  • 1. Data: 2021-04-20 12:52:52
    Temat: Kolejny paszkwil lobby paliwowego...
    Od: K <n...@e...com>

    ...stawiajacy samochody elektryczne w zlym swietle:
    https://www.spectator.co.uk/article/why-i-regret-buy
    ing-an-electric-car
    Tak w skrocie narzekania na to, ze ladowarki popsute, a pradu do
    nastepnej nie ma. Hyundaie maja tendencje do samozaplonu itp, a
    instalacja w domu nie pozwala wlaczyc piekarnika gdy sie auto laduje.
    Swoja droga jakim trzeba byc debilem zeby kupowac elektryka z mysla o
    podrozach UK -> FR -> UK, a pozniej sie zalic, ze trasa ktora normalnie
    zajmuje 10h zajela 18h...

    Ale nic, nie damy sie temu lobby. Walczmy!

  • 2. Data: 2021-04-20 13:05:02
    Temat: Re: Kolejny paszkwil lobby paliwowego...
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-04-20 o 12:52, K pisze:
> [...]
    > nastepnej nie ma. Hyundaie maja tendencje do samozaplonu itp, a
    > instalacja w domu nie pozwala wlaczyc piekarnika gdy sie auto laduje.
    Ale to akurat prawda, weźmy taką ładowarkę 10KW, prąd z jedenej fazy to
    15A, a piekarnik np termobieg to grzałka 2,2KW na jednej fazie czyli
    10A, mając standartowe
    bezpieczniki 25A dla przydziału mocy 14-16KW. Więc włączając piekarnik
    bezpiecznik musi wyłączyć. Koniec kropka.

    > Swoja droga jakim trzeba byc debilem zeby kupowac elektryka z mysla o
    > podrozach UK -> FR -> UK, a pozniej sie zalic, ze trasa ktora normalnie
    > zajmuje 10h zajela 18h...
    Dokładnie :)
    Typowe niedopasowanie sprzętu do potrzeb i jeszcze pokazanie światu że
    się jest debilem.

    > Ale nic, nie damy sie temu lobby. Walczmy!
    Gazując benzyniaki :)

    --
    Janusz

  • 3. Data: 2021-04-20 13:09:19
    Od: K <n...@e...com>

    On 20/04/2021 12:05, Janusz wrote:
> [...]
    > bezpieczniki 25A dla przydziału mocy 14-16KW. Więc włączając piekarnik
    > bezpiecznik musi wyłączyć. Koniec kropka.

    Ale sobie ostatecznie zapgrejdowal, pewnie mu podlaczyli trzy fazy.

  • 4. Data: 2021-04-20 13:12:25
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-04-2021 o 13:05, Janusz pisze:

    > Ale to akurat prawda, weźmy taką ładowarkę 10KW, prąd z jedenej fazy to

    Nie ma takich, albo mniejsza moc, albo trzy fazy.

    > 15A, a piekarnik np termobieg to grzałka 2,2KW na jednej fazie czyli
    > 10A, mając standartowe
    > bezpieczniki 25A dla przydziału mocy 14-16KW. Więc włączając piekarnik
    > bezpiecznik musi wyłączyć. Koniec kropka.

    Nie wiem czy w ogóle tak powinno być to podłączone, żeby na jednej fazie
    był i piekarnik i gniazdo dla ev.
    Przy tak dużym przydziale mocy instalacja i tak musi być 3 fazowa, więc
    problem żeby to przepiąć inaczej jest żaden.

  • 5. Data: 2021-04-20 14:38:08
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 20.04.2021 o 12:12, Cavallino pisze:

> [...]
    > Przy tak dużym przydziale mocy instalacja i tak musi być 3 fazowa, więc
    > problem żeby to przepiąć inaczej jest żaden.

    artykułu nie czytałem, ale 3f w uk to rzadkość. Ja mam główne
    zabezpieczenie chyba 80A(może 100A?), indukcja chodzi jednofazowo na 40A

    Lukasz

  • 6. Data: 2021-04-20 14:45:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ddddddddddddd" napisał w wiadomości grup

    >artykułu nie czytałem, ale 3f w uk to rzadkość. Ja mam główne
    >zabezpieczenie chyba 80A(może 100A?), indukcja chodzi jednofazowo na
    >40A

    W UK inne zwyczaje.
    U nas siec w domu rozprowadzona w "drzewo" czy "gwiazde" - wiele
    roznych obwodow z osobnym bezpiecznikiem.
    W UK wymyslili "ring" czyli pierscien kabla wokol domu/mieszkania, i
    wszystko z jednej fazy.
    I bezpieczniki we wtyczkach, oraz jeden glowny na "ringu".

    W US tez inne zwyczaje - kazdy domek ma wlasny transformator na
    slupie - tez 1f.

    J.

  • 7. Data: 2021-04-20 15:01:56
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 20.04.2021 o 13:45, J.F. pisze:

> [...]
    > obwodow z osobnym bezpiecznikiem.
    > W UK wymyslili "ring" czyli pierscien kabla wokol domu/mieszkania, i

    to raczej nie, przynajmniej nie teraz. W starych instalacjach były 3-4
    bezpieczniki (jeszcze takie w których się drucik wymieniało po
    przepaleniu) - zgaduję że rozdzielony na oświetlenie, gniazda oraz
    ogrzewacz wody do prysznica, w mojej jest ok. 10 i nowe instalacje tak
    wyglądają. Praktycznie wszystko rozdzielone. Do tego bardzo fajne
    1-polowe bezpieczniki z wbudowaną różnicówką, które mam na większości
    obwodów.

    > I bezpieczniki we wtyczkach, oraz jeden glowny na "ringu".

    bezpieczniki w każdej wtyczce, do tego wymagany wyłącznik do każdego
    niedostępnego gniazda / punktu

    Lukasz

  • 8. Data: 2021-04-20 15:02:20
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-04-2021 o 14:38, ddddddddddddd pisze:

    > artykułu nie czytałem, ale 3f w uk to rzadkość.

    My na jakieś grupie o uk jesteśmy?

  • 9. Data: 2021-04-20 15:24:08
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 20.04.2021 o 14:02, Cavallino pisze:

    > My na jakieś grupie o uk jesteśmy?

    sorry, zmylił mnie link w domenie co.uk i angielskie słowa w linku,
    myślałem że dotyczy to tej strony europy, ale jak rozumiem w artykule
    ktoś opisał sytuację w Polsce?

    Lukasz

  • 10. Data: 2021-04-20 15:29:13
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-04-2021 o 15:24, ddddddddddddd pisze:

    > sorry, zmylił mnie link w domenie co.uk i angielskie słowa w linku,
    > myślałem że dotyczy to tej strony europy, ale jak rozumiem w artykule
    > ktoś opisał sytuację w Polsce?

    Wszystko co jest na tej grupie dotyczy sytuacji w Polsce, albo jest NTG.
    Załóżcie sobie osobną grupę do dywagacji o uk.

    Ja do żadnego artykułu się nie odnosiłem, tylko do konkretnego tekstu
    przedpiszcy, który zacytowałem.