  • 1. Data: 2023-02-12 19:32:57
    Temat: NAS z modułem SIM
    Od: "news" <b...@w...pl>

    Cześć
    Poszukuję małego NASa do niewielkiego biura.
    Problem polega na tym, że w biurze na weekendy odłączany jest główny serwer
    realizujący dostęp do internetu.
    Mój charakter pracy polega na tym, że czasem także w weekendy potrzebuję
    dostępu do danych na swoim firmowym komputerze (nie chcę zgrywać tego co
    chwila na pendrive, bo potem się gubię które dane są bardziej aktualne).
    Chcę przekonać szefa do zakupu niewielkiego NASa, który synchronizowałby mi
    dane z moim komputerem, gdy ja jestem w pracy, a po zakończeniu pracy
    miałbym do nich dostęp przez osobny punkt dostępowy realizowany przez samo
    urządzenie NAS i panel zarządzający przez WWW.
    Widziałem klasyczne NASy z 2 x RJ-45 - ale nie spotkałem takiego, który
    posiadałby np. modem na kartę SIM, albo miał wewnętrzny modem/router.
    Moglibyście polecić mi takie urządzenie (o ile istnieje) - w pieniądzach tak
    do ok. 3k PLN?

    Dzięki i pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2023-02-12 19:44:58
    Temat: Re: NAS z modułem SIM
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 12/02/2023 19:32, news wrote:
    > Widziałem klasyczne NASy z 2 x RJ-45 - ale nie spotkałem takiego, który
    > posiadałby np. modem na kartę SIM, albo miał wewnętrzny modem/router.

    A nie może być dowolny zewnętrzny router? Przy odrobinie rękodzieła
    (ostatecznie nawet OpenWRT) możesz uzyskać efekt "łacza backupowego",
    czyli automatycznie przepinał by się na sim jeśli ethernet/wifi zaniknie.

    Ze śmiesznych rzeczy: niektóre mają już USB3.x i całkiem szybkie
    transfer do dysków po USB... tak tylko mówię....

    https://dongknows.com/best-wi-fi-router-nas-solution
    s/

  • 3. Data: 2023-02-12 22:28:33
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 12 Feb 2023 19:44:58 +0100, heby napisał(a):

> [...]
    >
    > Ze śmiesznych rzeczy: niektóre mają już USB3.x i całkiem szybkie
    > transfer do dysków po USB... tak tylko mówię....

    U klientów dawałem Drayteki, które mają bardzo proste zarządzanie, ale
    spore możliwości - wielokrotnie większe od różnych "wypasionych" TP-Linków
    czy innych asusów.
    Chyba w każdym Drayteku można ustawić łącze backupowe, autamatycznie
    uruchamiane, jeśli łącze główne przestanie działać.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2023-02-13 00:28:29
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-02-12, news <b...@w...pl> wrote:
> [...]
    > Moglibyście polecić mi takie urządzenie (o ile istnieje) - w pieniądzach tak

    Taki NAS raczej nie istnieje. Jeśli macie w firmie normalnie robione
    backupy (nie potrzebujecie ww. nasa do backupów), to mały sim-routerek
    i po prostu wybudzaj swojego pracowego pc, a dalej pobieraj
    bezpośrednio z niego. Może się nawet da wybudzać bezpośrednio modemem
    usb (więc bez routera), ale nigdy takich rzeczy nie próbowałem.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2023-02-13 08:05:02
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 12/02/2023 06:32 pm, news wrote:
    > Cześć
    > Poszukuję małego NASa do niewielkiego biura.

    [cut]

    > Moglibyście polecić mi takie urządzenie (o ile istnieje) - w pieniądzach
    > tak do ok. 3k PLN?

    Jesli juz znajdziesz takiego NASa, to na pewno bedzie drogi.
    Poszukaj modemu USB kompatybilnego z twoim routerem.
    W moim przypadku jest to 'huawei e3372 4g modem'.

    https://badzi0r.wordpress.com/

  • 6. Data: 2023-02-13 15:40:35
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 12.02.2023 o 19:32, news pisze:
> [...]
    > posiadałby np. modem na kartę SIM, albo miał wewnętrzny modem/router.
    > Moglibyście polecić mi takie urządzenie (o ile istnieje) - w pieniądzach

    Poszukaj lepiej NAS, który ma dwie karty sieciowe i obsługuje na tych
    karatach failover WAN. Wtedy do drugiego gniazda Ethernet podpinasz
    router z obsługą 3G/5G/LTE i masz łącze backup.

    Te modele od TP-Linka dają radę. Mają porty gigabitowe do Ethernetu i
    gniazdo SIM dla wbudowanego modemu:

    <https://www.tp-link.com/pl/home-networking/3g-4g-ro
    uter/archer-mr500/>
    <https://www.tp-link.com/pl/home-networking/3g-4g-ro
    uter/archer-mr600/>

    Albo do obecnego routera - jeśli obsługuje, podpinasz modem GSM z
    aktywną kartą SIM. Tylko, że z tego łącza backupowego możesz mieć
    problem, żeby się dostać do niego z Internetu, bo raczej nie będziesz
    miał publicznego adresu IP na routerze. Więc przydałoby się, żeby NAS
    miał wbudowanego klienta VPN i obsługę Dynamic DNS (DDNS).

    Z komputerem w sieci lokalnej biura możesz połączyć się np. przez
    AnyDesk i wtedy zdalnie działać na NAS-ie (np. odpalając klienta FTP,
    który prześle dane dalej) albo pobierać dane na ten komputer, z którego
    się z nim łączysz.

    Z NAS-ów polecam QNAP-y:

    <https://sklepqnap.pl/qnap-ts-264-8g-p-2604.html>
    <https://sklepqnap.pl/qnap-ts-464-4g-p-2538.html>

    Musisz jeszcze doliczyć dyski. Nie wiem, ile danych planujesz
    backupować, ale najlepiej trzymać dane w RAID.

    K.

    --
    Adresy e-mail w domenie art.pl, jak i sama domena nie są już aktywne

  • 7. Data: 2023-02-13 19:40:28
    Od: "news" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...zoho.com> napisał w wiadomości

> [...]
    > bezpośrednio z niego. Może się nawet da wybudzać bezpośrednio modemem
    > usb (więc bez routera), ale nigdy takich rzeczy nie próbowałem.

    Mamy normalną serwerownię z RACKowymi serwerami HP do backupu i dostępu
    domenowego.
    Swój NAS (może jakiś faktycznie router barzdziej) chciałem podpiąć w swoim
    biurze dla dostępu do 3 komputerów (terminali).
    W biurze mamy internet poprzez punkty PEL i tylko tak mogę się wpiąć.
    Nie wiem czy uda mi się skonfigurować router, bo informatyk mnie do swoich
    ustawień nie dopuści raczej, bo nie chce ryzykować.

    Paweł

  • 8. Data: 2023-02-13 19:42:13
    Od: "news" <b...@w...pl>

    Użytkownik "2late" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > https://badzi0r.wordpress.com/
    > Stupidity, like virtue, is its own reward
    > 2late(TM) Outspace Communication Inc.(R) 1999*2022(C)

    Raczej nie dostanę się do serwerowni, a informatyk nie chce mi podać
    ustawień, bo dostęp Terminali do internetu działa po domenie.

  • 9. Data: 2023-02-13 19:46:58
    Od: "news" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Krystek" <s...@k...art.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > K.
    >

    > --
    > Adresy e-mail w domenie art.pl, jak i sama domena nie są już aktywne

    Dzięki..
    Do obecnego routera się nie podepnę, bo mnie informatyk do serwerowni nie
    wpuści, a uprawnień tunelowania też mi nie chce podać, bo mu się polityka
    nie spina ;)
    Wszystko co mogę zrobić to podpiąć się do PELa w biurze i udawać, że ten NAS
    (może router) to nasz kolejny terminal.
    Zwerknę sobie na te urządzenia, które zaproponowałeś.

  • 10. Data: 2023-02-13 19:54:52
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 13/02/2023 19:46, news wrote:
    > Do obecnego routera się nie podepnę, bo mnie informatyk do serwerowni
    > nie wpuści,

    Może zamiast wpuścić, mógłby Ci skonfigurować jakiegoś NASa u siebie na
    serwerach? W końcu nie robisz tego chyba w tajemnicy przed resztą, IT
    powinno wiedzieć o lewiźnie którą podpinasz pod druty w biurze.