  • 1. Data: 2023-03-01 13:09:54
    Temat: nieczytelny dysk zewnętrzny
    Od: Jivanmukta <j...@p...onet.pl>

    Zbyt wcześnie rozłączyłem kabelek dysku zewnętrznego i teraz Windows nie
    widzi systemu plików, tzn jest komunikat:

    G:\ nie jest dostępny.
    Plik lub katalog jest uszkodzony i nieczytelny.

    Jakiego darmowego programu mam użyć, żeby rozwiązać problem?

    --
    Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie
    antywirusowe AVG.

  • 2. Data: 2023-03-01 19:18:51
    Temat: Re: nieczytelny dysk zewnętrzny
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    W dniu 1.03.2023 o 13:09, Jivanmukta pisze:
> [...]
    >
    > G:\ nie jest dostępny.
    > Plik lub katalog jest uszkodzony i nieczytelny.
    >
    > Jakiego darmowego programu mam użyć, żeby rozwiązać problem?

    testdisk

    https://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Download

    --
    Olek

  • 3. Data: 2023-03-01 19:34:14
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 1 mar 2023 o 13:09, Jivanmukta pisze:

    > Jakiego darmowego programu mam użyć, żeby rozwiązać problem?

    Może najpierw skopiuj cały dysk 1:1 na inny...
    Do takiego kopiowania służą (między innymi)
    partycjonery i edytory dysków.

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 4. Data: 2023-03-02 10:32:25
    Od: Jivanmukta <j...@p...onet.pl>

    Puściłem
    chkdsk g: /f
    i teraz mam: Odmowa dostępu
    Przy próbie wywołania Windowsowego narzędzia (Właściwości dysku
    lokalnego / Sprawdź) mam komunikat: Nie można sprawdzić dysku ponieważ
    system Windows nie może uzyskać dostępu do niego
    Co robić?

  • 5. Data: 2023-03-02 10:52:56
    Od: Jivanmukta <j...@p...onet.pl>

    W dniu 02.03.2023 o 11:44, Trybun pisze:
    > Spróbuj podłączyć dysk do innego kompa. Często tak miałem z kartami SD,
    > podłączyłem do innego kompa, mała operacja na dysku typu
    > kopiowanie/usuwanie (ostatecznie można sformatować) przywracało
    > sprawność nośnika na pierwszym kompie.

    To samo.

  • 6. Data: 2023-03-02 11:44:55
    Od: Trybun <L...@j...cb>

  • 7. Data: 2023-03-02 12:07:10
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 2 Mar 2023 10:32:25 +0100, Jivanmukta napisał(a):

> [...]
    > lokalnego / Sprawdź) mam komunikat: Nie można sprawdzić dysku ponieważ
    > system Windows nie może uzyskać dostępu do niego

    A już miałem napisać, żebyś przypadkiem nie puszczał chkdsk.
    Ech, człowieku, pomyśl zanim coś jeszcze bardziej zepsujesz.

    Teraz to Cię ratują już albo narzędzia Hirensa bądź Strelca, albo jeszcze
    bardziej specjalistyczne programy.

    Jaki tam był system plików?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 8. Data: 2023-03-02 12:37:09
    Od: Jivanmukta <j...@p...onet.pl>

    W dniu 02.03.2023 o 12:07, Adam pisze:

> [...]
    > Ech, człowieku, pomyśl zanim coś jeszcze bardziej zepsujesz.
    >
    > Teraz to Cię ratują już albo narzędzia Hirensa bądź Strelca, albo jeszcze

    W dokumentacji do testdiska napisali żeby spróbować chkdsk

  • 9. Data: 2023-03-02 13:01:02
    Od: Jivanmukta <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > Ech, człowieku, pomyśl zanim coś jeszcze bardziej zepsujesz.
    >
    > Teraz to Cię ratują już albo narzędzia Hirensa bądź Strelca, albo jeszcze

    wole to zlecic komus

    > Jaki tam był system plików?

    nie wiem

  • 10. Data: 2023-03-02 22:09:07
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    W dniu 2.03.2023 o 10:52, Jivanmukta pisze:
    > To samo.

    Ale podstawowe pytanie - czy chcesz odzyskać dane, które tam były
    zapisane, czy tylko przywrócić dysk do używania?

    Jeśli to drugie, to wystarczy pod Windows wejść w zarządzanie dyskami i
    sformatować go, ewentualnie "zainicjować".

    Jeśli to pierwsze, to próbować testdiskiem, ostatecznie photorecem.
    --
    Olek