  • 21. Data: 2022-06-28 20:03:37
    Temat: Re: HDD -- błąd
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 62bb396a$0$565$6...@n...neostrada.pl

    > I oto jest -- jak było!!! Po restarcie partycja nie dostała literki,
    > choć była odkryta a po nadaniu literki pod pracującym WXP została
    > uchwycona masą okołosystemowych programów...

    > Partycja, której niedawno nie było -- postawiłem ją od nowa,
    > sformatowałem i wgrałem tam pliki, które są kopią karty
    > pamięci Redmi Note 9 pro... Plik po pliku...

    > Zero przeszłości!!! Nowa partycja jest tak traktowana!

    Sukces!!! -- ale nie mój! Już każdy z 4 WXP chwyta tę partycję.
    I najwyraźniej tylko tę!!! -- sprawdziłem wyrywkowo...

    Partycję można ukryć, laptop przebootować pod WXP i skasować...
    Można od razu przebootować na 64W10 i skasować...

    ALE POZOSTAJE PYTANIE -- dlaczego ta akurat partycja,
    choćby tworzona od nowa, która nigdy wcześniej nie
    istniała -- jest tak łapczywie ;) chwytana...

    BTW -- różne WXP różnie ją chwytają.
    Przykładowo WXP_B nie chwyta grafiką, ale:
    - OE
    - Explorer
    - svchost
    - System (tu chadza o wirtualne napędy -- oczywista obrazków płyt nie ma tej
    partycji)
    - tClock (to zegarek synchronizujący czas ze światem)
    - zlClient (to ogniościanka)

    Na tej partycji nie ma niczego ciekawego z punktu widzenia Windows!!!
    Skopiowana karta pamięci Redmi Note 9 pro...
    Skopiowana cała partycja exFAT, później przepisana plik po pliku na
    NTFS, później różnie (i jako partycja, i plik po pliku) kopiowana...

    -=-

    Tak wygląda postęp M$:
    - zupełny koszmar DOSa
    - droga przez mękę do sukcesu WXP
    - bezproblemowe życie W10

    -=-

    - Po co to piszesz?
    - Bo chcę podlizać się Gatesowi.
    - I co?
    - Myślę, że Gates mnie przeczyta i pomoże mi.
    - Poważnie myślisz, że pomoże ci czyjeś czytanie? ;)

    -=-

    Oczywiście o żadnym trzymaniu tej partycji pod 64W10 nie ma mowy!!!!

    -=-

    Wiem z mego własnego doświadczenia, że jeśli WXP uweźmie się na jakąś
    partycję -- trudna sprawa, ale specjalnie na potrzeby osoby, która
    mówi o możliwości czyszczenia przeszłości -- sprawdziłem i napisałem...

    Dla 3 WXP ta partycja pojawia się tak samo, jak partycja podczepiona
    via USB... (pod jednym WXP była: utworzona, sformatowana, nazwana
    i zapisana; dla innych WXP tego laptopa -- jest ona nowa)

    Różne litery, różne sygnatury partycji itd...

    -=-

    I to już jest koniec!!!
    (partycję skasuję i postawię kolejny raz -- pod 64W10; może nieco
    poprzesuwam inne, by ta nie trafiła dokładnie w to samo miejsce na dysku...

    Mogę jeszcze zbootować z USB -- i najnowszym (czy niemal najnowszym)
    AOMEI to i owo poprawić... Mogę nawet z obrazka zawierającego
    ,,autonomiczny'' AOMEI, leżącego na dysku, który będę obrabiał,
    ale tu niestety też pojawi się problem literaturowy -- jedna
    z partycji otrzyma literę C... I nawet nie zdołam jej wówczas ukryć...

    Polecam AOMEI -- choć nie ukrywa partycji bez zdejmowania
    literki i czasami ,,poprawia'' ;) bez uprzedzenia...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( coma |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.b_'

  • 22. Data: 2022-06-29 17:09:20
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <a...@p...com> 9...@4...com

    > W innym poście podałem lekarstwo min na literki dysków, ale chyba nie czytałeś:

    > https://www.uwe-sieber.de/drivetools_e.html#drivecle
    anup
    > http://www.uwe-sieber.de/misc_tool_e.html#deviceclea
    nup
    /

    > A jak ktoś chce poczyścić system z różnych, najczęściej nikomu nie
    > potrzebnych śladów(przykładowo śladów z $MFT czy $USN, $LOGFILE i
    > logów windowsa), ponadto program potrafi wykonać TRIM na całej
    > partycji rezydującej na dysku SSD (konieczny W7 i nowsze, W10 ma
    > funkcję optymalizacji dysku czyli retrim):
    > https://privazer.com/pl/download.php

    Pełny sukces!!! Około 600 wpisów skasowałem za pomocą DriveCleanup!!
    (pod WXP_B było: 90+6+106+31+0+740+896=1869, więc coś tu nie tak)

    Po kilku minutach pod WXP_A kolejne 117...
    Jest czysto!! ;) Wreszcie sukces -- szkoda, ze znów nie mój...

    Założyłem w tym miejscu nową partycję NTFS, niczego na niej nie nagrałem,
    podmontowałem literkę -- zero trzymaków; odmontowałem bez najmniejszego
    problemu. Przebootowałem, zamontowałem partycję, mam trzymaki jak wcześniej!

    Pusta, nowa partycja na nowym dysku...

    -=-

    Co nie podoba się WXP? To ostatnia partycja na dysku stykająca się z kresem ;) dysku.
    Co uczynić, by WXP jej nie chwytał? Ano trzeba ją skrócić i za nią dać kolejną...
    (lub od razu założyć dwie -- jedną bardzo krótką, na końcu)

    -=-

    Pod WXP_A DeviceCleanup pokazuje 264 urządzenia -- najstarsze mają 150 miesięcy...

    (wszystkich musiało być więcej -- ale zżarł je DriveCleanup, co
    spostrzegłem za późno podczas czyszczenia WXP_B; sprawdzę pod WXP_C?
    pod WXP_C jest 1234 (daję snap) i najstarszy ma 160 miesięcy, co też
    http://eneuel.w.duna.pl/error/1234.png <-- snap
    dziwi -- 13 lat i 5 miesięcy; laptop mam od połowy sierpnia 2008 roku;
    pod WXP_D mam 1235)

    Też powywalać?... Co to da w tej akurat sytuacji?

    - nowa partycja
    - nowy dysk

    Wywaliłem wszystkie poza 2 -- bo tych program nie zdołał wywalić...
    (jakaś TV i karta RAS)
    Po restarcie pokazały się 3 nowe...

    -=-

    Programy fajne (nie wiem, czy bezpieczne, ale akurat nie
    boję się i u mnie nie namieszały) ale **tu akurat** nie pomogą...

    -=-

    Zaraz sprawdzę, czy bez wirusów, ale wcześniej je sprawdzałem...
    Je? -- może wówczas wskazałeś inne...

    Polecam VirusTotal.

    -=-

    Miał być koniec, ale męczyły mnie Twoje programy, więc sprawdziłem -- choć
    wiedziałem, że nie tędy wiedzie droga do mego sukcesu, i opisałem...

    -=-

    Teraz moja metoda -- wywalę partycję, założę krótszą o kilka czy kilkadziesiąt MB
    i dopełnię powstałą pustkę kolejną partycją, którą ukryję i której nie będę
    montował...

    Druciarstwo? -- szkoda czasu na dociekania...

    -=-

    Po Twoich programach WXP nie tylko nie przyspieszył, ale chyba nieco
    zwolnił -- być może na czas ponownego instalowania części tego, co wywaliłem... :)
    Oczywiście nie gnie_wam się.

    [ - dlaczego wasza miłość nie chcę ze mną spać?
    - gnie wam się]

    Programy fajne, ale niestety *w tej sytuacji* nie pomogły i (na oko) nie mogą pomóc.

    Nie pomogą też przy literowaniu przy pierwszym uruchomieniu WXP.

    -=-

    Pod WXP_A zastosowałem Twe dwa programy, pod WXP_B nie zastosowałem.
    Partycję skróciłem i za nią dałem kolejną ~15MB.
    Jest OK pod dwoma WXP (WXP_A i WXP_B) z partycją, na której mają być kopie z Redmi
    Note 9 pro.
    (czyli nie Twe programy pomogły)

    Pod czterema WXP (WXP_A, WXP_B, WXP_C i WXP_D) ostatnia partycja
    (teraz ma ~15MB) jest chwytana wieloma programami...

    Partycja nie jest chwytana przez 64W10 -- sprawdziłem tylko na jednym, ale
    sprawdziłem...
    (potrzebne są co najmniej dwa restarty -- sprawdzenie jednego systemu)

    Jest to jakiś niefortunny układ partycji na dysku, z którym
    WXP nie radzi sobie -- nie zaś sam problem w systemie.

    Pod WXP_C i WXP_D jest tak, jak pod WXP_A i WXP_B -- jest to więc niemal
    na pewno nieszczęśliwy ;) układ partycji, z którym WXP nie radzi sobie...

    Jeśli masz do mnie pytania -- możesz je słać i tu, i na m@il...

    -=-

    Twoje programu tu akurat na nic -- ale ogólnie są pożyteczne. :)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( coma |\`-/| .'O`-' .,: o ; eneuel@@gmail.com '.x_'

  • 23. Data: 2022-07-02 13:42:45
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 62bc6b43$0$496$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    > http://eneuel.w.duna.pl/error/1234.png <-- snap
    > dziwi -- 13 lat i 5 miesięcy; laptop mam od połowy sierpnia 2008 roku;

    Mogłem wcześniej użyć podobnych clinerów -- z podobnym (czyli żadnym) skutkiem.
    Jakby z szamba usunąć naparstek szlamu. :) To, co mam na dysku (programy podobne
    do tego clinera) wskazuje na możliwość wcześniejszego czyszczenia... Z czegoś
    biorą się te miesiące -- 161, choć niemal na pewno nie reinstalowałem WXP na
    tym komputerze po sierpniu 2008 roku.

    Zainstalowałem jakiś WXP Profesjonal, później WXP Home -- bo ów Home obsługiwał AHCI
    a Pro -- nie obsługiwał AHCI. Kupiłem ten laptop z instalką wzbogaconą o obsługę
    AHCI.
    Kopie obu czystych (tuż po zainstalowaniu, przed wrzuceniem innych programów, ale już
    po lekkich modyfikacjach) partycji zapisałem na DVD -- nie miałem potrzeby
    reinstalowania...

    > Też powywalać?... Co to da w tej akurat sytuacji?

    > - nowa partycja
    > - nowy dysk

    I nic nie dało.

    > Teraz moja metoda -- wywalę partycję, założę krótszą o kilka czy kilkadziesiąt MB
    > i dopełnię powstałą pustkę kolejną partycją, którą ukryję i której nie będę
    montował...

    Może nawet nie być sformatowana -- wystarczy, że jest ostatnia na dysku.
    Zamontowanie takiej partycji (choćby niesformatowanej) daje niepojęte chwyty pod
    WXP...

    Jest to dysk w kieszeni/adapterze -- w miejscu napędu CDVD PATA, ale podobne
    problemy miałem od WXP także wówczas, gdy dysk był montowany normalnie.

    > Druciarstwo? -- szkoda czasu na dociekania...

    > -=-

    > Nie pomogą też przy literowaniu przy pierwszym uruchomieniu WXP.

    Może pomogą przy nieumiejętnym odpaleniu po raz pierwszy, gdy pod 'Dokumenty' mamy
    nie
    C:\Documents and Settings\All Users\Dokumenty
    lecz coś innego... Ale wówczas łatwiej po prostu przeprowadzić czystkę w rejestrze
    jednym pociągnięciem w MountedDevice czy jakoś ;) tak. Wiem, że niektórzy mieli
    taki problem, mając kilka WXP na komputerze. Ten problem można/należy obejść
    tymczasowym skasowaniem (później oczywiście trzeba odkasować) lub ukryciem
    niepotrzebnych/innych partycji z WXP lub umiejętnym rozkładem systemowych
    partycji na dysku. Takie problemy symulowałem, by wiedzieć, o co chodzi,
    ale nie mam (i nie miewałem -- poza testami i przypadkowymi błędami) takowych...

    Jeśli raz WXP uruchomi się poprawie -- później nie będzie sprawiał problemów
    literaturowych, o ile nie namieszamy z systemowymi partycjami, a namieszać
    łatwo, bo to system niezbyt odporny na niestandardowe zachowanie...
    (choćby zła kolejność wpisów w tablicy partycji -- powstała
    w wyniku kasowania i ponownego tworzenia partycji Primary)

    Można mieć dowolnie dużo (oby zmieściły ;) się na dysku) systemowych partycji
    WXP na komputerze i bootować z dowolnej partycji -- niekoniecznie z Primary.

    Z wieloma WXP miałem sporo (trudno policzyć) komputerów wirtualnych i trzy
    rzeczywiste.

    Niestety WXP słabo radzi sobie z rozpoznawaniem ;) partycji z WXP.
    Vista itd. mają BCD, które jest o niebo lepsze od Boot.ini itp...

    Wiele W10 na jednym komputerze to tylko kwestia czasu na kopiowanie;
    wiele WXP to problem literowania... Najlepiej pod WXP tak poukładać
    partycje, by WXP naturalnie nadał nam takie literki, jakie chcemy
    mieć, ale niekoniecznie dobra droga...

    > Twoje programu tu akurat na nic -- ale ogólnie są pożyteczne. :)
    + Twoje programy tu akurat na nic -- ale ogólnie są pożyteczne. :)
    (powyższe zdanie kieruję do <a...@p...com>)

    -=-

    WXP to zamierzchła przeszłość. :)

    Miałem na blaszaku naraz różne: WME, W95, W98 i WXP.
    (przykładowo skaner HP jakiś czas nie pracował pod WXP, bo brakowało sterownika
    a inne programy tak sobie pracowały pod WinDOSami, więc miałem do dyspozycji
    różne Win) Rzecz jasna Pulpit itp. były wspólne dla każdego z tych systemów.
    (teraz 64W10 nie ma wspólnego pulpitu z WXP, choć niby mógłby mieć)

    Można zbootować PeCeta z dysku, na którym nie ma aktywnych partycji...
    Można nie mieć Primary na dysku, z którego uruchomimy Win, także
    WinDOSa... (należy stosownie poukrywać partycje) Ale to zabawa
    podobna do TeXowania -- gdzie nie można wprost zażyczyć sobie
    bezwzględnego rozkładu, lecz trzeba opierać się o względności...

    -=-

    Temat kończę -- droga przez mękę! Można zlecić kilkukrotne skopiowanie W10
    i iść spać, by rano mieć zamierzony efekt. Z WXP jest znacznie gorzej, gdy
    mamy do dyspozycji wiele partycji...

    Teraz problem wziął się z niefortunnego rozkładu partycji i został ominięty
    założeniem krótkiej partycji (~15.6MB) jako ostatniej na dysku, która nie
    jest montowana -- jest stale ukryta. (wszystkie inne na obu dyskach są odkryte)

    -=-

    Raz jeszcze:
    Zamontowanie tej partycji (pustej, niesformatowanej)
    da natychmiastowe chwyty różnymi programami.

    -=-

    Problem szybkości (spór z Irokezem w innym wątku) może mieć źródło
    w połączeniu
    - dysków 4K
    - kompresją NTFS.

    Na końcu zapisanego dysku nie uzyskam 100 MB/s, ale na końcu pustego
    uzyskuję 70 MB/s ciągłego zapisu pliku kilkugigabajtowego -- gdy:
    - pozbędę się kompresji i na źródłowym dysku, i na docelowym
    - i włączę buforowanie zapisu na docelowym.

    Kopiowanie pliku
    - skompresowanego na skompresowany (teoretycznie bez dekompresji)
    jest znacznie wolniejsze niż
    - nieskompresowanego na nieskompresowany.

    Oczywiście wszystkie partycje są poprzesuwane/wyrównane czy jakkolwiek
    to nazwiemy. Czy są wyrównane stosownie -- tego nie wiem. Ponoć ;) tak.
    Być może trzeba inaczej wyrównać.

    Do tej pory na F-S nie miałem dysków 4K a kompresja NTFS nie zmniejszała
    szybkości ani zapisu, ani czytania.

    Kopiowanie na początku pustego dysku daje rzekomo około 150 MB/s
    ciągłego zapisu pliku kilkugigabajtowego.

    Na końcu dysk jest wolniejszy niż na początku a pełny dysk
    może nie mieć ciągłego miejsca pustego.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( coma |\`-/| .'O`-' .,: o ; eneuel@@gmail.com '.f_'

  • 24. Data: 2022-07-03 01:47:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 62c02f44$0$489$6...@n...neostrada.pl

    > Problem szybkości (spór z Irokezem w innym wątku) może mieć źródło
    > w połączeniu
    > - dysków 4K
    > - kompresją NTFS.

    Najwyraźniej ma swe źródło w kompresji NTFS. Co najmniej cztery różne
    programy pokazują stosowne wyrównanie partycji -- ale z jakiegoś powodu
    kompresja NTFS daje smutne efekty, i to chyba postępujące w czasie.
    (czyli jest coraz gorzej)

    Z jakiegoś powodu niektóre programy pokazują, że sektor ma 512 bajtów.

> [...]
    > - pozbędę się kompresji i na źródłowym dysku, i na docelowym
    > - i włączę buforowanie zapisu na docelowym.

    Na samym końcu pustego (z dostateczną ilością ciągłego miejsca wolnego)
    dysku otrzymuję nieco ponad 80 MB/s zarówno w czytaniu, jak i w pisaniu.
    Prawie Na początku dysku -- ponad 150 MB/s czytania i prawie 150 MB/s.

    Za każdym razem 128 MB, 8 Queues...

    To testowe (w rzeczywistości nie są możliwe do uzyskania) szybkości,
    ale wymowne.

    Czy Irokez mógł zapisać 60 GB z szybkością 100 MB/s?
    (czyli w 10 minut) Tego nie wiem -- zechce, to powie.

    Nie mogłem uwierzyć w złą formę swych dysków -- podczas dużej
    aktualizacji opcjonalnej komputer zmroził się za sprawą CPU,
    nie dysków. Problem w tym, że nie wszystkie FSy są skompresowane...

    > Kopiowanie pliku
    > - skompresowanego na skompresowany (teoretycznie bez dekompresji)
    > jest znacznie wolniejsze niż
    > - nieskompresowanego na nieskompresowany.

    Nie tylko pod 64W10, ale także pod WXP, gdzie nie ma mowy o dekompresji
    antywirusowej... Inne dyski nie wykazywały takiego spowolnienia związanego
    z kompresją NTFS. (teoretycznie powinno być przyspieszenie, bo mniej do
    pisania i czytania)

  • 25. Data: 2022-07-03 01:50:52
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" t9qlf0$nir$...@g...aioe.org