  • 1. Data: 2009-08-13 14:11:21
    Temat: Przeźroczysty wyświetlacz
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    Witam,

    mam pytanie do osób, które przerabiały monitor LCD na projektor.
    Czy "rozebrany" monitor (z usuniętym podświetleniem itp.) wygląda
    jak slajd? Czy wygląda podobnie jak witraż? Czy jest odporny
    na nagrzewanie (np. po wystawieniu na bezpośrednie naświetlanie
    światłem słonecznym)?

    Pytam o witraż, bo w lokalnym kościele planowany jest zakup witraży,
    które mają być wstawione do okien. Okien (w tej chwili z normalnymi
    szybami) jest ok. 200, razem 500 metrów kwadratowych. Szacowany koszt
    samego witrażu to 1600 zł za metr kwadratowy, z ramką 2300 zł za metr
    kwadratowy.

    Zastanawiam się, czy w tej cenie nie dałoby się zrobić "ruchomych"
    witraży - slajdów, w skrajnym przypadku rozbierając telewizor LCD.
    Niestety nie znalazłem żadnych informacji o takich próbach
    (ani gotowych przeźroczystych wyświetlaczach). Czy ktoś próbował
    takie coś robić? Albo widział duże, przeźroczyste (i kolorowe)
    wyświetlacze LCD odporne na światło słoneczne? Możliwość wyświetlania
    animacji na szybach byłaby chyba ciekawsza od statycznych obrazów.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2009-08-13 14:42:59
    Temat: Re: Przeźroczysty wyświetlacz
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotrne ma pytanie do osób, które przerabiały monitor LCD na projektor:

> [...]
    > jak slajd? Czy wygląda podobnie jak witraż? Czy jest odporny
    > na nagrzewanie (np. po wystawieniu na bezpośrednie naświetlanie

    Nie wszystko co wygląda jak witraż, może być witrażem.

> [...]
    > szybami) jest ok. 200, razem 500 metrów kwadratowych. Szacowany koszt
    > samego witrażu to 1600 zł za metr kwadratowy, z ramką 2300 zł za metr

    Ale tutaj cena kolorowych szkiełek to nie wszystko. Nawet po doliczeniu
    ołowiu i kosztu polutowania wszystkiego do kupy (swoją drogą ciekawe,
    czy witraży LCD dotyczy dyrektywa RoHS).

> [...]
    > takie coś robić? Albo widział duże, przeźroczyste (i kolorowe)
    > wyświetlacze LCD odporne na światło słoneczne?

    Na przykład takie?

    http://www.newlaunches.com/archives/active_inc_devel
    ops_seethrough_lcd_screen.php

    > Możliwość wyświetlania animacji na szybach byłaby chyba ciekawsza
    > od statycznych obrazów.

    Faktycznie, to mogłoby być cudowne.

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2009-08-13 14:46:00
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-08-13 16:11:21 +0200, Piotrne <p...@p...onet.pl> said:

> [...]
    > wyświetlacze LCD odporne na światło słoneczne? Możliwość wyświetlania
    > animacji na szybach byłaby chyba ciekawsza od statycznych obrazów.

    Hi-tech w kościele... no nie wiem czy się to przyjmie.
    Jak zaczniesz animować, to zebrani zamiast się modlić, będą oglądać co
    tam puszczają na tych "witrażach".
    Może już lepiej klasycznie, kolorowymi szkielkami...

    --
    DJ

  • 4. Data: 2009-08-13 14:57:05
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Piotrne" <p...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > wyświetlacze LCD odporne na światło słoneczne? Możliwość wyświetlania
    > animacji na szybach byłaby chyba ciekawsza od statycznych obrazów.

    obawiam sie ze kontrast bylby zdecydowanie zbyt niski
    gdzies na necie widzialem projekty projektora z monitora lcd i
    epidiaskopu

    zreszta wystarczy kupic na allegro jakis tani monitorek, rozebrac i
    bedziesz wiedzial

    sensowna bylaby tu plazma

    trzy zasadnicze uwagi - zuzycie energii na 500 m^2 to raz,
    dwa - do czego masz to zamiar podlaczyc? do zwyklego pc podlaczysz
    max kilka sztuk, mozna sie bawic z multiplexerami sygnalu ale wtedy
    masz na nich zdublowany obraz
    i trzy - kable sygnalowe to max kilkanascie metrow, chyba ze ze
    wzmacniaczami itd.

    generalnie do zrobienia, ale na 100% taniej nie bedzie juz na starcie,
    o eksploatacji nie wspominajac

  • 5. Data: 2009-08-13 15:07:09
    Od: Bassteq <b...@o...pl>

    > takie coś robić? Albo widział duże, przeźroczyste (i kolorowe)
    > wyświetlacze LCD odporne na światło słoneczne? Możliwość wyświetlania
    > animacji na szybach byłaby chyba ciekawsza od statycznych obrazów.

    Bentley robi w samochodach szyberdachy przyciemniane LCD.... no ale Ty
    chcesz w kolorze :)

    Pozdrawiam
    Bassteq

  • 6. Data: 2009-08-13 15:24:56
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 13 Aug 2009 16:11:21 +0200, Piotrne wrote:
> [...]
    >szybami) jest ok. 200, razem 500 metrów kwadratowych. Szacowany koszt
    >samego witrażu to 1600 zł za metr kwadratowy, z ramką 2300 zł za metr

    Apage satanas :-)

    Wirtualne organy, dzwony, witraze, a w nastepnym kroku co ?
    Wirtualny Kosciol, wirtualna spowiedz, wirtualny ksiadz :-)

    Ale pomysl ciekawy, a telewizory coraz tansze ..

    J.

  • 7. Data: 2009-08-13 15:31:47
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    DJ napisało:

    > Hi-tech w kościele... no nie wiem czy się to przyjmie.

    A co się ma przyjmować lub nie? Przez stulecia było tak, że budownictwo
    sakralne, to był największy hi-tech danej epoki. Tak w skali makro --
    gotyckie katedry czy renesansowe kopuły, jak i w skali mikro -- technologia
    materiałowa na usługach malarstwa i temu podobne.

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2009-08-13 15:34:59
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    tg napisało:

    > trzy zasadnicze uwagi - zuzycie energii na 500 m^2 to raz,
    > dwa - do czego masz to zamiar podlaczyc? do zwyklego pc podlaczysz
    > max kilka sztuk,

    Tak zupełnie off-topic i ku przestrodze. Coś mnie ostatnio podkusiło,
    by na komputerze z podłączonymi czterema monitorami zainstalować
    Windows Seven. No i guzik. Nie działa. I jak podają oficjalne źródła,
    działać nie będzie, o ile wszystkie karty nie będą takie same i nie
    będą korzystały z tego samego drivera. Windows XP takich ograniczeń
    nie ma. No cóż, cena postępu.

    > mozna sie bawic z multiplexerami sygnalu ale wtedy masz na nich
    > zdublowany obraz
    > i trzy - kable sygnalowe to max kilkanascie metrow, chyba ze ze
    > wzmacniaczami itd.

    A najlepiej w X11 jako xserwery z xterminalem. Można dzielić dowolnie
    (jeden obraz na wiele monitorów) i łączyć dowolnie (ethernetem, czy
    co tam kto uważa za wygodne). Ale co ja tu będę oczywiste oczywistości
    opowiadał.

    --
    Jarek

  • 9. Data: 2009-08-13 15:40:31
    Temat: Re: Prze?roczysty wy?wietlacz
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    J.F. schrieb:

    > Apage satanas :-)
    >
    > Wirtualne organy, dzwony, witraze, a w nastepnym kroku co ?
    > Wirtualny Kosciol, wirtualna spowiedz, wirtualny ksiadz :-)
    >
    > Ale pomysl ciekawy, a telewizory coraz tansze ..

    jak puści się atrakcyjne filmy na tych witrażach, to przynajmniej
    publika będzie walić do kościoła. Wirtualny kościół, spowiedź i ksiądz
    już są.
    Co do pomysłu, to fajny, ale drogi. Z normalnych LCD tego nie zrobisz,
    bo kontrast 1:400 nie wystarczy. No i słońce dowali (albo ktoś kamolem).

    Oprócz tego 1Mzł wydawać na witraże, kiedy gmina nie ma co żreć to
    wysoce nieetyczne. Niech kościół wróci do tego po co jest i zobaczy co
    stoi w przykazaniach, tych Mojżeszowych, a nie zmienionych przez
    papieży. Ale to już temat na inną grupę.

    Waldek

  • 10. Data: 2009-08-13 17:21:58
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 13 Aug 2009 17:40:31 +0200, Waldemar Krzok wrote:
    >Co do pomysłu, to fajny, ale drogi. Z normalnych LCD tego nie zrobisz,
    >bo kontrast 1:400 nie wystarczy. No i słońce dowali (albo ktoś kamolem).

    Dlaczego mialby kontrast nie wystarczyc ?

    Jesli sie czegos bac, to:
    -faktycznie UV, ale na to szyba wystarczy,
    -wlasciwego podswietlenia, ale to szyba matowa rozwiaze sprawe, i
    zalatwi tez UV.
    -sciemnienia obrazu przez LCD, ktory przypominam nie moze wiecej niz
    1/6 swiatla przepuscic, a w pratyce to jeszcze mniej .. wiec dookola
    ekranu trzeba tez przyciemnic,
    -zwiazanego z tym przyciemnienia innych okien,
    -ewentualnych skutkow dla budynku .. slonce jednak troche podgrzewa.

    -podgrzewania matrycy przez sloneczko .. nie, chyba nie ma sie co bac.

    >Oprócz tego 1Mzł wydawać na witraże, kiedy gmina nie ma co żreć to
    >wysoce nieetyczne.

    No ale starcza na 100 lat :-)

    J.