 2020-09-25 20:12:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "heby" napisał w wiadomości grup
    On 25/09/2020 17:45, J.F. wrote:

    >Owszem, pompę zmienili na większą nawet. To tylko wydłuża cykl.

    No widzisz - pomaga. Dobrze mowia :-)

    >Nastepna w szeregu pompa to jakieś 300W. Zje cały COP :D

    Bylo nie oszczedzac na srednicy rurek wymiennika ziemnego :-)

    J.

  • 65. Data: 2020-09-25 21:40:24
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/09/2020 20:12, J.F. wrote:
    > Bylo nie oszczedzac na srednicy rurek wymiennika ziemnego :-)

    Ale to nie ja oszczędzałem :D