  • 11. Data: 2020-08-06 14:35:13
    Temat: Re: Europejski system energetyczny
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Thursday, August 6, 2020, 2:25:25 PM, you wrote:

    > W czasie jazdy patrze na droge :-P
    > Ciesze sie, ze bedzie w tym jakis "polski wkład", a nie tylko import i
    > import.
    > A ze kolo Belchatowa nie jechalem, to i haldy nie widzialem.
    > Zaraz ... w Szczecinie jakas elektrownia jest ... gdzie ta halda
    > popiolow ?

    Popioły kieruje się do cementowni i producentów płyt
    gipsowo-kartonowych. Często na miejscu wytwarza się płyty, korzystając
    z gipsu powstałego przy odsiarczaniu...

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 12. Data: 2020-08-06 15:30:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.08.2020 o 14:14, J.F. pisze:

    > Czyli drugie pół prawdy jest takie, ze te klastry co je tak chwaliles,
    > sa g* warte ?

    Półprawda to za dużo powiedziane. Te klastry, które chwalił nie istnieją
    na terenie RP. Prawdę mówiąc to chyba w ogóle nie istnieją poza jedną
    wyspą. Więc nawet nie druga prawda a trzecia - wszak "istnieją" oznacza
    "więcej niż jedno zwierzę";)

    --
    Shrek

  • 13. Data: 2020-08-06 15:32:59
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 6 Aug 2020 14:14:24 +0200, J.F. napisał(a):

    > Czyli drugie pół prawdy jest takie, ze te klastry co je tak chwaliles,
    > sa g* warte ?

    Kiedy nauczysz się pisać po polsku to ci odpowiem. Ale obawiam się że z
    twoim umysłem to niemożliwe.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 14. Data: 2020-08-06 15:36:17
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-08-06 o 15:30 +0200, Shrek napisał:
    > Półprawda to za dużo powiedziane. Te klastry, które chwalił nie
    > istnieją na terenie RP. Prawdę mówiąc to chyba w ogóle nie istnieją
    > poza jedną wyspą.

    Zgodnie z teorią kwantową multiwersum, takie klastry nie tylko istnieją,
    ale jest ich nieskończenie duża ilość.

    Mateusz

  • 15. Data: 2020-08-06 15:39:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Zgodnie z teorią kwantową multiwersum, takie klastry nie tylko istnieją,
    > ale jest ich nieskończenie duża ilość.

    Dobra - przekonałeś mnie - to nie gówno prawda, ale jednak pólprawda.
    Błądzić jest rzeczą ludzką, więc za swój błąd przepraszam;)

    --
    Shrek

  • 16. Data: 2020-08-06 15:57:05
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 6 Aug 2020 15:30:04 +0200, Shrek napisał(a):

> [...]
    > na terenie RP. Prawdę mówiąc to chyba w ogóle nie istnieją poza jedną
    > wyspą. Więc nawet nie druga prawda a trzecia - wszak "istnieją" oznacza

    Skoro jesteś zbyt głupi by samemu skorzystać z gogli to coś na twoim
    poziomie:
    https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&sour
    ce=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjJ0L-q2YbrAhWpt
    YsKHQoRCvIQFjAKegQIARAB&url=http%3A%2F%2Fwww.nfosigw
    .gov.pl%2Fdownload%2Fgfx%2Fnfosigw%2Fpl%2Fnfoaktualn
    osci%2F15%2F1299%2F22%2F3.me_deo_nfosigw.pdf&usg=AOv
    Vaw3oi2h_3-3eif4gh6oSclvy
    Tu coś bardziej skomplikowanego, wątpię czy wczytasz:
    https://www.elektro.info.pl/artykul/rynek-energii/68
    703,analiza-perspektyw-rozwoju-klastrow-energetyczny
    ch-w-polsce
    Przegląd w Europie:
    http://energystreamer.pl/2019/02/22/energetyka-obywa
    telska-przyklady-z-niemiec-i-danii/
    Konkurs klastrów:
    https://magazynbiomasa.pl/33-najlepsze-klastry-energ
    ii-juz-z-certyfikatami-me/
    Analiza polskiego klastra:
    https://www.cire.pl/pliki/2/2019/ostrowski_kl.pdf
    http://ppte2050.pl/platforma/pmt/prw1/files/03.%20Bi
    lans%20energetyczny%20klastra%20w%20kontekscie%20ree
    lektryfikacji%20OZE.pdf
    https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&sour
    ce=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjGi8G23YbrAhUNt
    osKHf8EBDA4MhAWMAN6BAgHEAE&url=https%3A%2F%2Fsiemiat
    ycze.eu%2Fpl%2Fsiemiatycki-klaster-energii%2Fitem%2F
    download%2F2458_81e4f2ef81f4883ed93ccce9164ba5f3.htm
    l&usg=AOvVaw1Cj9-cQiJjuzcaO6wTH2lo

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 17. Data: 2020-08-06 16:20:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    .gov.pl%2Fdownload%2Fgfx%2Fnfosigw%2Fpl%2Fnfoaktualn
    osci%2F15%2F1299%2F22%2F3.me_deo_nfosigw.pdf&usg=AOv

    Fajne takie - nie za konkretne - gdzie masz tam choćby wzmiankę o
    samobilansującym się klastrze?

    > Tu coś bardziej skomplikowanego, wątpię czy wczytasz:
    > https://www.elektro.info.pl/artykul/rynek-energii/68
    703,analiza-perspektyw-rozwoju-klastrow-energetyczny
    ch-w-polsce

    ,,cywilnoprawne porozumienie, w skład którego mogą wchodzić osoby
    fizyczne, osoby prawne, jednostki naukowe, instytuty badawcze lub
    jednostki samorządu terytorialnego, dotyczące wytwarzania i równoważenia
    zapotrzebowania, dystrybucji lub obrotu energią z odnawialnych źródeł
    energii lub z innych źródeł lub paliw, w ramach sieci dystrybucyjnej o
    napięciu znamionowym niższym niż 110 kV"

    Gdzieś widzisz coś o _samobilansowaniu_ ?

    Dajej już lepiej - LOBy. A widziałeś, że za każdym razem używa się tam
    czasu przyszłego?

    O jest:

    "W Polsce są dwa funkcjonujące klastry: Klaster Zielone Podhale oraz
    Ostrowski Klaster Komunalny. Natomiast pierwszą samowystaraczalną
    energetycznie gminą w Polsce są Kisielice. Działająca tam elektrownia
    wiatrowa oraz lokalna biogazownia zapewniają całej gminie
    samowystarczalność energetyczną opartą na OZE."

    Sprawdziłem drugi:

    http://www.crkenergia.pl/p/ore.html

    Ani słowa o samobilansowaniu.

    Klastry w rozumieniu rozporządzenia to po prostu zrzeszenie podmiotów,
    które przez własną bądź dzierżawioną infrastrukturę sprzedają i kupują
    sobie energię. Fajnie, bo omijasz PSE ale do samobilansowania daleko. To
    jest bardziej twór prawny niż fizyczny. W zasadzie gdyby innogy kupiło
    elektrociepłownie warszawskie i rozpieprzyło się w niezależne spólki to
    też byłoby klastrem w tym rozumieniu. Teraz widzisz, że to nic fizycznie
    nie zmienia tylko to twór prawny.

    > Przegląd w Europie:
    > http://energystreamer.pl/2019/02/22/energetyka-obywa
    telska-przyklady-z-niemiec-i-danii/

    Pierwsza z brzegu:

    Farma wiatrowa Middelgrunden

    Początkowo mogli z niej korzystać tylko lokalsi a teraz wszyscy - czyli
    teraz jest fizycznie zwykłą elektrownią wiatrową.

    Dalej mi się nie chce.

    To o czym piszesz, to po prostu spóldzielnie - nie mają nic albo
    niewiele wspólnego z samobilansowaniem. WQręcz przeciwnie - "pasożytują"
    na systemie energetycznym, który zapewnia im stabilność (jak w zasadzie
    większość OZE).

    --
    Shrek

  • 18. Data: 2020-08-06 17:49:58
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 6 Aug 2020 16:20:17 +0200, Shrek napisał(a):

> [...]
    > niewiele wspólnego z samobilansowaniem. WQręcz przeciwnie - "pasożytują"
    > na systemie energetycznym, który zapewnia im stabilność (jak w zasadzie

    Jak mówiłem, raczej się zesrasz na rzadko. Pokazałem ci klastry to ci
    samobilansowanie zawadza. Jak ci pokażę samobilansowanie to ci
    przeszkodzi co innego. Po prostu głupiś i tyle.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 19. Data: 2020-08-06 18:48:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...

    >Jak mówiłem, raczej się zesrasz na rzadko. Pokazałem ci klastry to ci
    >samobilansowanie zawadza. Jak ci pokażę samobilansowanie to ci
    >przeszkodzi co innego. Po prostu głupiś i tyle.

    Moment moment - ale co chciales pokazac ?
    Ze nie potrzeba zawodowej energetyki cieplnej, bo jak sie
    ludzie/prosumenci połączą w zbilansowane klastry, to im obcy prad z
    paliw kopalnych niepotrzebny ?

    Chyba taka byla teza ...

    J.

  • 20. Data: 2020-08-06 18:56:19
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 6 Aug 2020 18:48:41 +0200, J.F. napisał(a):

> [...]
    > Ze nie potrzeba zawodowej energetyki cieplnej, bo jak sie
    > ludzie/prosumenci połączą w zbilansowane klastry, to im obcy prad z

    Chyba :) A tak naprawdę chcę pokazać trendy rozwojowe w energetyce.
    --
    Jacek
    I hate haters.