  • 1. Data: 2012-11-09 09:45:32
    Temat: czcionki webowe (wygładzanie)
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    witam

    Chodzi o czcionki webowe.
    Jest sobie taki stary bitstreamowy font z corela -
    Geometric slabserif 703 L2. W formacie ttf
    No przyszła ochota co by go zastosować na stronie www (nie wdając sie
    zbytnio w meandry licencjonowania).

    No i jest taki myk - narzędzie
    http://www.fontsquirrel.com/fontface/generator
    nie chce go łyknąć jakiś ma błąd. Wiec przekonwertowałem
    to z kolei takim marzędziem jak
    http://onlinefontconverter.com/
    do otf. Wówczas ów fontsquirrel owszem przekonwertował - wszystko ładnie
    pięknie ale nie ma polskich znaków.
    No wiec na pomoc sie udałem do googli i tam skorzystałem sobie z pierwszego
    z brzegu narzędzia jakie znalazłem.
    http://www.font2web.com/
    Tutaj pełen sukces, przynajmniej tak sie na początku wydawało, ale po
    chwili sie okazało ze sukces jest tylko połowiczny. Te czcionki wyglądają
    gorzej. Szczególnie to widać w wersji medium.
    Tutaj jest podgląd dla chętnych
    http://www.warszawski.info/test/demo.html

    Pod IE coś nie działa ale wybaczcie nie będe wnikał co - nie moja działka
    nie jestem koderem, ktoś inny być może coś z tym zrobi. Albo i nie :)
    Mnie na razie interesuje tylko estetyka

    Wersje bez polskich znaków są IMO znacznie ładniej wygładzone. Przynajmniej
    w operze i pod chromem.

    O co kaman?
    Jak zrobić by czcionki posiadające polskie znaki były ładniej wygładzone?
    Albo co zrobić by konwersja przez fontsquirrel umożliwiała korzystanie z
    naszych diakrytyków?

  • 2. Data: 2012-11-09 12:08:01
    Temat: Re: czcionki webowe (wygładzanie)
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Fri, 9 Nov 2012 09:45:32 +0100, ...::QRT::... napisał(a):

    > O co kaman?
    > Jak zrobić by czcionki posiadające polskie znaki były ładniej wygładzone?

    pozostaje tylko to pytanie - od czego zalezy wygładzanie web fontów?
    Z pl znakami i font squirrel sprawa już załatwiona poprzez zakładkę expert
    :)

  • 3. Data: 2012-11-09 13:30:52
    Od: Piotr Chamera <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-11-09 12:08, ...::QRT::... pisze:

    > pozostaje tylko to pytanie - od czego zalezy wygładzanie web fontów?
    > Z pl znakami i font squirrel sprawa już załatwiona poprzez zakładkę expert
    > :)

    Od tego czy konwerter zachowa orginalny hinting fontu, czy nie
    (hinting, to instrukcje dla renderera, które pomagają rysować font
    w małych rozdzielczościach - zachować czytelność znaku, wyrównane
    grubości linii, wysokości znaków, oczka, itp.). Może być też tak,
    że konwerter może automatycznie dodać niektóre takie instrukcje do
    fontów, które oryginalnie ich nie posiadały, więc to może działać
    w obie strony - czasem może być lepiej przed konwersją, a czasem po
    w zależności od jakości fontu i konwertera.

  • 4. Data: 2012-11-12 00:06:16
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

> [...]

    > Pod IE coś nie działa ale wybaczcie nie będe wnikał co - nie moja działka
    > nie jestem koderem, ktoś inny być może coś z tym zrobi. Albo i nie :)

    Użycie jakichkolwiek filtrów w IE wyłącza cleartype. TTTM.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl