  • 1. Data: 2022-08-11 19:23:54
    Temat: Fujitsu-Siemens ma brudne sumienie...
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    Fujitsu-Siemens nie chce umierać... Wie, co go czeka po śmierci...

    Omyłkowo wstawiłem Seagate spreparowanego pod F-S do Acera
    z Athlonem -- 64W10 pracuje poprawnie, ale widzę komunikat:
    Komputer nie spełnia obecnie minimalnych wymagań
    systemowych do uruchomienia systemu Windows 11

    Aby było jasne -- tenże Acer z Athlonem został kupiony
    wraz z W11 i potrafi poprawnie pracować pod W11.

    Teraz ten komputer pracuje pod 64W10 wyciągniętym wprost
    z F-S i całkowicie zaktualizowanym (miesięczną przerwę

    właśnie teraz pojawiła się kolejna informacja o potrzebie
    przebootowania związanego z kolejną :) aktualizacją...

    aktualizacyjną trzeba dłuuugo nadrabiać) ale startuje
    z NVMe, na którym jest świeży W11 (zainstalowany już na
    tymże Acerze z Athlonem) jako że BIOS tego Acera nie ma
    (ponoć od paru lat żaden nowy laptop nie ma) opcji Legacy...

    Mam tedy ;) na dyskach wstawionych do tego komputera:

    - dwie sprawne kopie 64W10 21H1 (druga jest już poczyniona
    na tymże Acerze z pierwszej; pierwsza pochodzi wprost
    z F-S) na mechanicznym Seagacie

    - jedną kopię W11 na NVMe -- tym razem Samsunga
    (tu ją zainstalowałem tuż po rozpakowaniu laptopa)

    - na innym mechanicznym Seagacie mam dwie kopie W11
    (z UEFI) wzięte z SSD Kingstona...

    - chyba także coś jeszcze na SSHD Seagate

    Tyle tylko, że w tym komputerze nie ma miejsca na więcej niż
    jeden 2.5" dysk SATAnistyczny... Chlip, chlip...

    Kopia 64W10 pracująca na Fujitsu-Siemensie została przed laty
    wzięta żywcem z Acera z i5 7200. Teraz tenże Acer z Intelem
    ma już znacznie nowszy 64W10, ale F-S zezwalał tylko na 21H1...

    Może należałoby sklonować teraz to, co pracuje na Acerze z Intelem?...

    -=-

    Słowo wyjaśnienia -- kupiony w lipcu Acer z Athlonem miał dziwną
    przypadłość z NVMe WD, wiec powrócił do X-Kom, skąd otrzymałem
    kolejny taki, ale z NVMe Samsunga...

    W poprzednim lapku NVMe nie potrafił zdecydować się na wersję...
    Pracował w różnych trybach -- co objawiało się różnymi szybkościami
    czytania... (stałe trzy szybkości: 400 MB/s, 800 MB/s albo 1400 MB/s)

    Wg mnie Samsung pracuje stale w wersji PCIe 3.0 na dwóch liniach
    (tylko na dwie zezwala płyta główna) i daje ciągle (poza miejscem
    zapisanym -- zapewne trzeba by to miejsce odświeżyć; tak samo mam
    w Samsungu Evo, ale wielkiego doświadczenia nie mam w dyskach SSD)
    w czytaniu 1600 MB/s, choć wszystkie programy, którymi tu dysponuję
    pokazuje zgodnie PCIe 1.0 na dwóch liniach.

    SAMSUNG MZVLQ256HAJD-00000 (S4Y6NX0T270908)

    Na wszelki wypadek:
    https://smartmob.pl/blog/artykuly/informator/pci-exp
    ress-co-to-jest/

    Nie mam zbyt wiele informacji o tym dysku.
    Czekam na info z X-Kom i z Samsunga...

    -=-

    Przy NVMe WD były pokazywane różne wersje PCIe: 1.0, 2.0 i 3.0
    a szybkość czytania skakała pomiędzy: 400 MB/s, 800 MB/s i 1400 MB/s
    w losowych momentach... (być może też bym osiągnął 1600 MB/s zamiast
    1400 MB/s)

    -=-

    Ekran... Jakość ekranu jest na oko porównywalna z jakością ekranu
    smartfonu. Ekran Acera z Intelem wygląda przy tym tak źle, że aż
    przykro patrzeć...

    CPU... Często podchodzi pod pełne 100% obciążenia...

    Zintegrowany GPU Ati Radeona -- fajna sprawa, ale po co rezerwuje
    na stałe aż 2 GiB ze wspólnej pamięci?!

    RAM -- 4 GiB (z tego 2 GiB dla GPU) dla W11 to pomyłka!!!
    8 GiB (teraz tyle jest) to mało, ale można poradzić sobie pod W10...
    (wg mnie W11 potrzebuje więcej RAM niż 64W10, ale systemowy dysk
    obciąża mniej W11 niż 6410)

    Maksymalnie chyba można tu zmieścić 20 GiB -- i tyle chcę tu mieć.
    Część przeznaczę na dwa RAMdyski. Dlaczego aż na dwa? Bo chcę mieć
    jak najwięcej dysków? ;) Niezupełnie dlatego... Bo jeden daje
    takie możliwości a inny -- inne...

    Klawiatura -- bardzo krótki skok; trzeba przyzwyczaić się, by nie
    wbijać :) klawiszy zbyt mocno. (by nie naśladować używania innych
    klawiatur) Można pisać bardzo szybko dzięki temu krótkiemu skokowi.

    ,,Szare'' (te po prawej stronie klawiatury) klawisze 'Enter'
    i '+' mogłyby być większe...

    -=-

    Ogólne wrażenia -- bardzo dobre. Cena (999 pln) też bardzo dobra...

    -=-

    Choć F-S nie chce umierać -- umiera WXP pracujący na F-S.
    Wszystkie cztery partycje WXP pracujące na F-S skasowałem
    z ostatnich Seagate'ów. Na innych dyskach zostały jeszcze
    inne partycje WXP pracujące na F-S...

    Zostały mi jeszcze WXP pracujące na VBoxach i na starych blaszakach...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'.`\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,

  • 2. Data: 2022-08-11 20:20:22
    Temat: Re: Fujitsu-Siemens ma brudne sumienie...
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 11 sie 2022 o 19:23, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Omyłkowo wstawiłem Seagate spreparowanego pod F-S do Acera
    > z Athlonem -- 64W10 pracuje poprawnie, ale widzę komunikat:

    > Komputer nie spełnia obecnie minimalnych wymagań
    > systemowych do uruchomienia systemu Windows 11

    + Ten komputer nie spełnia obecnie minimalnych wymagań
    + systemowych do uruchomienia systemu Windows 11

    Akurat tego tekstu nie można wprost sklonować przy pomocy
    pary CtrlC i CtrlV...

    > Aby było jasne -- tenże Acer z Athlonem został kupiony
    > wraz z W11 i potrafi poprawnie pracować pod W11.

    I ten potrafi, i poprzedni...

    --