  • 1. Data: 2021-03-04 16:56:25
    Temat: Dziwny radiator
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Co powiecie o tym radiatorze i sposobie jego aplikacji?
    https://allegro.pl/oferta/arctic-alpine-12-passive-r
    adiator-pasywny-intel-9646161062
    IMO coś jest nie tak, przecież jeśli założymy radiator w sposób pokazany
    na rysunku, to w normalnym położeniu płyty z prockiem, żeberka radiatora
    będą poziomo. Nici z konwekcji a radiator nie działa :) A jeśli założymy
    go obróconego o 90 st to zasłoni slot na pamięć albo zahaczy o
    elektrolity z drugiej strony.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 2. Data: 2021-03-04 17:34:13
    Temat: Re: Dziwny radiator
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu czwartek-04-marca-2021 o 16:56, Jacek Maciejewski pisze:
> [...]
    > będą poziomo. Nici z konwekcji a radiator nie działa :) A jeśli założymy
    > go obróconego o 90 st to zasłoni slot na pamięć albo zahaczy o

    Czy o coś zahaczy to nie wiem ale poziome ustawienie wskazywałoby na
    zamontowany wentylator na boku obudowy.

  • 3. Data: 2021-03-04 17:55:02
    Od: MF <n...@n...noproblem.invalid>

    On 04/03/2021 15:56, Jacek Maciejewski wrote:
> [...]
    > będą poziomo. Nici z konwekcji a radiator nie działa :) A jeśli założymy
    > go obróconego o 90 st to zasłoni slot na pamięć albo zahaczy o

    Przyjrzałem się, zdziwiłem się, poszukałem w necie:
    <https://support.arctic.de/index.php?p=alpine12passi
    ve&lang=en>. Okazuje
    się, że radiator działa w połączeniu z wymuszonym obiegiem powietrza od
    wentylatora chłodzącego obudowę. A czy w obudowie będzie można uzyskać
    żądany obieg powietrza i czy w ogóle jest tam wymagany wentylator, to
    już insza inszość.

    Też na początku pomyślałem, że nie da rady go poprawnie zainstalować, bo
    jedyną słuszną pozycją tego radiatora jest taka o:
    <https://www.audiostereo.pl/uploads/monthly_04_2013/
    blogentry-39340-0-72709500-1366653528.jpg>.

    --
    MF

  • 4. Data: 2021-03-04 17:56:08
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Jacek Maciejewski, 04 mar 2021 w
    news:1jnqxj4cuj9dk.1ungpb6pwr99p$.dlg@40tude.net napisałeś/aś:

> [...]
    > radiator w sposób pokazany na rysunku, to w normalnym położeniu
    > płyty z prockiem, żeberka radiatora będą poziomo. Nici z konwekcji a

    Ja tam nie widzę nigdzie, żeby były poziomo.

  • 5. Data: 2021-03-04 18:14:23
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 4 Mar 2021 16:55:02 +0000, MF napisał(a):

> [...]
    > wentylatora chłodzącego obudowę. A czy w obudowie będzie można uzyskać
    > żądany obieg powietrza i czy w ogóle jest tam wymagany wentylator, to

    Popatrzyłem na twój link i tam jest tak:
    https://support.arctic.de/alpine12passive
    Wszystko cacy ale ten radiator nie jest kwadratowy, tzn. nie ma
    kwadratowej podstawy tylko prostokątną. Wymiary z aukcji to głębokość:
    69mm, szerokość: 95mm, wysokość: 95mm. I kicha, żeberek pionowo nie
    ustawisz :)
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 6. Data: 2021-03-04 18:28:10
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    news:175qf17pffrkv$.julk90wcecq9.dlg@40tude.net napisałeś/aś:

> [...]
    > kwadratowej podstawy tylko prostokątną. Wymiary z aukcji to
    > głębokość: 69mm, szerokość: 95mm, wysokość: 95mm. I kicha, żeberek

    Sorry wytłumaczcie mi czego ja nie rozumiem. Pod twoim linkiem jest
    sekcja cooler orientation gdzie widać, że może być pionowo i poziomo -
    jak kto woli - ponieważ jest kwadratowy. No chyba że do RAMu masz mniej
    niż te 48mm od środka CPU.

  • 7. Data: 2021-03-04 18:54:00
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia 04 Mar 2021 17:28:10 GMT, pueblo napisał(a):

> [...]
    > sekcja cooler orientation gdzie widać, że może być pionowo i poziomo -
    > jak kto woli - ponieważ jest kwadratowy. No chyba że do RAMu masz mniej

    Na aukcji na której jest radiator, podano wymiary prostokątne. Na linku
    do Alpine 12 i obrazkach tamże, radiator jest kwadratowy. Coś się nie
    zgadza :) Tu i tu jest Alpine 12 tylko na aukcji prostokątny a na
    stronie arctica - kwadratowy.
    Ale, mniejsza o tą dziwną niekonsekwencję. Na aukcji zamieszczono
    zdjęcia na których prostokątny radiator w położeniu pracy ma żeberka
    poziomo a obrócić o 90 st się nie da bo koliduje z otoczeniem. I to jest
    prawdziwa ciekawostka :)
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 8. Data: 2021-03-04 19:16:20
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

> [...]

    zdjęcia na których prostokątny radiator w położeniu pracy ma żeberka
    poziomo a obrócić o 90 st się nie da bo koliduje z otoczeniem. I to jest

    PS. Ech, chyba fałszywy alarm. Źle zinterpertowałem "głębokość:
    69mm, szerokość: 95mm, wysokość: 95mm". Wygląda na to że to też jest
    "kwadratowy" radiator, o podstawie 95x95 i można go obrócić o 90 st.
    Ciekawe czy ktoś go zastosował? I jeśli tak, do jakiej płyty?
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 9. Data: 2021-03-04 19:29:15
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    news:1wz2lqto3yyvv$.12a2lfbe9kz5q.dlg@40tude.net napisałeś/aś:

> [...]
    > zdjęcia na których prostokątny radiator w położeniu pracy ma żeberka
    > poziomo a obrócić o 90 st się nie da bo koliduje z otoczeniem. I to

    Myślę, że on jest po prostu kwadratowy, tzn. przekrój równoległy do płyty
    jest kwadratem 95x95. Nigdy nie wiem, które wymiary w takich przypadkach
    są opisywane jako szer. wys. gł. Perspektywa zdjęcia(czy to zdjęcie w
    ogóle) jest być może złudna ze względu na żeberka. Zresztą popatrz na
    filmik
    https://www.youtube.com/watch?v=GAz8YWCVrts

    Stawiam że 69mm to jest jednak wysokość intuicyjnie rozumiana, czyli
    prostopadle do CPU.

  • 10. Data: 2021-03-04 20:16:09
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia 04 Mar 2021 18:29:15 GMT, pueblo napisał(a):

    > Stawiam że 69mm to jest jednak wysokość intuicyjnie rozumiana, czyli
    > prostopadle do CPU.

    Tak, masz rację. Uległem złudzeniu perspektywicznemu i lekkiemu
    zamieszaniu z wymiarami. Tym niemniej, skoro podstawa ma 95x95 cm to
    radiator jest niemal na wcisk do płyty którą mam. Co prawda elektrolity
    są tak niskie że mają szansę się zmieścić pod nim, slot pamięci nawet
    jak pierwszy zostanie przysłonięty to nie szkodzi ale na tranzystorach
    stabilizatorów jest też radiator i tam prawie na pewno będzie kolizja.
    Dlatego pytam czy ktoś ma doświadczenia z takim kaloryferkiem.
    --
    Jacek
    -I hate haters-