  • 1. Data: 2021-06-06 10:53:17
    Temat: Honda Shuttle i pipip
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    Kupiłem ostatnio tytułowy pojazd, chyba zupełnie nieznany na rynku
    europejskim (w Azji mieszkam).
    https://namasce.pl/tag/honda-shuttle-2015/

    To to jest na rynek japoński głównie, no i instrukcję mam wyłącznie po
    japońsku, w którym to języku biegły nie jestem.

    No i od pewnego czasu jak wjadę na wybój (np. próg), to samochód robi
    pi-pip :) Wcześniej nie robił. Nie jest to pi-pip nienaoliwienia a
    pi-pip elektroniczny. Jakieś pomysły o co może chodzić? Może jakieś inne
    Hondy też tak robią?

    --
    Marcin

  • 2. Data: 2021-06-06 11:32:05
    Temat: Re: Honda Shuttle i pipip
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-06-06 10:53, Marcin Debowski wrote:
> [...]
    > pi-pip :) Wcześniej nie robił. Nie jest to pi-pip nienaoliwienia a
    > pi-pip elektroniczny. Jakieś pomysły o co może chodzić? Może jakieś inne

    https://www.google.com/search?q=Honda+Shuttle+beep+b
    ump&newwindow=1

    sporo tego w starszych rocznikach innych modeli

    osobiście zacząłbym od dociśnięcia i zablokowania (albo pogrubienia)
    czujników otwarcia drzwi, klapy i maski - jeżeli występują

    sprawdził czy pipanie włącza jakąś kontrolkę (i czy masz wszystkie
    żarówki\ledy w liczniku) - kiedyś kupiłem auto gdzie check engine był
    wyłączony taśmą izolacyjną :)

  • 3. Data: 2021-06-06 14:53:42
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-06-06 o 11:32, m4rkiz pisze:

    > kiedyś kupiłem auto gdzie check engine był
    > wyłączony taśmą izolacyjną :)

    A jak się wyłącza checka taśmą?
    Jak kluczyk/guzik jest w pozycji zapalonych kontrolek,
    to musi się zaświecić przed zapłonem.
    Jak się nie świeci, to znaczy, że jest coś nie tak.

  • 4. Data: 2021-06-06 15:04:53
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-06-06 14:53, cef wrote:

    > A jak się wyłącza checka taśmą?
    > Jak kluczyk/guzik jest w pozycji zapalonych kontrolek,
    > to musi się zaświecić przed zapłonem.
    > Jak się nie świeci, to znaczy, że jest coś nie tak.

    to był jeden z moich pierwszych samochodów i mi umknęło wtedy
    a że była to w sumie zamiana aut o znikomej wartości to machnąłem ręką

    ale widziałem już też na własne oczy liczniki podrutowane
    tak że check był obcięty i podłączony gdzieś indziej :P

  • 5. Data: 2021-06-07 09:43:50
    Od: K <n...@e...com>

    On 06/06/2021 14:04, m4rkiz wrote:

> [...]
    >
    > ale widziałem już też na własne oczy liczniki podrutowane
    > tak że check był obcięty i podłączony gdzieś indziej :P

    Tez, widzialem. Brat takie kiedys kupil, gdzie airbagi byly polutowane
    do czegos innego co gaslo po zapaleniu silnika.

  • 6. Data: 2021-06-08 14:05:37
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-06-06, m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com> wrote:

> [...]
    >
    > sprawdził czy pipanie włącza jakąś kontrolkę (i czy masz wszystkie
    > żarówki\ledy w liczniku) - kiedyś kupiłem auto gdzie check engine był

    Dzięki m4rkiz, zapamiętam na przyszłość, bo co do problemu okazało się
    jeszcze inaczej. To cholerstwo ma jakąś wypasioną kamerę, która
    sygnalizuje różne zdarzenia, no i jednym z takich zdarzeń z jakiegoś
    powodu jest wstrząs i wystarczy wjechać normalną prędkośćią na próg aby
    zarejestrowało jako zdarzenie. Na szczęście dało się sygnalizacje
    wyłączyć.

    --
    Marcin