  • 1. Data: 2012-11-04 19:37:38
    Temat: FF - zarządzanie kolorami
    Od: Marek <p...@s...com>

    Witam,

    Pamiętam, że całkiem niedawno widziałem taki efekt, że kolorystyka obrazków
    na stronie WWW oglądanej pod FF i IE różniła się. Sprawa dotyczyła tego, że
    FF posiada zarządzanie kolorami, a IE tego nie ma. Właśnie teraz - tj.
    jakiś rok później - próbuję uzyskać efekt ponownie lecz nie udaje mi się.
    Zauważyłem, że w FF zniknęła opcja:

    gfx.color_management.enabled

    Testowo załadowałem ten sam JPG z przypisanym profilem kolorów i bez jak i
    również z przypisanym absurdalnym profilem. Obrazek wygląda pod FF cały
    czas tak samo. Co ciekawe - pod IE9 kolory zależne są od przypisanego
    profilu ICC do obrazka choć są niewłaściwe, tak jakby kalibracja monitora
    nie była brana pod uwagę. Czy to oznacza, że FF zaniechał obsługi kolorów a
    IE9 zaczynał to robić? Role zamieniły się?

  • 2. Data: 2012-11-05 22:20:03
    Temat: Re: FF - zarządzanie kolorami
    Od: Tomasz Sowa <t...@N...ttmath.org>

    On 2012.11.04 19:37, Marek wrote:

    > Zauważyłem, że w FF zniknęła opcja:
    >
    > gfx.color_management.enabled

    gfx.color_management.mode
    http://kb.mozillazine.org/Gfx.color_management.enabl
    ed
    u mnie pod FF16 jest 2 co oznacza:
    "Enable color management for tagged graphics only. (Default) "

    wpisz w about:config też samo gfx.color tam jeszcze trzy opcje są

    > Testowo załadowałem ten sam JPG z przypisanym profilem kolorów i bez jak i
    > również z przypisanym absurdalnym profilem.[...]

    Tu masz taki fajny obrazek do testowania:
    ftp://slimaczek.pl/cm/test_profili/cmm.jpg

    --
    Tomek
    http://www.ttmath.org

  • 3. Data: 2012-11-06 00:12:21
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Mon, 05 Nov 2012 22:20:03 +0100, Tomasz Sowa napisał(a):

    Hej,

> [...]
    ed
    > u mnie pod FF16 jest 2 co oznacza:
    > "Enable color management for tagged graphics only. (Default) "

    Ta wartość od zawsze była na 2 ustawiana. Ona działała tak, że jeśli
    zarządzanie kolorami było aktywne, to można było określić jakie elementy
    będą profilowane za pomocą w/w. Jeśli wyłączyliśmy zarządzanie, to
    ustawianie w mode czegokolwiek nie zmieniało niczego. Ale doczytałem w
    uwadze, ze gfx.color_management.enabled w obecnej wersji nie istnieje i
    domyślnie jest na ON :-)

    > wpisz w about:config też samo gfx.color tam jeszcze trzy opcje są

    Tak, wiem. Ale żadna z tych opcji nie jest adekwatna. Przełączałem tylko
    gfx.color_management.enablev4 zakładając, że być może to zadziała.
    Znalazłem bardzo fajny test z opisem:

    http://www.color.org/version4html.xalter

    Pod IE9 dobrze ten obrazek jest widoczny a pod FF dopiero po zmianie
    gfx.color_management.enablev4 na true. Dziwne, że nie jest domyślnie na
    true ustawione ... Tu też problem widać. Gdy skopiuję sobie na pulpit
    obrazek pierwszy z "expected results" i otworze go w podglądzie systemowym,
    to będzie wyglądał inaczej niż w oknie przeglądarki - w podglądzie będzie
    mniej nasycony. Tak jakby FF i IE9 nie honorowały profilu ekranowego.
    Dodatkowo FF, w odróżnieniu od IE9, jest niewrażliwy na przypisany profil
    (nic się nie zmienia).

    > Tu masz taki fajny obrazek do testowania:
    > ftp://slimaczek.pl/cm/test_profili/cmm.jpg

    Fajny :-) W Paincie jest czerwone światło :-)