  • 1. Data: 2021-05-28 15:28:43
    Temat: Dokrecanie kol
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    https://www.onet.pl/styl-zycia/dompelenpomyslow/powi
    nnismy-zrobic-to-po-kazdej-zmianie-kol-a-malo-kto-to
    -robi/nj8f6zt,30bc1058

    "Z pewnością podczas czekania, aż koła zostaną wymienione
    zauważyliście w warsztacie wulkanizatora tabliczkę ostrzegawczą z
    informacją o tym, aby dokręcić śruby po przejechaniu pierwszych 50 km.
    Ile razy to zrobiliście?"

    Tak prawde mowiac ... to raz srube zgubilem.
    Tylko nie wiem - zadzialalo 50km, zapomnial dokrecic, a moze ktos
    pozniej probal odkrecic ...

    w innych przypadkach, to raczej trudno bylo sruby odkrecic, niz
    okreslic je luznymi :-)

    No i co - samemu dokrecic, czy
    "Najlepiej, aby ponownym dokręceniem śrub zajął się również
    wulkanizator i zrobił to za pomocą tych samych wartości ustalonych
    przez producenta."

    Jak ja dokrecalem na wyczucie, to zadna sruba sie nie wykrecila :-P

    J.

  • 2. Data: 2021-05-28 16:56:10
    Temat: Re: Dokrecanie kol
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-05-28 o 15:28, J.F pisze:
> [...]
    > zauważyliście w warsztacie wulkanizatora tabliczkę ostrzegawczą z
    > informacją o tym, aby dokręcić śruby po przejechaniu pierwszych 50 km.
    Nie widziałem takiej tabliczki, może dlatego że Ci wulkanizatorzy u
    których bywałem zawsze dokręcają 'ile fabryka dała momentu w kluczu'.
    Może dlatego aby potem nie mieć reklamacji.
    Za to problem jest ze zmianą koła na drodze aby odkręcić śruby zwykłym
    kluczem, dlatego w zasadzie od początku wożę dużego 'krzyżaka' którym
    jestm w stanie śruby odkręcić.

    --
    Janusz

  • 3. Data: 2021-05-28 19:39:44
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:tiqvcy6rzmvp$.853ep26qdfbk$.dlg@40tude.net>
    user J.F pisze tak:

> [...]
    > zauważyliście w warsztacie wulkanizatora tabliczkę ostrzegawczą z
    > informacją o tym, aby dokręcić śruby po przejechaniu pierwszych 50

    Ja tylko zauważałem w warsztacie wulkanizatora tabliczkę ostrzegawczą z
    informacją

    Jesteśmy matołami, pracownicy są z łapanki, proszę poluzować
    wszystkie śruby i dokręcić samodzielnie.

    > Jak ja dokrecalem na wyczucie, to zadna sruba sie nie wykrecila
    > :-P

    Mi tez nie. Może za mały silnik? Może nie zapierdalam
    jak kretyn po parkingu kerfura wieczorami.

    --
    Piter

    chciałem być taksówkarzem
    chciałem mieć beczkę z gazem
    wozić kurwy do klientów
    i pod dworcem z kolegami w karty grać

  • 4. Data: 2021-05-28 19:48:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.05.2021 o 15:28, J.F pisze:

    > Tak prawde mowiac ... to raz srube zgubilem.
    > Tylko nie wiem - zadzialalo 50km, zapomnial dokrecic, a moze ktos
    > pozniej probal odkrecic ...

    Ja też - nie pamietam jak to się stało i kiedy - po prostu któregoś dnia
    spojrzałem... i nie było:P

    --
    Shrek

  • 5. Data: 2021-05-29 20:16:30
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jedyni porządni ludzie, czyli Niemcy z Mercedesa to zrobili ;-)

    -----

  • 6. Data: 2021-05-29 21:59:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Janusz j...@o...pl ...

    > Nie widziałem takiej tabliczki, może dlatego że Ci wulkanizatorzy
    > u których bywałem zawsze dokręcają 'ile fabryka dała momentu w
    > kluczu'. Może dlatego aby potem nie mieć reklamacji.

    I nadal jezdzisz do debili?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kiedy delektujemy się dziwnym i egzotycznym pięknem kwiatów - zdrowo

  • 7. Data: 2021-05-29 22:15:07
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-05-29 o 21:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Janusz j...@o...pl ...

    > I nadal jezdzisz do debili?

    A gdzie mam jezdzić? jest kilku a wszyscy po tych samych pieniądzach, a
    tak w ogóle to kupiłem sobie sznur z szydłem i klejem i sam naprawiam
    opony :)

    --
    Janusz

  • 8. Data: 2021-05-30 09:10:14
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-05-29 o 22:15, Janusz pisze:

    > A gdzie mam jezdzić? jest kilku a wszyscy po tych samych pieniądzach, a
    > tak w ogóle to kupiłem sobie sznur z szydłem i klejem i sam naprawiam
    > opony :)

    Hmmm, wprawdzie nawet w jakimś tymczasowym namiocie
    z szumną nazwą "Centrum opon" mają klucze dynamometryczne,
    choć szczerze wątpię, żeby ktoś tam sprawdzał jaki moment jest
    wymagany przez producenta. Wybiera się raczej taką siłę,
    żeby się nie urywało ale też żeby się nie odkręcało.

    A co do samodzielnych napraw, to ile razy trafia się naprawa
    ogumienia, że opłaca się inwestycja w jakieś kleje?

  • 9. Data: 2021-05-30 15:26:06
    Od: Peter <p...@o...pl>

    > Jak ja dokrecalem na wyczucie, to zadna sruba sie nie wykrecila :-P

    normalnie dokręcam kluczem typu krzyżak na oko

    kiedyś sprawdzałem dynamometrycznym i wychodziło dokładnie 100nm tyle
    ile podręcznikowo trzeba dla moich alu sfiat

  • 10. Data: 2021-05-30 15:42:01
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-05-30 o 09:10, cef pisze:

> [...]
    > wymagany przez producenta. Wybiera się raczej taką siłę,
    > żeby się nie urywało ale też żeby się nie odkręcało.
    No to pewnie mają taką ustawioną na kluczu, Sherlocku :)

    > A co do samodzielnych napraw, to ile razy trafia się naprawa
    > ogumienia, że opłaca się inwestycja w jakieś kleje?
    Już po pierwszej naprawię się zwróciło, a musiałem kupić żeby sie pozbyć
    koła zapasowego jak jechałem na morze.

    --
    Janusz