  • 11. Data: 2021-04-27 23:15:01
    Temat: Re: Elektryk po Francusku
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 27.04.2021 o 20:37, K pisze:

    > Technologia.

    Pierd..sz.

  • 12. Data: 2021-04-27 23:15:31
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 27.04.2021 o 23:03, spider pisze:

    > Kolejna mutacja Covid pośle do piachu połowę ludzkości i problem emisji
    > CO2 sam się rozwiąże ;)

    To nie wyeliminuje elektryków.

  • 13. Data: 2021-04-28 10:18:31
    Od: K <n...@e...com>

    On 27/04/2021 22:15, ii wrote:

    > Pierd..sz.

    a nie, faktycznie masz racje. 100% sprzedazy nowych samochodow to
    elektryki, bo maja zajebisty zasieg bez wzgledu na temperature na
    zewnatrz, szybko sie laduja na kazdej stacji i sa tansze od swoich
    spalinowych odpowiednikow.

  • 14. Data: 2021-04-28 10:19:41
    Od: K <n...@e...com>

    On 27/04/2021 22:15, ii wrote:

    > To nie wyeliminuje elektryków.

    Jak nie nastapi przelom w technologii baterii to sie same wyeliminuja na
    rzecz wodorowych.

  • 15. Data: 2021-04-28 12:29:09
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, K.
    On 28.04.2021 10:19 you wrote:

    > Jak nie nastapi przelom w technologii baterii to sie same
    > wyeliminuja na rzecz wodorowych.

    Albo pójdzie w tym kierunku :-P
    https://elektrowoz.
    pl/auta/toyota-stworzyla-3-cylindrowy-silnik-spalino
    wy-na-wodor-pojemnosc
    -16-litra-trafi-do-auta-wyscigowego/

    --
    Pete

  • 16. Data: 2021-04-28 12:43:02
    Od: K <n...@e...com>

    On 28/04/2021 11:29, Pete wrote:

    > Albo pójdzie w tym kierunku :-P
    > https://elektrowoz.
    > pl/auta/toyota-stworzyla-3-cylindrowy-silnik-spalino
> [...]

    Moze miec sens jako agregat pradotworczy dla elektrykow opartych na
    bateriach i jako pomost albo do czasu az baterie beda mialy sensowna
    pojemnosc i czas ladowania albo do momentu kiedy wodorowe zaczna miec
    sens. Raczej bym nie liczyl drugie zycie spalinowych uzywajacych wodoru
    zamiast ropy/benzyny.

  • 17. Data: 2021-04-28 15:07:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 28 Apr 2021 12:29:09 +0200, Pete wrote:
    > Hello, K.

    Albo odwrotnie - jesli nie nastapi polepszenie w technologii wodoru,
    sie wyeliminuje sam na rzecz baterii.
    Bo ponoc obecnie sa w tej technologii powazne wady.

    > Albo pójdzie w tym kierunku :-P
    > https://elektrowoz.pl/auta/toyota-stworzyla-3-cylind
    rowy-silnik-spalinowy-na-wodor-pojemnosc-16-litra-tr
    afi-do-auta-wyscigowego/

    Bardzo watpliwe.
    Silnik spalinowy ma kiepska sprawnosc, ogniwa paliwowe i elektryk
    znacznie wieksza. Co jest szczegolnie istotne przy wodorze, bo
    zbiornik ma relatywnie malo paliwa.
    No chyba, ze przyczepka-cysterna przestanie dziwic :-)

    Aczkolwiek ... mirai ma zbiorniki na 5.6kg wodoru, co mialo pozwolic
    na "do 650km" jazdy. Jakies 0.9kg/100km.
    Jesli tu dobrze zgaduja z tymi 1.1kg ... kiepsko to swiadczy o FC.

    No wlasnie 0.9kg wodoru to jakies 125MJ ciepla spalania, czyli 35kWh
    ... a Tesli wystarcza 20kWh/100km ?

    Te 20kW w Tesli to energia mierzona po stronie ladowania czy
    rozladowania ?

    J.

  • 18. Data: 2021-04-28 20:05:31
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 28.04.2021 o 10:18, K pisze:

> [...]
    > elektryki, bo maja zajebisty zasieg bez wzgledu na temperature na
    > zewnatrz, szybko sie laduja na kazdej stacji i sa tansze od swoich

    Ja nie narzekam że Twizy nie da się przejechać Polski i że nikt go nie
    kupuje. To twoje problemy.

  • 19. Data: 2021-04-28 20:06:12
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 28.04.2021 o 10:19, K pisze:

    > Jak nie nastapi przelom w technologii baterii to sie same wyeliminuja na
    > rzecz wodorowych.

    Siarkowodorowych, na spirytus albo piwo.

  • 20. Data: 2021-04-29 09:44:24
    Od: K <n...@e...com>

    On 28/04/2021 19:05, ii wrote:

    > Ja nie narzekam że Twizy nie da się przejechać Polski i że nikt go nie
    > kupuje. To twoje problemy.

    Dlatego oprocz elektrycznego masz jeszcze spalinowe... Koniu tez
    twierdzil, ze dba o ekologie ale szybko wrocil do spalinowych jak sie
    okazalo, ze trzeba placic za ladowanie.