  • 1. Data: 2021-09-19 22:17:21
    Temat: GPRS bez SIM, bez opłat?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    naprawiałem kosiarkę, taką która jeździ sama, wie gdzie i jak często no
    i zarządza się nią przez telefon. Myślałem że przez wifi... Ale nie to
    było problemem, więc nie zastanawiałem się na tym dłużej. Kosiarkę
    naprawiłem, testuję, a tu dzwoni do mnie właścicielka i mówi: Udało się?
    super. A skąd wiesz? Bo mi pokazuje w aplikacji że trwa koszenie, ze
    naciśnięto przycisk wyłączania awaryjnego i kosiarka wymaga interwencji.
    Zbaraniałem. w menu w sekcji informacje jest siła sygnału=57, GPRS=tak.
    W urządzeniu nie znalazłem "dziurki" na kartę sim. (nie twierdzę że jej
    niema, bo nie to miałem zrobić) Ale nawet jeśli jest takowa, to na 100%
    nie da się jej wymienić bez serwisu, bez zerwania plomb, bez rozkręcenia
    urządzenia.
    Czy ktoś coś wie o usługach, gdzie można kupić jakąś transmisję po
    gprs... no limit? W zasadzie terminale przyjmujące płatność kartą też
    coś takiego mają!
    Znacie szczegóły?
    ToMasz

    Ps
    może nie tyle co bez limitu danych, ale gdzie opłata jest pobierana raz,
    a urządzenie może działać latami.

  • 2. Data: 2021-09-20 08:21:24
    Temat: Re: GPRS bez SIM, bez opłat?
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 19.09.2021 o 22:17, ToMasz pisze:
> [...]
    > niema, bo nie to miałem zrobić) Ale nawet jeśli jest takowa, to na 100%
    > nie da się jej wymienić bez serwisu, bez zerwania plomb, bez rozkręcenia

    e-SIM może być. Chip wlutowany w płytkę, do którego da się wgrać.

    No chyba gdzieś jest.

  • 3. Data: 2021-09-20 19:37:37
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 19.09.2021 o 22:17, ToMasz pisze:

    > Ps
    > może nie tyle co bez limitu danych, ale gdzie opłata jest pobierana raz,
    > a urządzenie może działać latami.

    Kindle mają taki model od 2010 i dalej działa, ale oni to sprzedają w
    milionach sztuk.

    A szaraczkowi nikt takiej usługi nie sprzeda.

    MJ

  • 4. Data: 2021-09-20 20:26:31
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

> [...]

    > Czy ktoś coś wie o usługach, gdzie można kupić jakąś transmisję po
    > gprs... no limit? W zasadzie terminale przyjmujące płatność kartą też
    https://www.husqvarna.com/pl/produkty/kosiarki-autom
    atyczne/automower-connect/

    https://sklep.lasogrod.pl/Husqvarna-Automower-Connec
    t-do-sterowania-robotem-koszacym

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 5. Data: 2021-09-21 07:59:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 20 Sep 2021 20:26:31 +0200, LordBluzg(R) wrote:

    > https://www.husqvarna.com/pl/produkty/kosiarki-autom
    atyczne/automower-connect/

    > https://sklep.lasogrod.pl/Husqvarna-Automower-Connec
    t-do-sterowania-robotem-koszacym

    No ale szczegolow to tu nie widze .. tzn jak sie dogadac z operatorem
    na jakis nieduzy transfer danych.

    Amazon/Kindle to robi, yanosik to robi, producenci samochodow chyba to
    robia - jakies fajne umowy roamingowe to umozliwiaja ?

    Bo terminale kartowe to chyba i tak na abonament, wiec znacznie
    latwiej.

    J.

  • 6. Data: 2021-09-21 09:35:46
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 21.09.2021 o 07:59, J.F pisze:

    atyczne/automower-connect/

    t-do-sterowania-robotem-koszacym

    > No ale szczegolow to tu nie widze .. tzn jak sie dogadac z operatorem
    > na jakis nieduzy transfer danych.

    Myślę, że jak zamówisz 100 tys. takich abonamentów, to bez problemu.

    MJ

  • 7. Data: 2021-09-21 19:50:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 21 Sep 2021 09:35:46 +0200, Michał Jankowski wrote:

    t-do-sterowania-robotem-koszacym

    > Myślę, że jak zamówisz 100 tys. takich abonamentów, to bez problemu.

    Pewnie tak, tylko kwestia ceny.
    A klient chyba abonamentu nie placi ...

    J.

  • 8. Data: 2021-09-22 19:48:55
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Pewnie tak, tylko kwestia ceny.
    > A klient chyba abonamentu nie placi ...

    ten od kosiarki - napewno nie. ten od terminala - płaci, ale za operacje
    bankowe. różnicy w cenie pomiędzy terminalem gsm a lan - nie ma, więc
    jeśli nawet byłaby jakaś miesięczna opłata dla operatora gsm - jej kwota
    jest znikoma. jaka? chętnie bym sie dowiedział. Teraz płacę 5zł za rok,
    żeby karta sim działała w alarmie. Ale każde zdarzenie to sms, albo
    dzwonek i domyśl się co się stało.

    ToMasz

  • 9. Data: 2021-09-22 20:07:26
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 22.09.2021 o 19:48, ToMasz pisze:

> [...]
    > jest znikoma. jaka? chętnie bym sie dowiedział. Teraz płacę 5zł za rok,
    > żeby karta sim działała w alarmie. Ale każde zdarzenie to sms, albo

    To se do alarmu dołóż moduł GSM z rozróżnieniem (inna wiadomość) na
    różne zdarzenia, czy to alarm z wejścia czy sabotaż, czy cokolwiek.
    Generalnie i tak to niczego nie zmienia w sumie :) Bo co Ci po
    wiadomości że był sabotaż? I tak trzeba sprawdzić i tak.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 10. Data: 2021-09-22 22:54:53
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 22.09.2021 o 20:07, LordBluzg(R) pisze:

    > To se do alarmu dołóż moduł GSM
    mam
    z rozróżnieniem (inna wiadomość) na
    > różne zdarzenia,
    tak, mam, ale każdy sms kosztuje. jak miałem w virgin 30 darmowych
    smsów, to zasadniczo mogłem sobie sam wysyłać smsy że ktoś wchodzi do
    firmy i o której. Trzeba było przestać wysyłać mało ważne smsy, albo
    korzystać z wifi, co mi nie odpowiada
    > czy to alarm z wejścia czy sabotaż, czy cokolwiek.
    Najczęściej cokolowiek. ale jak miałem informacje....
    > Generalnie i tak to niczego nie zmienia w sumie :) Bo co Ci po
    > wiadomości że był sabotaż? I tak trzeba sprawdzić i tak.
    ...która czujka wykryła ruch, to sprawdzałem konkretną kamerę żeby
    zobaczyć czy coś się dzieje czy nie.

    Dzięki za -jak zazwyczaj- cenne wskzaówki. niemniej jednak dyskutujemy,
    a właściwie ja się chcę dowiedzieć, czy i jak działa gprs-ik bez
    abonamentu. jak nie widzisz w tym korzyści/możliwości stosowania - to
    może nie krytykuj?

    ToMasz