  • 21. Data: 2020-07-27 18:40:50
    Temat: Re: Dzwonek do drzwi Wi-Fi
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 27/07/2020 18:36, Marek wrote:
    > Ale ja do sterowania nie potrzebuje imię mam żadnego serwera, więc
    > nic.mi nie padnie.

    Zgadza się. Jeszcze lepiej jak byś miał dom z lampach naftowych, nie
    padnie nawet jak elektronie wyłączą. Innymi słowy masz jeszcze
    przestrzeń na poprawę swojego bezpiczeństwa.

  • 22. Data: 2020-07-27 19:14:30
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 27.07.2020 15:42, heby wrote:

    > Nie, róznica jest taka że *moje* rozwiązanie będzie działać. HA jest
    > niezależny od internetu, działa całkowicie lokalnie, wymaga tylko prądu
    > jestli jesteś w obrębie domu.
    Ale powiadomienia na telefon i tak nie zrobisz bez internetu.
    Możesz na upartego zrobić serwis i nie dać telefonowi spać, ewentualnie
    postawić drugi i wysłać SMS, ale to chyba nie tędy droga.

    --
    Mirek.

  • 23. Data: 2020-07-27 21:05:52
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 27/07/2020 19:14, Mirek wrote:
    > Ale powiadomienia na telefon i tak nie zrobisz bez internetu.

    HA działa w *intranecie*. Wiec jeśli jesteś w domu, do działania HA nie
    wymagasz dostępu do internetu.

    Autor pytania, jesli dobrze rozumiem, jest w domu.

  • 24. Data: 2020-07-28 09:39:37
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 27 Jul 2020 19:14:30 +0200, Mirek <m...@n...dev> wrote:
    > Ale powiadomienia na telefon i tak nie zrobisz bez internetu.

    Ale on tego nie rozumie, w domu to ja mogę sobie ręcznie bramę
    otworzyć.

    --
    Marek

  • 25. Data: 2020-07-28 09:41:32
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 27 Jul 2020 21:05:52 +0200, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > HA działa w *intranecie*. Wiec jeśli jesteś w domu, do działania HA
    > nie

    Chłopie ale jakie HA, strugane na Pi? To chyba haha a nie ha. Pokaż
    to swoją infrastrukturę to ocenimy to haha.

    --
    Marek

  • 26. Data: 2020-07-28 13:52:56
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/07/2020 09:41, Marek wrote:
    > Chłopie ale jakie HA, strugane na Pi?

    Tak, na pi, ale nie strugane. Gotowe.

    > To chyba haha a nie ha.

    To HomeAssistant.

    > Pokaż to
    > swoją infrastrukturę to ocenimy to haha.

    "Infrastruktua" składa się z Pi4 z Hassio/HA oraz switcha i accesspointa
    + pare dupereli na sonoff/tasmota. Oceniajcie, towarzyszu expercie.

  • 27. Data: 2020-07-28 13:53:56
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/07/2020 09:39, Marek wrote:
    > Ale on tego nie rozumie, w domu to ja mogę sobie ręcznie bramę otworzyć.

    Ale ty tego nie rozumiesz, że opisałem przypadek w którym w domu nie
    mógł sobie bramy otworzyć. Bo szło "przez niemiecką chmurę w piwnicy w
    Pekinie".

  • 28. Data: 2020-07-28 15:46:37
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 28 Jul 2020 13:52:56 +0200, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > "Infrastruktua" składa się z Pi4 z Hassio/HA oraz switcha i
    > accesspointa
    > + pare dupereli na sonoff/tasmota. Oceniajcie, towarzyszu expercie.

    Akronim HA ma wiele znaczeń. Źle oceniłem.

    --
    Marek

  • 29. Data: 2020-07-28 15:48:13
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 28 Jul 2020 13:53:56 +0200, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > nie
    > mógł sobie bramy otworzyć. Bo szło "przez niemiecką chmurę w

    No ale to jego wina, że nie zadbał o overdrive'a (nie przycisnął
    dostawcy rozwiązania o to).

    --
    Marek

  • 30. Data: 2020-07-28 16:03:07
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/07/2020 15:48, Marek wrote:
    > No ale to jego wina, że nie zadbał  o overdrive'a (nie przycisnął
    > dostawcy rozwiązania o to).

    Cytując tumanistów: "nie ma obowiązku znać się na tym". A "niemiecka
    chmura" to nie w kij dmuchał przecież.

    Tak będzie wyglądał mniej więcej świat współczesnych Januszów automatyki
    domowej, niektórych z NIPami i pieczątkami.