  • 1. Data: 2020-08-08 08:47:40
    Temat: Dieselgate VW Passat B8 Arteon i ziomkowie
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    https://www.vw-schaden.de/aktuelles/auch-vw-passat-b
    8-von-dieselgate-20-betroffen-gerichte-stellen-trick
    serei-am-ea288-fest

    EA288 też podpada pod paragraf. Układ oczyszczania spalin działa tylko przy
    określonych temperaturach a poza nimi truje jak inne czyste diesle od VW ;-)

    EA289 już klepniety wyrokiem sądu, teraz czekamy na kolejny wyrok i zapraszamy do
    kasy.

    To jest recydywa ;-)

  • 2. Data: 2020-08-10 10:51:48
    Temat: Re: Dieselgate VW Passat B8 Arteon i ziomkowie
    Od: K <n...@e...com>

    On 08/08/2020 07:47, Przemek Jedrzejczak wrote:
> [...]
    >
    > EA289 już klepniety wyrokiem sądu, teraz czekamy na kolejny wyrok i zapraszamy do

    Ostatnio Opel robi aktualizacje dot. emisji spalin w swoim 2.0 170KM ale
    chyba nie jest to krytyczne bo nie ma na to akcji serwisowej.

  • 3. Data: 2020-08-10 11:44:29
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    Ależ naturalnie że jest
    Nr ref 008290

    Welche Opel-Modelle sind vom Abgasskandal betroffen?
    Die folgenden Opel-Modelle in der jeweiligen Diesel-Variante sind Teil eines
    Zwangs-Rückrufs durch das Kraftfahrtbundesamt:

    Opel Zafira 1.6 CDTi
    Opel Zafira 2.0 CDTi
    Opel Insignia 2.0 CDTi
    Opel Cascada 2.0 CDTi
    Opel Astra 1.6 CDTi
    Opel Mokka 1.6 CDTi

    Die Fahrzeuge besitzen die Diesel-Abgasnorm Euro 6, allerdings erfüllen sie diese
    Norm nur im Testbetrieb und aufgrund einer illegalen Abschalteinrichtung. Besitzer
    dieser Opel-Modelle können daher den Hersteller in Anspruch nehmen. Da eine
    Nachbesserung nicht empfehlenswert ist, verlangen die meisten Kunden eine
    Rückabwicklung des Autokaufs.

  • 4. Data: 2020-08-10 12:23:23
    Od: K <n...@e...com>

    On 10/08/2020 10:44, Przemek Jedrzejczak wrote:
> [...]
    Nachbesserung nicht empfehlenswert ist, verlangen die meisten Kunden eine

    Najwidoczniej nie w zboczonej do granic mozliwosci UK. UOKiK tez
    ostatnia akcje zarejestrowal w marcu i dotyczyla ona przewodu pompy paliwa.

  • 5. Data: 2020-08-10 13:32:24
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    powinna byc 100k aut w sumie z tego niecale 40k w DE ale UK jako nie UE moze miec
    swoje zdanie na ten temat

    ps jesli nie obowiazkowa to bym nie robil, uklad spalinowy/wydechowy byl liczony na
    warunki testowe i jego zywotnosc na bank ulegnie skroceniu co by tam producent nie
    obiecywal, dpf wypalal mi sie raz na tydzien a teraz co 2-3 dni, VW wymienil EGR z
    chlodnica spalin ale co z tego ? VW w Euro 6 oszukuje przy pomocy okna
    temperaturowego jesli je wylaczyc klopoty murowane

  • 6. Data: 2020-08-10 14:01:32
    Od: K <n...@e...com>

    On 10/08/2020 12:32, Przemek Jedrzejczak wrote:
> [...]
    chlodnica spalin ale co z tego ? VW w Euro 6 oszukuje przy pomocy okna
    temperaturowego jesli je wylaczyc klopoty murowane

    Z tego niemieckiegoo tekstu tez nie wynika, ktore modele (roczniki)
    podlegaja pod ta akcje w DE. W Insigni B przez trzy i pol roku (66tys
    km) uzytkowania, DPF wypalal mi sie raz z miesiac temu i bylo to 4
    miesiace po tym jak zaczalem jezdzic na krotkich trasach po miescie ze
    wzgledu na prace z domu. Koledze w BMW nie pokazuje kiedy sie DPF wypala
    wiec jak wylaczy silnik podczas procesu to mu rosnie poziom oleju.
    Wszsytkie diesle maja swoje problemy spowodowane pojebanymi normami.
    Moja pracowala w firmie z okolil automotive i z informacji, ktore
    dostawali wynikalo, ze najwiekszy rozjazd wzgledem deklarowanych
    wartosci mial zawsze Mercedes w swoich dieslach (nawet 60%).

  • 7. Data: 2020-08-10 14:22:27
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    2012-2016

    KBA-Referenznummer: 008290
    Hersteller-Code der Rückrufaktion: E15-2025000 (17-R-021)
    Hersteller/Marke: OPEL
    Verkaufsbezeichnung: CASCADA, INSIGNIA, ZAFIRA
    Baujahr von: 2012
    Baujahr bis: 2016
    Betroffene Fahrzeuge (weltweit): 95781
    Vermutlich betroffene Fahrzeuge (Deutschland): 8428
    Überwachung der Rückrufaktion durch das KBA: überwacht
    Beschreibung: Unzulässige Abschalteinrichtungen im Emissionskontrollsystem.
    Mögliche Einschränkungen der betroffenen Fahrzeugausführungen: Opel Zafira 1,6;
    Zafira 2,0; Cascada 2,0; Insignia 2,0 Euro 6.
    Abhilfemaßnahme des Herstellers: Softwareupdate
    Bekannte Vorfälle mit Sach-
    und/oder Personenschäden: nicht bekannt
    Veröffentlichungsdatum: 23.01.2020
    Hotline: Bitte kontaktieren Sie eine Vertragswerkstatt oder den Fahrzeughersteller

    PS nowa octavia 2020 posiada podwojny wtrysk scr wiec jesli VW nie zalozyl go z
    czystej dobroci ha ha ha to wszystko ponizej truje :-)

  • 8. Data: 2020-08-10 14:24:32
    Od: K <n...@e...com>

    On 10/08/2020 13:22, Przemek Jedrzejczak wrote:
> [...]
    > Hersteller-Code der Rückrufaktion: E15-2025000 (17-R-021)
    > Hersteller/Marke: OPEL
    > Verkaufsbezeichnung: CASCADA, INSIGNIA, ZAFIRA

    No, czyli poprzednie wersje modelowe. Inaczej eko zboczency w UK juz
    dawno by zmuszali do aktualizacji.

  • 9. Data: 2020-08-10 14:31:38
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    https://www.uokik.gov.pl/powiadomienia.php?news_id=1
    5549&news_page=1

    Przedsiębiorca Opel Poland Sp. z o.o. powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i
    Konsumentów, że w samochodach marki OPEL, modele: Combo E, rok modelowy 2019,
    Crossland X, rok modelowy 2018, i Grandland X, rok modelowy 2018-2019,
    wyprodukowanych w Hiszpanii, Francji i Portugalii, z powodu nieprawidłowości w
    oprogramowaniu i/lub wadliwego filtra DPF, emitowana ilość cząstek stałych w
    spalinach silnika o zapłonie samoczynnym może być wyższa od określonej w
    specyfikacji.

    ktos w tym uokik niezle sie postaral zeby utrudnic dotarcie do informacji :-)

    dla porownania niemiecka wyszukiwarka

    https://www.kba-online.de/gpsg/startServlet?adress=g
    psg

    lepkie raczki gamonii czy po prostu tradycyjnie nieudolne ?

  • 10. Data: 2020-08-10 15:06:02
    Od: K <n...@e...com>

    On 10/08/2020 13:31, Przemek Jedrzejczak wrote:
> [...]
    psg

    > lepkie raczki gamonii czy po prostu tradycyjnie nieudolne ?

    Ale Insignie B 2017-2019 to jakas swieza akcja i je klepia chyba w DE
    tylko. Co ciekawe w liftingu na 2020 ten sam silnik ma o 4KM (170 vs
    174) wiecej i o 20nm mniej (400 vs 380). Co ciekawe, ludzie pisza, ze po
    aktualizacji softu w zwiazku j/w dostaje sie wlasnie nowa specyfikacje
    silnika :)