  • 1. Data: 2009-03-11 08:31:32
    Temat: [HELP] Monitor ...
    Od: "Rageti" <prosna_invest@***NO SPAM***op.pl>

    Witam !
    Stanałem przed problemem przed którym pewnie stawał większość z WAS ...

    Szlag trafił mi monitor CRT - 17 '' Philips 107B30 i musze kupić nowy ... i
    jestem przerazony !!! Proszę Was o pomoc ...

    Przeznaczenie:
    OFFICE, INTERNET, i "niestety" powiedzmy raz na 2 m-ce obróbka zdjęć!!!
    GRAM RZADKO !
    Jednak przeważający w tym wszystkim jest INTERNET.

    Jakość obrazu:
    Spędzam przed monitorek jakiś 4-5 godz. dziennie minium, więc istotna jest
    dla mnie jakość obrazu.
    Nie lubię oglądania czcionek przez lupę.
    Nie wydaję mi się żeby lcd pracował w trybie natywnym właśnie ze względu ma
    zbyt małe czcionki, ale chyba warty jest rozważenia zakup zamiast 17''
    monitora 19'' pracującego w trybie natywnym.
    Jaki jest Wasze zdanie ???

    Cena: trudna sprawa - dobrze byłoby gdyby się zmieścił do 1000 PLN ale jak
    przekroczy to pomyślimy ...

    Prosze Was o pomoc ... tak wiem temat 2 razy na dzień taki się pojawia ale
    jeśli możecie coś zasugerować ...
    wśród Was s tacz ktryz wiedzę praktyczną na ten tema mają w JEDNYM PALCU!

    Pozdrawiam Rageti ...

  • 2. Data: 2009-03-11 09:12:18
    Temat: Re: [HELP] Monitor ...
    Od: "Rageti" <prosna_invest@***NO SPAM***op.pl>

    P.S. Dobrze by było aczkolwiek niekoniecznie aby miał gwarancję na bad
    piksele ...

    Pozdrawiam Rageti ...

  • 3. Data: 2009-03-11 09:16:18
    Od: ulong <w...@w...pl>

    Rageti pisze:
> [...]
    > ale jeśli możecie coś zasugerować ...
    > wśród Was s tacz ktryz wiedzę praktyczną na ten tema mają w JEDNYM PALCU!
    Spędzam dziennie przy komputerze około 6-8, a nawet do 12 godzin, do
    tego mam wadę wzroku, korzystam z najtańszych LCDków i jest super.
    Z tego co wyczytałem, droższe będą różnić się tylko odwzorowaniem kolorów.
    Proponowałbym ci najtańsze 24". Ja tak zrobiłem w grudniu i wyniosło
    mnie to niecałe 1k pln.
    W tym wypadku wielkość czcionki będzie zależała poprostu od konfiguracji
    software w komputerze.

    --
    Pozdrawiam,
    Wojtek.

  • 4. Data: 2009-03-11 09:22:23
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 11.03.2009 09:31, Rageti pisze:
    > Nie wydaję mi się żeby lcd pracował w trybie natywnym właśnie ze względu
    > ma zbyt małe czcionki, ale chyba warty jest rozważenia zakup zamiast
    > 17'' monitora 19'' pracującego w trybie natywnym.

    Monitora LCD 17" w ogóle dzisiaj nie warto według mnie kupować.

    Albo 19" (ale nie panorama, tylko 1280x1024!), albo nawet
    20" (również nie panorama, tylko 1440x1050).

    Poza tym rozmiar czcionek można sobie regulować w systemie
    operacyjnym przecież.

    > Cena: trudna sprawa - dobrze byłoby gdyby się zmieścił do 1000 PLN ale
    > jak przekroczy to pomyślimy ...

    Bez problemu dostaniesz monitor 19" z matrycą TFT TN dużo
    poniżej 1000 zł. Do prac biurowych i internetu wystarczy
    w zupełności.

    Gorzej ze zdjęciami. Jeżeli traktujesz to poważnie, to
    musisz szukać raczej matryc PVA/MVA/IPS. Ale jeżeli to
    tylko kwestia amatorska, to nowa, dobra matryca TN wcale
    nie będzie zła.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 5. Data: 2009-03-11 09:25:54
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Wed, 11 Mar 2009 09:31:32 +0100, Rageti napisał(a):

    > Cena: trudna sprawa - dobrze byłoby gdyby się zmieścił do 1000 PLN ale jak
    > przekroczy to pomyślimy ...

    Używane 19" LCD kupisz na Allegro w cenie 250-350zł. Bez popsutych
    pikseli... :) Ale ja jestem zwolennikiem CRT i na twoim miejscu bym
    poszukał właśnie takiego - dostaniesz na Allegro za 50-100zł. IMO
    najpoważniejsza wada LCD to niemożność znacznego zmniejszenia jasności, w
    wyniku czego po jakimś czasie dostajesz oczojebca :)
    --
    Jacek

  • 6. Data: 2009-03-11 09:42:38
    Od: Maru <m...@n...pl>

    Rageti pisze:
> [...]
    > ale jeśli możecie coś zasugerować ...
    > wśród Was s tacz ktryz wiedzę praktyczną na ten tema mają w JEDNYM PALCU!

    Ostatnio też szukałem i pytałem na tym forum, więc możesz poszukać tego
    wątku. Ostatecznie kupiłem LG W2242T z wyjściem DVI za 649 pln.
    Teraz LG daje 30 dniową gwarancję na bad piksele. Póki co jestem
    zadowolony, choć przymierzałem się do LG W2252TQ, niestety były do
    dostania już po nowych cenach ok. 850 pln.

    Pozdrawiam.

  • 7. Data: 2009-03-11 10:41:07
    Od: Chichotek <z...@y...cy>

    Był 11 marzec (środa) gdy o godz. 10:25 *Jacek Maciejewski* napisał(a):

    > najpoważniejsza wada LCD to niemożność znacznego zmniejszenia jasności, w
    > wyniku czego po jakimś czasie dostajesz oczojebca :)

    Możesz zmniejszyc software'wo w sterownikach grafiki.

    --
    Pozdrawiam, Chichotek
    P5Q Pro, E8400@Scythe Ninja, Szafir HD4870 512MB, 2x2GB A-Data Vitesta 800+,

  • 8. Data: 2009-03-11 10:58:28
    Od: "Rageti" <prosna_invest@***NO SPAM***op.pl>

    Użytkownik "Radosław Sokół":
    > Monitora LCD 17" w ogóle dzisiaj nie warto według mnie kupować.
    >
    > Albo 19" (ale nie panorama, tylko 1280x1024!), albo nawet
    > 20" (również nie panorama, tylko 1440x1050).

    A możesz uzasadnić proszę ?

    > Poza tym rozmiar czcionek można sobie regulować w systemie
    > operacyjnym przecież.

    No tak, może nie całkiem jasno napisałem, czcionki można zwiększyć
    programowo, ale np. ikony lub inne elementy graficzne pozostają badal
    maleńkie co może (może to przeszkadzać)

    > Gorzej ze zdjęciami. Jeżeli traktujesz to poważnie, to
    > musisz szukać raczej matryc PVA/MVA/IPS. Ale jeżeli to
    > tylko kwestia amatorska, to nowa, dobra matryca TN wcale
    > nie będzie zła.

    Może jakieś propozycje powiedzmy z wyższej półki TNów ?

    Pozdrawiam Rageti ...

  • 9. Data: 2009-03-11 11:16:30
    Od: "Rageti" <prosna_invest@***NO SPAM***op.pl>

    a propos

    Dlaczego czy warto szukać z DVI ???

    Natywna rozdzielczość dla 19'' to zawsze 1280X1024 czy może być też inna ?

    proporcje ekranu to 4:3 czy 5:4 ?

    Mozę i głupie te pytania ale coż ...

    Pozdrawiam Rageti ...

  • 10. Data: 2009-03-11 11:21:35
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Wed, 11 Mar 2009 11:41:07 +0100, Chichotek napisał(a):

    > Możesz zmniejszyc software'wo w sterownikach grafiki.

    Tak, ale tracisz wtedy na kontraście. A pewnie i na liniowości skali
    szarości.
    --
    Jacek