  • 1. Data: 2010-01-17 23:35:19
    Temat: media o technice jazdy zimą
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    "Przypominamy, iż w sytuacji kiedy tracimy panowanie nad pojazdem,
    zawodowi kierowcy radzą hamowanie awaryjne. Pedał hamulca energicznie
    wciskamy do końca."

    http://www.gs24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/201001
    17/REGION/435868226

    Czyli: po heblach i do rowu...

  • 2. Data: 2010-01-17 23:46:48
    Temat: Re: media o technice jazdy zimą
    Od: to <t...@a...xyz>

    Michał wrote:

    > "Przypominamy, iż w sytuacji kiedy tracimy panowanie nad pojazdem,
    > zawodowi kierowcy radzą hamowanie awaryjne. Pedał hamulca energicznie
    > wciskamy do końca."

    W przypadku ABS jest to dobra rada.

    --
    cokolwiek

  • 3. Data: 2010-01-18 00:31:26
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Michał" <m...@w...o2.pl> napisał w wiadomości
    > "Przypominamy, iż w sytuacji kiedy tracimy panowanie nad pojazdem,
    > zawodowi kierowcy radzą hamowanie awaryjne. Pedał hamulca energicznie
> [...]

    Przy wiekszej prędkości - jesli masz ABS, to nie stracisz możliwości skrętu
    (o ile w danych warunkach będzie możliwy) - czyli rada jest dobra. A przy
    mniejszej ABS i tak nie zadziała, więc wtedy masz rację - hebel i do rowu
    ;-)

    --
    Yogi(n)

  • 4. Data: 2010-01-18 00:44:24
    Od: złoty <g...@g...pl>

    Yogi(n) pisze:
> [...]

    " Przypominamy, iż w sytuacji kiedy tracimy panowanie nad pojazdem,
    zawodowi kierowcy radzą hamowanie awaryjne. Pedał hamulca energicznie
    Wówczas jest duża szansa, iż nie zmienimy pasa ruchu."

    ..jedno wielkie klamstwo. NIGDY nie wciskajmy wowczas hamulca (no chyba,
    iz mamy "cudowny" naped na tyl, gdzie mozna wcisnac i liczyc na
    cud..heh). Jesli nie musimy hamowac - przy napedzie na przod - nie
    hamowac. Na "5" przydusic silnik (lub ESP..heh) i zachowac zdolnosci
    manewrowe.. Coz za ignorant pisal ten tekst...

    pzdr
    A.

  • 5. Data: 2010-01-18 01:17:39
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 18 Jan 2010 00:44:24 +0100, złoty wrote:
> [...]
    >hamowac. Na "5" przydusic silnik (lub ESP..heh) i zachowac zdolnosci
    >manewrowe.. Coz za ignorant pisal ten tekst...

    To niekoniecznie jest takie glupie jak sie wydaje.
    Zaczniesz tanczyc na prostej, depniesz po hamulcu, zablokujesz kola ..
    i bedziesz nadal sunal prosto, moze bokiem ale prosto swoim pasem.

    Zaczniesz kombinowac, to cie resztki przyczepnosci zniosa na sasiedni
    pas, a tam wasza Matka .. nie, tam tir bedzie jechal.

    Trzeba by sprawdzic. Mnie w scierce najlepiej szlo jak od razu
    sprzeglo wcisnalem.

    J.

  • 6. Data: 2010-01-18 01:25:58
    Od: to <t...@a...xyz>

    złoty wrote:

> [...]
    > hamowac. Na "5" przydusic silnik (lub ESP..heh) i zachowac zdolnosci
    > manewrowe.. Coz za ignorant pisal ten tekst...

    Wręcz przeciwnie, jak jest ABS to warto wcisnąć hamulec, szczególnie, gdy
    auto nie ma ESP. Jest spora szansa, że elektronika odzyska przyczepność,
    a przy ABS można bez problemu kontrować hamując.

    --
    cokolwiek

  • 7. Data: 2010-01-18 01:26:37
    Temat: Re: media o technice jazdy zimš
    Od: złoty <g...@g...pl>

    J.F. pisze:

    > Trzeba by sprawdzic. Mnie w scierce najlepiej szlo jak od razu
    > sprzeglo wcisnalem.

    ..scierka byla tylnonapedowa (poniekad sympatyczne autko, mialem 3 ;) ).
    Gdy wpadla w uslizg...rece do Bozi..
    Przednionapedowka mozesz "walczyc". Oczywiscie wymaga to pewnej wprawy i
    dotyczy.. nizszych predkosci. Przy przykladowych 180 km/h tylko hampel
    na max (przy ABS) ...i starac sie jakos wyjsc. Przy sporo nizszych..dac
    sobie spokoj z ABS (no chyba, iz doswiadczenie za kolkiem masz marne
    inaczej.. dusic "hampel" do konca) i nie hamowac. Przydlawic silnik i
    kontrolowac poslizg.. Ot..kwestia doswiadczenia.. Technike kazdy musi
    dobrac sobie sam odnosnie do doswiadczenia za kolkiem..

    pzdr
    A.

  • 8. Data: 2010-01-18 01:26:48
    Od: to <t...@a...xyz>

    J.F. wrote:

    > To niekoniecznie jest takie glupie jak sie wydaje. Zaczniesz tanczyc na
    > prostej, depniesz po hamulcu, zablokujesz kola .. i bedziesz nadal sunal
    > prosto, moze bokiem ale prosto swoim pasem.

    Jak nie ma ABS to nie należy wciskać hamulca, bo wtedy auto pojedzie
    mniej więcej tam, gdzie w danym momencie miało zamiar.

    --
    cokolwiek

  • 9. Data: 2010-01-18 01:28:12
    Od: to <t...@a...xyz>

    złoty wrote:

> [...]
    > kontrolowac poslizg.. Ot..kwestia doswiadczenia.. Technike kazdy musi
    > dobrac sobie sam odnosnie do doswiadczenia za kolkiem..

    Ale po co bawić się w takiej sytuacji w hamowanie silnikiem, skoro masz
    hamulce z ABS? Kontry z ABS wychodzą bardzo dobrze.

    --
    cokolwiek

  • 10. Data: 2010-01-18 01:30:06
    Od: złoty <g...@g...pl>

    to pisze:

    > Wręcz przeciwnie, jak jest ABS to warto wcisnąć hamulec, szczególnie, gdy
    > auto nie ma ESP. Jest spora szansa, że elektronika odzyska przyczepność,
    > a przy ABS można bez problemu kontrować hamując.

    ..cmentarze pelne sa osob podzielajacych Twoje poglady.

    pzdr
    A.