  • 1. Data: 2009-08-13 14:09:28
    Temat: Przezroczysty wyswietlacz
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    Witam,

    mam pytanie do osób, które przerabiały monitor LCD na projektor.
    Czy "rozebrany" monitor (z usuniętym podświetleniem itp.) wygląda
    jak slajd? Czy wygląda podobnie jak witraż? Czy jest odporny
    na nagrzewanie (np. po wystawieniu na bezpośrednie naświetlanie
    światłem słonecznym)?

    Pytam o witraż, bo w lokalnym kościele planowany jest zakup witraży,
    które mają być wstawione do okien. Okien (w tej chwili z normalnymi
    szybami) jest ok. 200, razem 500 metrów kwadratowych. Szacowany koszt
    samego witrażu to 1600 zł za metr kwadratowy, z ramką 2300 zł za metr
    kwadratowy.

    Zastanawiam się, czy w tej cenie nie dałoby się zrobić "ruchomych"
    witraży - slajdów, w skrajnym przypadku rozbierając telewizor LCD.
    Niestety nie znalazłem żadnych informacji o takich próbach
    (ani gotowych przeźroczystych wyświetlaczach). Czy ktoś próbował
    takie coś robić? Albo widział duże, przeźroczyste (i kolorowe)
    wyświetlacze LCD odporne na światło słoneczne? Możliwość wyświetlania
    animacji na szybach byłaby chyba ciekawsza od statycznych obrazów.

    Pozdrawiam
    Piotr