  • 1. Data: 2020-06-22 21:01:42
    Temat: Harmonorgram, defrag, akcje, argumenty
    Od: "Roger(OS)" <s...@z...hell>

    Cześć;
    Z góry sorry za [OT] i SPAM (jeśli to nie na grupa) ale nie kumam
    dzisiejszej hierarchii grup, na M$ Windows ostatnie posty z marca ;-)
    Do rzeczy:

    Nie jestem pewien co do składni w "Harmonogram zadań -> Win -> Defrag ->
    [zadanie] _> PPM -> Właściwości -> Akcje

    Uzywam dysków SSD, HDD, Mix.
    Chce by defrag z automatu działał tylko na hdd i mix, by SSD w ogóle mi nie
    dotykał.

    Linia argumentów poprawna?
    -a d: g: h:
    czy raczej?
    d: g: h: -a
    lub jak w interpretatorze:
    d: g: h: /a

    Ścieżka oczywiście:
    %windir%\system32\defrag.exe

    Nie pamiętam składni w harmonogramie, help!
    wklepując w konsoli:
    defrag d: g: h: /a /x /u itp działa, a w wyzwalaczu jak powinna byc
    zapisana komenda?

  • 2. Data: 2020-06-24 15:22:14
    Temat: Re: Harmonorgram, defrag, akcje, argumenty
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako Roger(OS) <s...@z...hell>
    w artykule <news:ah13pou7eqp4$.dlg@com-ex.pc.pl> pisze:

    > Cześć;
    > Z góry sorry za [OT] i SPAM (jeśli to nie na grupa) ale nie kumam
    > dzisiejszej hierarchii grup,

    Jest taka sama jak 10 (albo więcej) lat temu. Z innymi rzeczami jest
    podobnie, np. standardem kodowania w XXI w. jest UTF-8, a off topic
    powinno się oznaczać w temacie podobnie jak w XX w.

    > na M$ Windows ostatnie posty z marca ;-)
    ^^^^^^^^^^
    Nie ma takiej grupy. Jest pl.comp.os.ms-windows.winnt. Może powinieneś
    naprawić czytnik.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<=>h w adresie)

  • 3. Data: 2020-06-24 19:20:50
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Teoretycznie istnieje jeszcze grupa ms-news.pl.winnt i pochodne, no ale na dziś już
    martwe.

    -----

  • 4. Data: 2020-08-04 18:18:04
    Od: "Roger(OS)" <s...@z...hell>

    Dnia Wed, 24 Jun 2020 15:22:14 +0200, Andrzej P. Wozniak napisał(a):

> [...]
    > ^^^^^^^^^^
    > Nie ma takiej grupy. Jest pl.comp.os.ms-windows.winnt. Może powinieneś

    No i nadal nie wiem czy argumenty w składni poninny być
    po: "/"
    czy po: "-"

    Rozpisałeś się na temat kodowania i spamu, a zero na temat mojego pytania.

    "Taka sama jak 20lat temu", no właśnie, tylko, że minęło 20 lat i nie
    pamiętam, w konsoli działa, a w wyzwalaczy harmonogramu już nie koniecznie,
    podglądu nie mam by zobaczyc co robi więc muszę być pewnien co do ustawień.

    PS: Kodowania używam poprawnego, a grupy MS Windows (widzę że M$ Windows
    strasznie Cie boli) - są martwe od pół roku.

  • 5. Data: 2020-08-04 18:28:40
    Od: a...@i...pl

    W dniu wtorek, 4 sierpnia 2020 18:18:05 UTC+2 użytkownik Roger(OS) napisał:

> [...]
    >
    > PS: Kodowania używam poprawnego, a grupy MS Windows (widzę że M$ Windows
    > strasznie Cie boli) - są martwe od pół roku.

    Tego się nie używa od 10 lat.

    1. SSD nie defragmentuje się wcale, bo tam nie ma głowic ani rotacji...
    2. HDD defragmentujemy np. raz na miesiąc - ręcznie,
    albo i wcale o ile jest duży, np. 500GM - szkoda czasu,
    bo to i tak nic nie daje.

  • 6. Data: 2020-08-04 18:47:34
    Od: "Roger(OS)" <s...@z...hell>

    Dnia Tue, 4 Aug 2020 09:28:40 -0700 (PDT), a...@i...pl napisał(a):

    <ciach>

> [...]
    > 2. HDD defragmentujemy np. raz na miesiąc - ręcznie,
    > albo i wcale o ile jest duży, np. 500GM - szkoda czasu,

    Chłopie, ja to wiem - nie tłumacz mi.
    Dla tego pytam o poprawną składnię argumentów by wyłączyć defragmentacje na
    danych dyskach, a zostawić na HDD i hybrydach.

    Ja macierze raid defragmentuję 1 w tygodniu z powodu wielu zmian na
    dyskach;

    500GM czy 500GB ?

    Oczywiście można zrobić to na oddzielnych zadaniach i domyślne M$ Win
    kasować, ale mam napisany skrypt, który podmienia ustawienia i chcę ta
    operacje przeprowadzić za pomocą kilku kliknięć na wielu maszynach.

  • 7. Data: 2020-08-04 19:57:42
    Od: netx <n...@g...pl>

    W dniu 22.06.2020 o 21:01, Roger(OS) pisze:
> [...]

    > Nie jestem pewien co do składni w "Harmonogram zadań -> Win -> Defrag ->
    > [zadanie] _> PPM -> Właściwości -> Akcje

    Właściwa grupa (od Windows NT ... do Windows 10) to:
    pl.comp.os.ms-windows.winnt

  • 8. Data: 2020-08-05 00:12:16
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nieprawda, choć może nazywa się to inaczej: optymalizacją.

    -----

  • 9. Data: 2020-08-05 00:18:33
    Od: a...@i...pl

    W dniu wtorek, 4 sierpnia 2020 18:47:36 UTC+2 użytkownik Roger(OS) napisał:
> [...]
    > kasować, ale mam napisany skrypt, który podmienia ustawienia i chcę ta
    > operacje przeprowadzić za pomocą kilku kliknięć na wielu maszynach.

    nie pajacuj.
    Widdnows jest systemem 'okienkowym' a nie wsadowym.. typu linux.

    kliknij sobie w ikonę dysku, albo ustawienia -> narzędzia administratora ...
    i ustaw co tam chcesz.
    Tyle na ten temat.

  • 10. Data: 2020-11-14 19:01:02
    Od: "Roger(OS)" <s...@z...hell>

    Dnia Tue, 4 Aug 2020 15:18:33 -0700 (PDT), a...@i...pl napisał(a):

> [...]
    > Widdnows jest systemem 'okienkowym' a nie wsadowym.. typu linux.
    >
    > kliknij sobie w ikonę dysku, albo ustawienia -> narzędzia administratora ...

    Nie wiem, co Cię boli, po to jest harmonogram, by system takie operacje
    przeprowadzał sam, nie będę latał od kompa do kompa co miesiąc.

    Rozwiązanie mam, sam nie pajacuj...