  • 1. Data: 2009-03-14 21:04:51
    Temat: E51 - WiFi
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

    Witam,

    Od niedawna jestem posiadaczem (a właściwie moja żona) Nokii E51.
    W domu mamy sieć WiFi i chciałbym, żeby żona korzystała z sieci, ale
    chcielibyśmy zabezpieczyć się przed przypadkowym dostępem do internetu po
    GPRSie. Abonament jest w Erze. Nie chcemy zupełnie rezygnować z netu za
    pośrednictwem Ery, bo czasami może się przydać. Chcielibyśmy mieć tylko
    kontrolę nad połączeniami z netem. Np. jeśli wysiądzie router to żeby
    telefon nie połączył się bez naszej wiedzy z netem przez Erę.
    Czytam instrukcję i nie mogę doczytać jak się zabezpieczyć przed taką
    ewentualnością.
    Czy jest jakiś sposób na czasowe zablokowanie innych połączeń z netem poza
    WiFi, ale taki który łatwo byłoby wyłaczyć?

    --

    pozdrawiam,
    Mariusz

  • 2. Data: 2009-03-14 22:27:15
    Temat: Re: E51 - WiFi
    Od: AL <a...@s...tam>

    MariuszM pisze:
> [...]
    > Czy jest jakiś sposób na czasowe zablokowanie innych połączeń z netem
    > poza WiFi, ale taki który łatwo byłoby wyłaczyć?

    mozna wymusic w ustawieniach, by przy kazdym polaczeniu jakiegos
    programu odpytywal jak polaczyc.
    U mnie wowczas pokazuje liste z wszystkimi zaufanymi (dopisanymi)
    punktami AP + bluconnect, era internet, etc...
    Uruchamiam program - program sie pyta jak polaczyc wyswietlajac liste

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 3. Data: 2009-03-14 22:36:27
    Od: KuFeL <k...@o...pl>

    AL pisze:

> [...]
    > punktami AP + bluconnect, era internet, etc...
    > Uruchamiam program - program sie pyta jak polaczyc wyswietlajac liste

    druga opcja to tryb offline - wtedy tylko wifi chodzi na zadanie.

    Pzdr,
    KuFeL
    --
    gg:71218 / http://kufel.bloog.pl
    http://www.zachody.pl / skype:kufel78

  • 4. Data: 2009-03-15 01:20:57
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

    > druga opcja to tryb offline - wtedy tylko wifi chodzi na zadanie.

    Rozumiem, że tryb offline to tryb w którym nie można wykonywać połączeń
    telefonicznych? Taki tryb samolotowy?

    pzdr.
    Mariusz

  • 5. Data: 2009-03-15 09:52:58
    Od: KuFeL <k...@o...pl>

    MariuszM pisze:

    > Rozumiem, że tryb offline to tryb w którym nie można wykonywać połączeń
    > telefonicznych? Taki tryb samolotowy?
    >
    > pzdr.
    > Mariusz
    tak to wyglada

    Pzdr,
    KuFeL

  • 6. Data: 2009-03-15 10:57:31
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

    Dzięki,

    --

    pozdrawiam,
    Mariusz

  • 7. Data: 2009-03-15 14:07:20
    Od: AL <a...@s...tam>

    MariuszM pisze:
    > Dzięki,

    ale czy o takie rozwiazanie Ci chodzi?

    Zwaz, ze w tym trybie nie zadzwonisz, ani nikt do ciebie sie nie dodzwoni

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 8. Data: 2009-03-15 17:14:22
    Od: "Michal" <b...@o...pl>

    > Czy jest jakiś sposób na czasowe zablokowanie innych połączeń z netem poza
    > WiFi, ale taki który łatwo byłoby wyłaczyć?

    sa softy tyupu smart connect itd.

    ja uzywam psiloc connect.
    w profilach polaczen robi sie profil psiloc connect.
    laczy sie zapisanymi pktami wifi o ile sa dostepne
    a w sytuacji gdy jestes w w miejscu gdzie nie ma twojegu pktu wifi
    mozna ustawic by laczyl sie przez profil gprs 3/g oraz ustawic
    czy moze czy tez nie laczyc sie w roamingu.

    mi to fajnie sie sprawdza - w domu mam wifi
    w pracy tez wiec sprawdzanie poczty realizowane jest prawie za free...

  • 9. Data: 2009-03-15 18:35:23
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

> [...]
    > AP + bluconnect, era internet, etc...
    > Uruchamiam program - program sie pyta jak polaczyc wyswietlajac liste

    Klikam, klikam i nie mogę dojść jak to ustawić. Mogę jedynie zmienić w
    przeglądarce punkt dostępu, ale to już jest po Ptokach.
    Jedyny sposób połączenia się z moim domowym WiFi to jest wtedy kiedy na
    opcjach znalezionego WiFi dam "zacznij przeglądanie Web" czy jakoś tak.
    Mam tel. w Erze i jak daję skrót blueconnect to automatycznie łączy mnie
    przez punkt dostępu blueconnect i mogę to zmienić dopiero po połączeniu.
    Tak samo wszystkie pobierania, zdjęć, aplikacji itp. działają tylko przez
    punkt dostępu blueconnect :(
    Nawet w trybie offline jak włączę możliwość przeglądania netu, to już
    pobieranie nie chce mi działać.

    Poza tym mam dziwne wrażenie, że Era wykosiła normalnego klienta poczty, bo
    wszędzie widzę tylko ten chory era mail, ale może się mylę, bo bawię się
    fonem dopiero kilkadziesiąt minut.

    --

    pozdrawiam,
    Mariusz

  • 10. Data: 2009-03-15 19:37:09
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

    Rozwiązałem problem. Można na sztywno ustawić punkt dostępu, albo kazać mu,
    żeby za każdym razem pytał.
    Znalazłem też normalnego klienta poczty.
    Dzięki wszystkim za pomoc :)

    --

    pozdrawiam,
    Mariusz