  • 11. Data: 2009-03-11 11:37:12
    Temat: Re: [HELP] Monitor ...
    Od: RadoslawF <r...@g...pl>

    Dnia 2009-03-11 10:16, Użytkownik ulong napisał:

    > Spędzam dziennie przy komputerze około 6-8, a nawet do 12 godzin, do
    > tego mam wadę wzroku, korzystam z najtańszych LCDków i jest super.

    Dwadzieścia lat temu znałem podobnych optymistów.
    Dziś noszą grubsze szkła a komputery starają się obejść
    szerokim łukiem. I twierdzą że jak coś świeci w oczy to
    jest szkodliwe nawet jeśli nie emituje promieniowania tak
    jak kiedyś kineskopy.

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2009-03-11 14:29:38
    Od: "M" <...@d...ru>

> [...]
    > szerokim łukiem. I twierdzą że jak coś świeci w oczy to
    > jest szkodliwe nawet jeśli nie emituje promieniowania tak

    najzdrowsze dla wzroku jest oglądanie błękitnego nieba i zielonej trawki :)

    Każdy monitor szkodzi, nie ma monitora przy którym 8h posiedzenie będzie bez
    wpływu na wzrok.

    Moje pogorszenie wzroku nastąpiło po przesiadze z dobrego CRT na dobre LCD

    M<

  • 13. Data: 2009-03-11 14:33:34
    Od: ulong <w...@w...pl>

    RadoslawF pisze:
> [...]
    > szerokim łukiem. I twierdzą że jak coś świeci w oczy to
    > jest szkodliwe nawet jeśli nie emituje promieniowania tak
    Chętnie posłucham, szczerze - nie znam się, ale oczy są jednak dla mnie
    ważne.
    Szukając w internecie, nie natknąłem się na artykuł który konkretnie by
    wskazywał, że jedne lcd są lepsze od innych lcd.
    Mógłbyś co nieco więcej napisać?
    Szczerze - piszę to jako prośbę, aby więcej się dowiedzieć, bo nie chce
    narażać moich oczu na niepotrzebne problemy.
    Obecnie posiadam LG Flatron W2452T.

    --
    Pozdrawiam,
    Wojtek.

  • 14. Data: 2009-03-11 16:33:54
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Wed, 11 Mar 2009 10:25:54 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > najpoważniejsza wada LCD to niemożność znacznego zmniejszenia jasności, w
    > wyniku czego po jakimś czasie dostajesz oczojebca :)

    W większości LCD to prawda. Ale w dobrych (np. Nec 1990SX, Eizo S1932)
    można zejść z jasnością wystarczająco bez utraty jakości.

    --
    GLaF

  • 15. Data: 2009-03-11 17:33:06
    Od: RadoslawF <r...@g...pl>

    Dnia 2009-03-11 15:33, Użytkownik ulong napisał:

> [...]
    > Szczerze - piszę to jako prośbę, aby więcej się dowiedzieć, bo nie chce
    > narażać moich oczu na niepotrzebne problemy.

    A co tu pisać, jedyne co powinieneś wiedzieć to że praca
    przy monitorze LCD jest szkodliwa dla oczu (oczywiście
    mniej niż praca przy kineskopie). A skoro masz jak piszesz
    masz wadę wzroku to powinieneś wiedzieć że praca przy
    monitorze większość takich wad z czasem pogłębia.
    Zamiast rozmawiać o tym na grupach sugerował bym rozmowę
    z własnym okulistą

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2009-03-14 12:46:01
    Od: Chichotek <z...@y...cy>

    Był 11 marzec (środa) gdy o godz. 12:21 *Jacek Maciejewski* napisał(a):

    > Tak, ale tracisz wtedy na kontraście. A pewnie i na liniowości skali
    > szarości.

    A kto Ci powiedział że świat bedzie sprawiedliwy? :P

    --
    Pozdrawiam, Chichotek
    P5Q Pro, E8400@Scythe Ninja, Szafir HD4870 512MB, 2x2GB A-Data Vitesta 800+,

  • 17. Data: 2009-03-14 14:35:32
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Wed, 11 Mar 2009 12:37:12 +0100, RadoslawF <r...@g...pl>
    wrote:

    >Dwadzieścia lat temu znałem podobnych optymistów.

    Dwadzieścia lat temu, powiadasz? Wtedy, kiedy kolorowy monitor był
    luksusem, twoi znajomi masowo kupowali sobie monitory LCD?

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 18. Data: 2009-03-14 14:41:17
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "RadoslawF"
> [...]
    >szerokim łukiem. I twierdzą że jak coś świeci w oczy to
    >jest szkodliwe nawet jeśli nie emituje promieniowania tak

    Akurat grubość szkieł to nie kwestia świecenia. Króktowzroczność od
    monitora - owszem tak, podobnie jak od książek. Ale nie dlatego, że
    monitor świeci. Poczytaj może trochę o wadach wzroku.

    --
    \.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ Kiedy rozmiar dziury serowej przekracza roz-
    .\....@e...eu.org.\.\. miary bułki, wrażenia smakowe są... jak-

  • 19. Data: 2009-03-14 14:42:28
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "RadoslawF"
    >A co tu pisać, jedyne co powinieneś wiedzieć to że praca
    >przy monitorze LCD jest szkodliwa dla oczu (oczywiście
    >mniej niż praca przy kineskopie).

    Oczywiście zaraz przytoczysz jakieś dane na poparcie tego, że praca przy
    monitorze jest szkodliwa dla oczu, prawda? (oczywiście nie chodzi o
    pracę przy bliskim obiekcie w ogóle, tylko przy monitorze).

    --
    Kruk@ -\ | W zakłamaym świecie naga prawda zostanie
    }-> epsilon.eu.org | uznana za pornografię.(Wojtek Moszko)

  • 20. Data: 2009-03-14 16:13:29
    Od: RadoslawF <r...@g...pl>

    ?