  • 1. Data: 2022-09-18 15:30:51
    Temat: gdzie oddać opony?
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Nie wiem czy szanowne grono wie, że teraz jak się zakłada opony
    nowe i oddaje opony stare u wulkanizatora to on chce po 10zł za szt lub
    nawet 15zł za szt.

    Czyli jak chciałem pozbyć sie 6 szt to zakrzyknął 90zł.

    Powiedziałem proszę mi oddać wyrzucę do lasu/rzeki/zakopie w ogródku.

    Ale potem kanałami dowiedziałem sie, że punkty zbiórki selektywnej
    przyjmuja opony (olej i płyny też) tylko trzeba być zameldowanym w
    miescie.

    Zajechałem tam i panie co dusza zapragnie można oddać.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem

  • 2. Data: 2022-09-18 16:54:46
    Temat: Re: gdzie oddać opony?
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 18.09.2022 o 15:30, PiteR pisze:
    > Nie wiem czy szanowne grono wie, że teraz jak się zakłada opony
    > nowe i oddaje opony stare u wulkanizatora to on chce po 10zł za szt lub
    > nawet 15zł za szt.

    Bo mu się nie chce z tym babrać, a jak oddaje do utylizacji to musi też
    zapłacić, to taka "zachęta" dla klientów, żeby się sami z tym bujali.

    > Ale potem kanałami dowiedziałem sie, że punkty zbiórki selektywnej
    > przyjmuja opony (olej i płyny też) tylko trzeba być zameldowanym w
    > miescie.

    Każda gmina ustala swój regulamin odbioru takich odpadów. W mojej
    uchwalili, że mogę 4szt. na rok oddać za darmo do PSZOK-u, za wszystko
    powyżej muszę zapłacić.

    > Zajechałem tam i panie co dusza zapragnie można oddać.

    I bardzo dobrze. Jak miasto/gmina ma rozgarniętych radnych, to przyjmą
    wszystko od swoich mieszkańców/podatników. Lepieje jak im mieszkańcy
    odpady dowiozą we wskazane miejsce niż mają je potem zbierać po lasach i
    rowach.

  • 3. Data: 2022-09-18 17:21:51
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 18.09.2022 16:54, nadir wrote:
    [...]
    > Każda gmina ustala swój regulamin odbioru takich odpadów. W mojej
    > uchwalili, że mogę 4szt. na rok oddać za darmo do PSZOK-u, za wszystko
    > powyżej muszę zapłacić.
    U mnie tak samo - 4 opony na rok na gospodarstwo domowe. Dla tych co
    mieszkają w domach jednorodzinnych. Nie wiem jak u tych z bloków.

> [...]
    > wszystko od swoich mieszkańców/podatników. Lepieje jak im mieszkańcy
    > odpady dowiozą we wskazane miejsce niż mają je potem zbierać po lasach i
    Wątpię, aby przyjmowali wszystko. O ile opony i płyny ustrojowe
    przyjmują, to jakichś plastików samochodowych (np. wewnętrzne obicie
    drzwi czy osłona silnika) już raczej nie. O metalach nie wspominam, bo
    to można samemu zutylizować (zużyte tarcze/bębny hamulcowe, przeguby,
    felgi, itp.) i jeszcze dostać za to parę złotych.

  • 4. Data: 2022-09-18 18:53:08
    Od: ii <i...@o...invalid>

> [...]
    > nawet 15zł za szt.
    >
    > Czyli jak chciałem pozbyć sie 6 szt to zakrzyknął 90zł.

    Może jak kupujesz nowe to jest inaczej.

> [...]
    > miescie.
    >
    > Zajechałem tam i panie co dusza zapragnie można oddać.

    Trąbią o tym ciągle.

  • 5. Data: 2022-09-18 18:58:23
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 18.09.2022 o 15:30, PiteR pisze:
    > Nie wiem czy szanowne grono wie, że teraz jak się zakłada opony
    www.allegro.pl
    Ja sprzedałem moje stare opony 15" z bieżnikiem 3,5 mm po 49 zł za
    sztukę. Ja jestem zadowolony, kupujący jest zadowolony, problem z
    utylizacją przeszedł na nowego właściciela.
    Jacek

  • 6. Data: 2022-09-18 20:17:30
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:tg7inh$p23$2$Jacek@news.chmurka.net>
    user Jacek pisze tak:

    > Ja sprzedałem moje stare opony 15" z bieżnikiem 3,5 mm po 49 zł za
    > sztukę. Ja jestem zadowolony, kupujący jest zadowolony, problem z
    > utylizacją przeszedł na nowego właściciela.
    > Jacek

    moje były z 2001 roku

    --
    Piter

    #ZawszeGratem

  • 7. Data: 2022-09-18 20:23:11
    Od: "Jarek" <jarek@pl>

    > Ja sprzedałem moje stare opony 15" z bieżnikiem 3,5 mm po 49 zł za
    > sztukę. Ja jestem zadowolony, kupujący jest zadowolony, problem z
    > utylizacją przeszedł na nowego właściciela.

    W tej sytuacji to Ty jesteś najbardziej zadowolony.

  • 8. Data: 2022-09-18 21:20:07
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 18.09.2022 o 17:21, JDX pisze:

    > Wątpię, aby przyjmowali wszystko. O ile opony i płyny ustrojowe
    > przyjmują, to jakichś plastików samochodowych (np. wewnętrzne obicie
    > drzwi czy osłona silnika) już raczej nie.
    Czyli do lasu.;)

  • 9. Data: 2022-09-19 10:41:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 18 Sep 2022 15:30:51 +0200, PiteR wrote:
> [...]
    >
    > Czyli jak chciałem pozbyć sie 6 szt to zakrzyknął 90zł.
    >
    > Powiedziałem proszę mi oddać wyrzucę do lasu/rzeki/zakopie w ogródku.

    Tak jest, ale w lesie uwazac na fotopułapki :-)

    Jest jeszcze pare innych opcji:
    -zlozyc pod fotoradarem, podpalic,
    -zlozyc na wiejskiej, na nowogrodzkiej, ...

> [...]
    > miescie.
    >
    > Zajechałem tam i panie co dusza zapragnie można oddać.

    A w dowodzie nie ma juz adresu ... ale moze pszoki maja lepsze
    dojscia, lub protokoly potem urzad sprawdzi i wystawi rachunek.

    A swoja droga, to pare lat temu czytalem, ze cementownie kazdą ilosc
    chetnie wezmą, bo to dobre paliwo. Elektrownie chyba tez.
    A teraz wegla nie ma ...

    byly tez pomysly na przerabianie na inne uzyteczne rzeczy.

    Ba
    https://motopedia.otomoto.pl/utylizacja-opon-gdzie-o
    ddac-zuzyte-opony-do-ponownego-wykorzystania/

    J.

  • 10. Data: 2022-09-19 10:43:03
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2022-09-18 o 16:54, nadir pisze:

    > Każda gmina ustala swój regulamin odbioru takich odpadów. W mojej
    > uchwalili, że mogę 4szt. na rok oddać za darmo do PSZOK-u, za wszystko
    > powyżej muszę zapłacić.

    U mnie jest limit 4 szt. rocznie.
    T.