  • 1. Data: 2020-06-07 19:51:45
    Temat: Monitor dla syna do grania
    Od: Stregor <s...@w...to.gmail.com>

    Witam,
    Syn sobie wymyślił, że do lapka mu niezbędny drugi monitor, większy,
    żeby żyło się lepiej i grało wygodniej.

    Odłożył na to jakieś 300 zł...

    Nawet z ojcowską pomocą na nowe 24 cale mu nie starczy, chyba że na
    jakąś wypalarkę do oczu...

    Czy polecicie coś w tych pieniądzach, lub lekko wyższych, żeby mu mózgu
    przez oczy nie wymigotało?

    Ja bym mu jakiegoś poleasingowca polecił, ale szukałem kiedyś dla siebie
    do pracy i na 16:10 mi zależało, a przy grach to nie ma chyba takiego
    znaczenia...

    Z moich typów pamiętam HP LP2475w i EIZO S2431W, ewentualnie DELL U2415
    (2412 w wersji 16:9), ale może ktoś poleci coś lepszego?

    --
    Pozdrawiam,
    Stregor

  • 2. Data: 2020-06-07 20:44:40
    Temat: Re: Monitor dla syna do grania
    Od: z <...@...pl>

    Ja to kupuję Delle ale bardziej do pracy.
    Ostatnio szefowa chciała przyoszczędzić i ciut taniej wychodził Nec.

    Mruga mi to przy szarościach a przy niskich procentach przekłamuje. 1->
    10% obok stoi Delli pokazuje normalnie.

    https://amso.pl/product-pol-79021-Monitor-Dell-2408W
    FP-24-LCD-1920x1200-S-PVA-HDMI-Czarny.html

  • 3. Data: 2020-06-08 08:54:17
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-06-07 o 19:51, Stregor pisze:
> [...]
    >
    > Z moich typów pamiętam HP LP2475w i EIZO S2431W, ewentualnie DELL U2415
    > (2412 w wersji 16:9), ale może ktoś poleci coś lepszego?

    Osobiście używam w domu 2 szt. LP2475w, a w drugim miejscu jeszcze jeden.
    Matryca 1920x1200. Dużo wejść, dużo nastaw - ale to wiesz.
    Wada: mają grubą ramkę - to przy pracy wielomonitorowej.

    Dla gracza: "prześliczne" ;) kolory - dla jednych to zaleta, dla innych
    wada. Mocne wysycenie kolorów może poprawić czytelność napisów lub
    innych detali w grach.

    Innych monitorów teraz nie polecę, bo nie pamiętam, a u klientów bywaj
    raczej budżetowe.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2020-06-08 09:29:45
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    24'' po jakimś czasie wyda się za mały, może pomyślcie o nieco większym.

    -----

  • 5. Data: 2020-06-08 13:01:08
    Od: Stregor <s...@w...to.gmail.com>

    W dniu 08-06-2020 o 09:29, ąćęłńóśźż pisze:
    > 24'' po jakimś czasie wyda się za mały, może pomyślcie o nieco większym.

    Wystarczy, on ma małe biurko, i laptopa 12'' :) Będzie miał i tak
    przeskok ogromny :)

    --
    Pozdrawiam,
    Stregor

  • 6. Data: 2020-06-08 13:09:58
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:5ede1a75$0$17361$65785112@news.neostrada.pl>
    user Stregor pisze tak:

    > Wystarczy, on ma małe biurko, i laptopa 12'' :) Będzie miał i tak
    > przeskok ogromny :)

    optimum to tv 40" przejdź sie po osiedlu raniutko.

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 7. Data: 2020-06-08 13:14:29
    Od: kosmos <k...@u...pl>

    W dniu 2020-06-08 o 13:01, Stregor pisze:

    > Wystarczy, on ma małe biurko, i laptopa 12'' :) Będzie miał i tak
    > przeskok ogromny :)

    Weź przy okazji pod uwagę, że większy monitor będzie miał też
    prawdopodobnie wyższą rozdzielczość - w grach może to mieć duży wpływ na
    wydajność (zakładając, że gry miałyby być wyświetlane w natywnej
    rozdzielczości, bez skalowania). Dużo zależy od tego, jakie to gry.

  • 8. Data: 2020-06-08 13:29:57
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2020-06-08 o 09:29, ąćęłńóśźż pisze:
    > 24'' po jakimś czasie wyda się za mały, może pomyślcie o nieco większym.

    Nieco większy to się zaczynają absurdalne pieniądze.
    Ja nie wyobrażam sobie życia na jednym monitorze.
    Pliki komunikatory i inne badziewie musi się gdzieś zmieścić.

    Dlatego przynajmniej dell 15" jako drugi monitor. Koszt 50 zł.
    Syn sobie chwali. Też marudził że chciałby 27" cali

  • 9. Data: 2020-06-08 14:12:20
    Od: Stregor <s...@w...to.gmail.com>

> [...]
    > wydajność (zakładając, że gry miałyby być wyświetlane w natywnej
    > rozdzielczości, bez skalowania). Dużo zależy od tego, jakie to gry.

    Notebook ma rozdzielczość 1920x1080, więc jeśli kupimy 16:9 będzie
    identycznie, a 16:10 - niewiele gorzej.

    --
    Pozdrawiam,
    Stregor

  • 10. Data: 2020-06-08 14:47:23
    Od: kosmos <k...@u...pl>

    W dniu 2020-06-08 o 14:12, Stregor pisze:

    > Notebook ma rozdzielczość 1920x1080, więc jeśli kupimy 16:9 będzie
    > identycznie, a 16:10 - niewiele gorzej.

    No tak, w tej sytuacji nie ma tematu (jakoś z góry założyłem, że na 12"
    ekranie będzie niższa rozdzielczość).
    To uważajcie na monitory QHD :)
    I jeszcze nieco obok tematu - jeśli syn nie korzysta ze stacji dokującej
    a laptop daje taką możliwość to gorąco zachęcam do jej zakupienia i
    podłączenia monitora właśnie przez stację - oprócz monitora będzie sobie
    mógł podłączyć klawiaturę i myszkę, a jednocześnie jednym szybkim ruchem
    będzie mógł laptopa wypiąć i zabrać gdzieś ze sobą.