  • 11. Data: 2022-05-18 08:57:49
    Temat: Re: Hejt na elektryki
    Od: K <n...@e...com>

    On 18/05/2022 07:33, K wrote:

    > Nie slyszalem o samochodach na wodor ani o tym aby ktorys z producentow
    > pracowal nad takim rozwiazaniem. Podrzucisz jakies wiarygodne zrodlo?

    mialo byc "na atom", a nie na wodor :D

  • 12. Data: 2022-05-18 09:38:03
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 18.05.2022 o 08:57, K pisze:

    > mialo byc "na atom", a nie na wodor :D

    Widzisz, nawet nie robi Ci różnicy :-)

  • 13. Data: 2022-05-18 09:56:27
    Od: K <n...@e...com>

    On 18/05/2022 08:38, ii wrote:

    > Widzisz, nawet nie robi Ci różnicy :-)

    na razie jeszcze mi nie robi ale nadejdzie ten dzien za kilka lat, ze
    stane przed decyzja zakupu pierwszego niespalinowego.

  • 14. Data: 2022-05-18 12:49:50
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello K,

    Tuesday, May 17, 2022, 9:47:29 PM, you wrote:

    > To ci sami producenci musza widziec zblizajaca sie z ogromna predkoscia
    > sciane jesli chodzi o czas ladowania baterii i zasieg.

    Gdzie ta ściana? Moc łaowarek zbliża się do pół megawata

    > Tez odwlekaja to co nieuniknione czyli wodor.

    W marzeniach. Sprawność samej elektrolizy to 60%. Ogniwa paliwowe
    dokładają swoje a platyna na drzewach nie rośnie. Lit prędzej czy
    później będzie wydobywany z wody morskiej. Poza tym - efektywność
    recyklingu jest coraz lepsza.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 15. Data: 2022-05-18 13:00:58
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Gdzie ta ściana? Moc łaowarek zbliża się do pół megawata

    Ścianą jest ludzka wytrzymałość.
    I ona JUŻ jest niższa niż zasięg elektryka.

    Czuję to po sobie.
    Nie jestem w stanie jechać tak długo bez przerwy, żeby prąd się skończył
    (zakładając start z baterią w pełni naładowaną).
    A nie mam auta z topowej półki, ani z topową baterią.

    Tak gdzieś połowa jego zasięgu to optymalny czas na przerwę dla
    kierowcy, a więc też dobry moment na szybkie podładowanie.

    Na trasie Poznań-Zakopane oznacza to dodatkową może z godzinę, jeśli
    chcesz przejechać tą trasę ZA DARMO (bo ładowarki wolniejsze i rzadko
    rozmieszczone), albo NIC jeśli chcesz korzystać z JUŻ TERAZ
    istniejących, szybkich ładowarek.

    Trenowane w majówkę.

  • 16. Data: 2022-05-18 13:24:21
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 18.05.2022 o 09:56, K pisze:
    > na razie jeszcze mi nie robi ale nadejdzie ten dzien za kilka lat, ze
    > stane przed decyzja zakupu pierwszego niespalinowego.

    Nadejdzie, albo i nie nadejdzie.
    Ultranowoczesne silniki od Mazdy wywracają wszystkie te eko-kłamstwa do
    góry nogami.

    Cieszę się, że w końcu pozwala się publicznie mówić, że pojazdy
    bateryjne nie są w stanie zastąpić spalinowych. Nie można więc skończyć
    produkcji spaliniaków ot tak.

    --
    MN

  • 17. Data: 2022-05-18 13:26:29
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 18.05.2022 o 13:00, Cavallino pisze:
    > Tak gdzieś połowa jego zasięgu to optymalny czas na przerwę dla
    > kierowcy, a więc też dobry moment na szybkie podładowanie.

    W realnym świecie, w którym wszyscy używają elektryki - nie istnieje nic
    takiego jak "szybkie podładowanie". To tylko slogan reklamowy bez pokrycia.

    --
    MN

  • 18. Data: 2022-05-18 13:37:30
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-05-2022 o 13:26, Marcin N pisze:

    > W realnym świecie, w którym wszyscy używają elektryki - nie istnieje nic
    > takiego jak "szybkie podładowanie".

    Jasne.
    Stacje benzynowe za dużo większą kasę dało się zbudować, ale zbudowanie
    ładowarek to zadanie niewykonalne dla ludzkości.....

    Już nie wspominając o tym, że zanim ten czas nadejdzie, do czas
    potrzebny na szybkie podładowanie spadnie pewnie do kilku minut.

    Przez ostatnie 10 lat spadł on z 3 h do 15 minut (licząc na przebieg 300
    km), a postęp raczej się nie zatrzyma.
    Do tego wtedy nie było technicznej możliwości, żeby przejechać wiele
    więcej niż 100 km, teraz 400 km nie jest jakimś szczególnym problemem.
    A mówimy o segmencie aut popularnych.

    Hitowe konstrukcje już teraz mają po 800 km zasięgu.

  • 19. Data: 2022-05-18 13:55:36
    Od: K <n...@e...com>

    On 18/05/2022 11:49, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Gdzie ta ściana? Moc łaowarek zbliża się do pół megawata

    Ale zasieg i czas ladowania stoja w miejscu, a wez jeszcze takim
    elektrykiem pojedz autostrada 140kmh to w ogole mozna deklarowany zasieg
    podzielic na trzy. Nie ma co tutaj dorabiac ideologii w stylu Cavallino,
    ze co 150km trzeba robic przerwe na obiad/sen/spacer - bo on tak musi z
    racji wieku/kondycji psycho fizycznej.

> [...]
    > dokładają swoje a platyna na drzewach nie rośnie. Lit prędzej czy
    > później będzie wydobywany z wody morskiej. Poza tym - efektywność

    Oczywiscie, ze masz racje ale dlatego trawaja nad tym intesywne prace.
    Zobaczymy co bedzie ale wiadomo juz, ze baterie osiagnely swoj szczyt
    rozwoju i nic nowego sie tam nie wydazy.

  • 20. Data: 2022-05-18 13:58:36
    Od: K <n...@e...com>

    On 18/05/2022 12:24, Marcin N wrote:

> [...]
    >
    > Cieszę się, że w końcu pozwala się publicznie mówić, że pojazdy
    > bateryjne nie są w stanie zastąpić spalinowych. Nie można więc skończyć

    To jest wszystko obarczone jakimis kompromisami oraz dodatkowymi
    komplikacjami budowy samego silnika. Silnik spalinowy staje sie coraz
    drozszy i skomplikowany w obsludze.