  • 1. Data: 2022-05-11 10:57:19
    Temat: [media] Jazda pod wpływem czynem o niskiej szkodliwości społecznej
    Od: ii <i...@o...invalid>

    Kolejne skrzywienia

    http://niusy.pl/@motoryzacja.interia.pl/ajb

    "Radny PiS po pijanemu potrącił na przejściu kobietę. Kary nie poniesie
    biegli oszacowali, że radny prowadził samochód, mając między 0,62 do
    0,73 promila alkoholu w organizmie
    Wiadomo natomiast, że ogłaszając wyrok sędzia mówił, że radny popełnił
    czyn o niskiej szkodliwości społecznej oraz miał nieposzlakowaną opinię,
    a przekroczenie poziomu alkoholu było niewielkie.
    Przedstawiciele serwisu brd24.pl zapytali rzecznika sądu w Skarżysku,
    jak potrącenie pieszej na przejściu pod wpływem alkoholu może być czynem
    o niskiej szkodliwości społecznej. W odpowiedzi usłyszeli, że sąd
    zajmował się wyłącznie jazdą pod wpływem alkoholu, a nie sprawą kolizji
    spowodowanej przez radnego."

  • 2. Data: 2022-05-11 11:10:31
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 11-05-2022 o 10:57, ii pisze:
> [...]
    > o niskiej szkodliwości społecznej. W odpowiedzi usłyszeli, że sąd
    > zajmował się wyłącznie jazdą pod wpływem alkoholu, a nie sprawą kolizji

    Widać ziobrowa reforma sądów się udała, już dobrze wiedzą jak mają
    sądzić działaczy PIS....

  • 3. Data: 2022-05-11 11:30:30
    Od: K <n...@e...com>

    On 11/05/2022 09:57, ii wrote:
> [...]
    > o niskiej szkodliwości społecznej. W odpowiedzi usłyszeli, że sąd
    > zajmował się wyłącznie jazdą pod wpływem alkoholu, a nie sprawą kolizji

    No prosze, a mieliscie pretensje, ze Beata dostala skromne 5 lat zakazu
    i 70kpln grzywny nie robiac przy tym nikomu krzywdy.

  • 4. Data: 2022-05-11 14:02:13
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 11.05.2022 o 11:30, K pisze:

    > No prosze, a mieliscie pretensje, ze Beata dostala skromne 5 lat zakazu
    > i 70kpln grzywny nie robiac przy tym nikomu krzywdy.

    Chyba czegoś nie zrozumiałeś. Tam nie chodziło o wymiar kary tylko
    odwołanie się do okoliczności łagodzących. Jak przestępstwa mogą być
    czynami o niskiej szkodliwości społecznej? Jeśli takimi są to za
    wykroczenie nagrody powinni dawać. No powiedz, przewidujesz, że za
    wykroczenie polegające na przekroczeniu prędkości o 69km/h sąd też
    odstąpi od wymierzania kary? Wiesz, chyba wezmę te dwa wyroki i wskażę w
    sądzie przy odwołaniu i on mi da taką nagrodę bo co innego ...

  • 5. Data: 2022-05-11 14:20:01
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 11-05-2022 o 14:02, ii pisze:

    > Chyba czegoś nie zrozumiałeś.

    To Ty nie rozumiesz - procedury karnej.

    Tam nie chodziło o wymiar kary tylko
    > odwołanie się do okoliczności łagodzących.

    Prawo nakazuje, to się do nich odwołali.
    Tak żeby następna instancja nie zarzuciła im nieuwzględnienia tychże.
    Bo to mogłoby być podstawą do uchylenia wyroku.

    Naprawdę laicy nie powinni czytać ani aktów prawnych, ani wyroków, bo
    jak widać i tak niewiele z nich rozumieją, albo rozumieją źle.

  • 6. Data: 2022-05-11 14:22:22
    Od: K <n...@e...com>

    On 11/05/2022 13:02, ii wrote:

> [...]
    > odstąpi od wymierzania kary? Wiesz, chyba wezmę te dwa wyroki i wskażę w
    > sądzie przy odwołaniu i on mi da taką nagrodę bo co innego ...

    Nie, to ty nie rozumiesz. Mylisz przestepstwo z wykroczeniem i tu jest
    fundamentalny problem. Przestepstwa moga byc o niskiej szkodliwosci
    spolecznej czynu i nie ma sensu za kazde jedno od razu pakowac
    delikwenta to wiezienia na koszt podatnika i jest wiele mozliwosci aby
    kogos ukarac, np ograniczajac jego wolnosc. Nie mniej jednak to w/w
    gdzie PiSi radny kogos po pijaku potracil takim nie byl. To jest
    niestety problem tej i kazdej poprzedniej i przyszlej wladzy, chociaz ta
    jest pod wzgledem chronienia swoich wybitna to granic bezczelnosci.

  • 7. Data: 2022-05-11 19:08:06
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 11.05.2022 o 14:20, Cavallino pisze:

    > To Ty nie rozumiesz - procedury karnej.

    Nic nie było o "procedurze karnej".

    >  Tam nie chodziło o wymiar kary tylko
    >
    > Prawo nakazuje, to się do nich odwołali.
    > Tak żeby następna instancja nie zarzuciła im nieuwzględnienia tychże.
    > Bo to mogłoby być podstawą do uchylenia wyroku.

    No i napisałem, że wyrok nie powinien zależeć od gry. Przerasta?

    > Naprawdę laicy nie powinni czytać ani aktów prawnych, ani wyroków, bo
    > jak widać i tak niewiele z nich rozumieją, albo rozumieją źle.

    A Ty jesteś?

  • 8. Data: 2022-05-11 19:10:20
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 11.05.2022 o 14:22, K pisze:

    > Nie, to ty nie rozumiesz. Mylisz przestepstwo z wykroczeniem i tu jest
    > fundamentalny problem.

    Że niby w którym miejscu? Czy jazda powyżej 0,5 nie jest przestępstwem?

> [...]
    > delikwenta to wiezienia na koszt podatnika i jest wiele mozliwosci aby
    > kogos ukarac, np ograniczajac jego wolnosc.

    MZ najlepiej go okraść :-)

> [...]
    > niestety problem tej i kazdej poprzedniej i przyszlej wladzy, chociaz ta
    > jest pod wzgledem chronienia swoich wybitna to granic bezczelnosci.

    Czyli co, zgadzamy się?

  • 9. Data: 2022-05-11 19:19:00
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 11-05-2022 o 19:08, ii pisze:

    > No i napisałem, że wyrok nie powinien zależeć od gry. Przerasta?

    Ale do kogo pretensje?
    KPK jest autorstwa Sejmu, napisz reklamacje.
    Sąd musi stosować prawo tam wymyślone.

    > A Ty jesteś?

    Co jestem?

  • 10. Data: 2022-05-11 19:23:23
    Od: K <n...@e...com>

    On 11/05/2022 18:10, ii wrote:

    > Że niby w którym miejscu? Czy jazda powyżej 0,5 nie jest przestępstwem?

    W tym, ze porownojesz swoje wykroczenie do przestepstwa. Mieszasz dwie
    kwestie i boje sie, ze zaraz w to wmieszasz do porwnania mandat za jazde
    bez biletu w autobusie.

    > MZ najlepiej go okraść :-)

    > Czyli co, zgadzamy się?

    W czym? Czy to wykroczenie czy przestepstwo kara sie nalezy. Ale daleki
    jestem do zamykania w wiezieniu kogos kto jechal po pijaku i nikomu nie
    zrobil krzywdy, a do tego zlapali go pierwszy raz. Rowniez kara nalezy
    sie za przekroczenie predkosci o 69kmh.