  • 1. Data: 2021-03-05 10:32:02
    Temat: "(A7) Me FW Downgrade - Request MeSpiLock Failed"
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Uruchomiłem komp który właśnie składam i gdy startuje, na moment pojawia
    się komunikat:
    "(A7) Me FW Downgrade - Request MeSpiLock Failed"
    Po sekundzie uruchamianie rusza dalej i kończy się załadowaniem i
    uruchomieniem OS-a. Niby mało istotne skoro komp startuje ale nieco
    wq... :) Poguglałem nieco i widzę że przez ostatnie parę lat problem się
    utrzymywał ale nie znalazłem ani wytłumaczenia istoty błędu ani dobrej
    recepty. Może ktoś z was walczył z tym i zwalczył? :)

    Konfiguracja kompa: Płyta Asus H170M-PLUS, procek i5, jeden moduł RAM
    Adata i dysk SSD Micron.

    Jedna z rad była: Ustaw w UEFI Compatibility Support Module na Auto. Nie
    zadziałała :) Była też rada by upgradować bios, ale też były głosy że to
    nie pomogło więc na razie odpuściłem.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 2. Data: 2021-03-05 11:04:25
    Temat: Re: "(A7) Me FW Downgrade - Request MeSpiLock Failed"
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 5 Mar 2021 10:32:02 +0100
    doszła do mnie wiadomość <1tg370zt8pcvk.eueueq4yxma2$.dlg@40tude.net>
    od Jacek Maciejewski <j...@g...pl> :
> [...]
    >
    >Jedna z rad była: Ustaw w UEFI Compatibility Support Module na Auto. Nie
    >zadziałała :) Była też rada by upgradować bios, ale też były głosy że to

    A moim zdaniem od tego powinieneś zacząć, opis biosu 3805:

    "Intel New ME Update, Improve Stability."

    To może naprawić firmware ME, płyta chyba ta:
    https://www.asus.com/pl/Motherboards-Components/Moth
    erboards/All-series/H170M-PLUS/

    Czym jest Intel ME:
    https://www.dobreprogramy.pl/BIOS-i-UEFI-Czym-jest-I
    ntel-Management-Engine-i-jak-go-wylaczyc,News,106234
    .html

  • 3. Data: 2021-03-05 11:17:56
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 05 Mar 2021 11:04:25 +0100, Olaf Frikiov Skiorvensen
    napisał(a):

    > A moim zdaniem od tego powinieneś zacząć, opis biosu 3805:

    Właśnie upgradnąłem ten bios :) I wygląda na to że poskutkowało,
    komunikat się nie pojawia. Komp startuje dobre 10 sek szybciej (20
    zamiast 30)
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 4. Data: 2021-03-05 11:35:49
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    napisał(a):

> [...]

    Właśnie upgradnąłem ten bios :) I wygląda na to że poskutkowało,
    komunikat się nie pojawia. Komp startuje dobre 10 sek szybciej (20

    PS. Nieźle Intel namieszał z tym ME :) Arogancja monopolisty.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 5. Data: 2021-03-05 11:49:51
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 5 Mar 2021 11:35:49 +0100
    doszła do mnie wiadomość <u...@4...net>
    od Jacek Maciejewski <j...@g...pl> :

> [...]
    >zamiast 30)
    >
    >PS. Nieźle Intel namieszał z tym ME :) Arogancja monopolisty.

    ME można usunąć, ale dobrze mieć programator i zapasową kopię biosu:
    https://www.reddit.com/r/privacy/comments/77ut68/dis
    abling_intel_me/