  • 1. Data: 2023-03-07 16:46:34
    Temat: HDDregenerator "zabadował" mi HDD
    Od: Universis <u...@w...pl>

    Sięgnąłem ostatnio po mocno zleżały w domowych pieleszach dysk żeby z niego
    skopiować dane. Dysk to 40GB, IDE, laptopowy. Po podłączeniu przez przejściówkę USB
    zobaczyłem katalogi na dysku. Gdy tak zacząłem "namierzać" katalogi które chcę
    skopiować, one zaczęły znikać i w końcu dysk
    zaczął być widoczny jako RAW. Podłączyłem do roboty program TestDisk, ale ten miał
    problemy z widzialnością tego dysku. Sięgnąłem więc po HDDregenerator, ten program z
    kolei nastawiał mi same "bady" na dysku - jakieś 20% dysku od początku dysku licząc,
    (same bady) po czym przerwałem mu tą "szlachetną" robotę. Mam więc pytanie: Czy można
    jakoś "odbadować" ten dysk ?

  • 2. Data: 2023-03-07 23:05:27
    Temat: Re: HDDregenerator "zabadował" mi HDD
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    W dniu 7.03.2023 o 16:46, Universis pisze:
> [...]
    (same bady) po czym przerwałem mu tą "szlachetną" robotę. Mam więc pytanie: Czy można

    Tak, w clean roomie w laboratorium, po rozebraniu dysku i podmianie
    głowic, które się ukruszyły lub po ich oczyszczeniu z przyklejonego brudu.

    Koszt w tysiącach złotych.

    --
    Olek

  • 3. Data: 2023-03-08 01:14:43
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-03-07, Universis <u...@w...pl> wrote:
> [...]
    > dysku licząc, (same bady) po czym przerwałem mu tą "szlachetną"
    > robotę. Mam więc pytanie: Czy można jakoś "odbadować" ten dysk ?

    Nie da się (w normalny sposób). To się niestety zdarza dość często, że
    przy próbie uruchomienia zależałego dysku* po wielu latach zaczyna się
    on sypać bardziej. Generalnie, nawet na świeżo, każda próba odczytu
    zwiększa istotnie szanse, że dysk za chwile padnie. Dlatego też
    programy do odzyskiwania danych nie starają się na dzień dobry
    odczytać "bad'ów" na siłę, tylko najpierw czytają co się da, a dopiero
    na końcu mielą obszary z bad'ami.

    *) a są i producenci jak np. Toshiba, których nowy dysk się mi posypał
    po 2-3 letnim leżakowaniu. To z mojego osobistego doświadczenia. Inni
    mogą mieć inne.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2023-03-08 08:47:34
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 07/03/2023 16:46, Universis wrote:
    > Mam więc pytanie: Czy można jakoś "odbadować" ten dysk ?

    Nikłe szanse. Ale.... Postaw go na sztorc, albo pod różnymi kątami. Mi
    pomagało *trochę* na dyski, które miały jakiś uraz udarowy. Nie rób
    sobie jakiś wielkich nadziej jednak.

    I do tego celu uzywamy specjalistycznego oprogramowania do odzysku
    danych (dd_rescue np), a nie windowsa.

    Choć ... skoro użyłeś jakiegoś HDDRegeneratora, to w sumie na danych Ci
    nie zależy z definicji. Szrot.

  • 5. Data: 2023-03-08 17:18:22
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 8 mar 2023 o 01:14, Marcin Debowski pisze:

    > *) a są i producenci jak np. Toshiba, których nowy dysk się mi posypał
    > po 2-3 letnim leżakowaniu. To z mojego osobistego doświadczenia. Inni
    > mogą mieć inne.

    Zewnętrzny Samsung -- padła obudowa, dysk sprawny...
    Stwierdziłem po ~10 latach...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 6. Data: 2023-03-26 04:34:30
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 8 mar 2023 o 17:18, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Zewnętrzny Samsung -- padła obudowa, dysk sprawny...
    > Stwierdziłem po ~10 latach...

    Obudowa iOmega, wewnątrz był dysk Samsunga. Niespełna 200 razy
    uruchomiony i nieco ponad 500 h pracy, ale ~10 lat leżakowania...

    Model : SAMSUNG HM500JI
    Firmware : 2AC101C4
    Serial Number : S2E8J9BZ700567
    Disk Size : 500,1 GB (8,4/137,4/500,1/500,1)
    Buffer Size : 8192 KB
    Queue Depth : 32
    # of Sectors : 976773168

    Power On Hours : 533 godzin
    Power On Count : 196 razy

    --
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'