  • 1. Data: 2009-08-13 14:11:19
    Temat: Graniczna prędkość machania LPT
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.
    Czy ktoś mógłby mi potwierdzić mój wynik? Macham sobie na zmiane D0:
    01010101010101 ... w ciasnej pętli składającej się z outb na 0x378.
    Wychodzi mi fmax=290kHz. Troche biednie. Macham na Linuxie, ale to chyba
    nie ma za wiele do rzeczy. Mialem nadzieję na przynajmniej 1MHz. Ktoś
    może wie czemu tak mizernie to wychodzi?

  • 2. Data: 2009-08-13 14:29:46
    Temat: Re: Graniczna prędkość machania LPT
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    W dniu 13.08.2009 16:11, Sebastian Biały pisze:
> [...]
    > nie ma za wiele do rzeczy. Mialem nadzieję na przynajmniej 1MHz. Ktoś
    > może wie czemu tak mizernie to wychodzi?

    W jakim trybie masz ustawiony port w BIOSie? W ECP powinien byc
    najszybszy i wyciagac ok. 2MHz.

    http://idom.sourceforge.net/
    Teraz takze forum dyskusyjne
    Zobacz, wyslij uwagi, dolacz do projektu.

  • 3. Data: 2009-08-13 14:29:57
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > nie ma za wiele do rzeczy. Mialem nadzieję na przynajmniej 1MHz. Ktoś może

    tak przy okazji mi się przypomniał taki dialog:

    -jaką szybkość ma LPT?
    -on nie ma szybkości, on ma wolność

    ;P

    a tak serio to nie śadzę ze uda Ci się więcej wyciagnąc, może na rs232 wicej
    by dało...

  • 4. Data: 2009-08-13 15:49:40
    Od: "Michał Lankosz" <m...@t...pl>

> [...]
    > nie ma za wiele do rzeczy. Mialem nadzieję na przynajmniej 1MHz. Ktoś może

    Nie wiem, czy Ci pomogę. Ja próbowałem w drugą stronę, to znaczy
    przyjmowanie równolegle danych w przerwaniu (od /ACK). Na 'oko' wyszło mi
    400-450kHz. Prosty program w Turbo Pascalu 6.0 pod DOSem, Celeron 1GHz,
    płyta DFI CA-64.

    Michał

  • 5. Data: 2009-08-13 15:52:53
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Sebastian Biały schrieb:
> [...]
    > nie ma za wiele do rzeczy. Mialem nadzieję na przynajmniej 1MHz. Ktoś
    > może wie czemu tak mizernie to wychodzi?

    a to, że na Linuksie też musisz przejść przez port mapping. Jak chcesz
    szybciej machać, to musisz napisać sterownik, który będzie machał
    bezpośrednio nóżką. W zależności od rasy ustrojstwa (hardware portu)
    możesz wyciągnąć nawet ponad 2MHz.

    Waldek

  • 6. Data: 2009-08-13 16:47:55
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Waldemar Krzok wrote:
    > a to, że na Linuksie też musisz przejść przez port mapping.

    Co to jest port mapping w tym kontekście?

    > Jak chcesz
    > szybciej machać, to musisz napisać sterownik, który będzie machał
    > bezpośrednio nóżką.

    A czy on przypadkiem nie będzie robił z grubsza tak samo? outb ...

  • 7. Data: 2009-08-13 16:56:53
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    T.M.F. wrote:
    > W ECP powinien byc
    > najszybszy i wyciagac ok. 2MHz.

    We wszystkich dostępnych trybach osiąga 290kHz.

  • 8. Data: 2009-08-13 16:57:55
    Temat: Re: Graniczna predko?ae machania LPT
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    nuclear2001 wrote:
    > a tak serio to nie ?adze ze uda Ci sie wiecej wyciagn?c, mo?e na rs232 wicej
    > by da?o...

    Nie potrzebuje w ogóle miec takich predkosci. Jestem po prostu zdumiony
    że aż tak malutko, a wyszło to przy okazji zabawy z urzadzeniem na SPI.

  • 9. Data: 2009-08-13 16:59:44
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Micha? Lankosz wrote:
    > Nie wiem, czy Ci pomoge. Ja próbowa?em w drug? strone, to znaczy
    > przyjmowanie równolegle danych w przerwaniu (od /ACK). Na 'oko' wysz?o mi
    > 400-450kHz. Prosty program w Turbo Pascalu 6.0 pod DOSem, Celeron 1GHz,
    > p?yta DFI CA-64.

    Mnie tu zastanawia, czy nowe zintegrowane chipsety I/O na nowoczesnych
    płytach głównych w ogóle ktoś projektuje pod tym kątem. Może po prostu
    to ograniczenie badziewnego hardware które haltuje CPU na czas dostępu?

    Przyznaje bez bicia, że nie mam DOSa zeby to w tej chwili sprawdzić pod
    nim. Moe rzeczywiście Linux sam z siebie ma spory narzut.

  • 10. Data: 2009-08-13 17:09:13
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Sebastian Biały wrote:
    > Witam.
    > Czy ktoś mógłby mi potwierdzić mój wynik?

    http://sebobialy.net/lcd.tar.gz (3.4kB)

    To źródlo produkuje 290kHz na mojej płycie. Procesor >2GHz wiec to nie to ;)

    Uruchamiać jako root bo używa ioperm.