  • 11. Data: 2022-09-18 09:05:27
    Temat: Re: Fizyka dla właścicieli szybkich fur
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 17.09.2022 17:48, heby wrote:
    > Takie coś trafiłem w książce do Fizyki do liceum.
    >
    > https://drive.google.com/file/d/134yCsDH338PZ3LHYAYq
    IPzoywbVXx2wF/view?usp=sharing

    > Ci, co marudzili, że fizyki nie warto się uczyć, mogą teraz spalić się
    > ze wstydu. Sami widzicie, że praktyka wieloletnich fartów szwagra ma
    > przełożenie na współczesną edukację.

    W Polsce takie odcinki są tylko na trasach gdzie nie ma zjazdów pomiędzy
    początkiem i końcem pomiaru czy jak rozwiązana jest sprawa, jeżeli ktoś
    jedzie do miejsca w połowie pomiaru po czym zawraca?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 12. Data: 2022-09-18 09:16:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > W Polsce takie odcinki są tylko na trasach gdzie nie ma zjazdów pomiędzy
    > początkiem i końcem pomiaru czy jak rozwiązana jest sprawa, jeżeli ktoś
    > jedzie do miejsca w połowie pomiaru po czym zawraca?

    Nijak - nie wylicza się średniej bo nie przejechał przez "bramkę"
    wyjściową.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 13. Data: 2022-09-18 09:41:00
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 18.09.2022 09:05, Mateusz Bogusz wrote:
    [...]
    > W Polsce takie odcinki są tylko na trasach gdzie nie ma zjazdów pomiędzy
    > początkiem i końcem pomiaru czy jak rozwiązana jest sprawa, jeżeli ktoś
    > jedzie do miejsca w połowie pomiaru po czym zawraca?

    Na znanym mi takim 4 km odcinku DK 19 pomiędzy Zabłudowem a Zwierkami
    (trochę na południe od Białegostoku) jest kilka zjazdów do wiosek
    oddalonych od trasy. Swoją drogą, jest tam też zjazd do fabryki
    zatrudniającej 600+ osób. Ciekawe jak są ,,rozliczani" ci dojeżdżający do
    roboty np. z Białegostoku i wracający po 8 h? :-)

  • 14. Data: 2022-09-18 09:53:55
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 18.09.2022 o 07:24, Marcin N pisze:

    > Ano ciekawe. Mi wyszło około 57 km/h.

    No tak.
    Teraz żeby było łatwiej:
    - jedziesz przez jedną godzinę z prędkością 90 km/godz., a następnie
    przez drugą godzinę z prędkością 57 km/godz. Przejechałeś łącznie 90+57,
    czyli 147 kilometrów w ciągu dwóch godzin.
    Jaka średnia prędkość wychodzi, naprawdę 70 km/godz?

    --
    -
    Akarm

  • 15. Data: 2022-09-18 10:02:40
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 18.09.2022 o 09:53, Akarm pisze:

> [...]
    > czyli 147 kilometrów w ciągu dwóch godzin.
    > Jaka średnia prędkość wychodzi, naprawdę 70 km/godz?

    Dopiero teraz wczytałem się w treść zadania.
    A może jeszcze inaczej: dopiero teraz treść do mnie dotarła. :D

    --
    -
    Akarm

  • 16. Data: 2022-09-18 10:36:39
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 18.09.2022 o 08:48, cef pisze:

    IPzoywbVXx2wF/view?usp=sharing

    > Dopiero jak się ułoży równania to widać, że rozwiązanie
    > nie jest oczywiste. Myślę, że ci w szybkich furach
    > nie potrafią wyliczyć.

    A w wolnych potrafią? I co, jak wyliczą to zwolnią? Kto będzie ścigał
    pasożytów żerujących na tym?

  • 17. Data: 2022-09-18 10:48:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.09.2022 o 10:36, ii pisze:

    > A w wolnych potrafią? I co, jak wyliczą to zwolnią? Kto będzie ścigał
    > pasożytów żerujących na tym?

    Z moich doświadczeń wynika, że za kółkiem nie należy nic liczyć. Ja
    wtedy jadę na "autopilocie". Po prostu jadę ale jakbyś mnie zapytał o
    szczegóły drogi to nic nie pamiętam. Więc staram się nic nie liczyć ani
    nie planować dat za kółkiem.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 18. Data: 2022-09-18 11:15:21
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-09-18 o 10:36, ii pisze:

    IPzoywbVXx2wF/view?usp=sharing

    > A w wolnych potrafią? I co, jak wyliczą to zwolnią? Kto będzie ścigał
    > pasożytów żerujących na tym?

    W szybkich i wolnych wyliczą z tym błędem co większość
    instynktownie (ja też) i pojadą 50km/h czyli nikt nie będzie żerował.

  • 19. Data: 2022-09-18 12:14:27
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 18/09/2022 00:40, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Jak - Twoim zdaniem - jest poprawna odpowiedź? Bo nie jest nią 50
    > km/h.

    Myślę, że jak większość ludzi gapiących się w to zadanie, nie zauważyłeś
    istoty problemu, ksiązka:
    1) nie widzi problemu w przekraczaniu dozwolonej prędkości
    2) sugeruje aby policzyć jak oszukać radar na końcu

    Przypominam, że rozmawiamy o "trasie, na której obowiązuje ograiczenie
    szybkości do 70km/h". Gdzie na spokojnie ktoś sobie popierdala 90km/h
    przez pół dystansu.

    Daruj sobie wciskanie komuś do ust odpowiedzi które nie padły.

  • 20. Data: 2022-09-18 12:32:54
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 18.09.2022 o 12:14, heby pisze:

> [...]
    > 1) nie widzi problemu w przekraczaniu dozwolonej prędkości
    > 2) sugeruje aby policzyć jak oszukać radar na końcu

    Bo to nie jest problem. Kierowcy umieją jeździć bez znaków ograniczenia
    prędkości.

    Problemem jest, że nie bardzo mogą.