  • 1. Data: 2021-06-01 12:51:48
    Temat: Rdza pod światłem - Cortanin?
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Po odkręceniu tylnego światła zobaczyłem coś takiego:
    https://imgur.com/a/rZSbt1c

    Oderwałem kawałek zabezpieczenia, który już luźno zwisał.
    Stwierdziłem już także nieszczelność oblachowania i wcieki wody do środka auta.

    Czym to szybko zakleić?
    Cortanin na początek coby rdzę związał, a potem prysnąć jakimś barankiem w
    sprayu?

  • 2. Data: 2021-06-01 13:17:37
    Temat: Re: Rdza pod światłem - Cortanin?
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Cortanin na początek coby rdzę związał, a potem prysnąć jakimś barankiem w
    > sprayu?

    ja bym dał cortanin i na to jakiś lakier (jakoś nie mam zaufania do
    baranka na gołą blachę).
    alternatywnie farba typu corrina lub Agri-Corr bezpośrednio na rdzę

  • 3. Data: 2021-06-01 17:16:56
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 1 Jun 2021 13:17:37 +0200, w <s95528$2jfrd$1@portraits.wsisiz.edu.pl>,
    sirapacz <n...@s...pl> napisał(-a):

    > ja bym dał cortanin i na to jakiś lakier (jakoś nie mam zaufania do
    > baranka na gołą blachę).
    > alternatywnie farba typu corrina lub Agri-Corr bezpośrednio na rdzę

    O widzisz, jeszcze Hammerrite mi zaświtał :)

    Ale to musi być coś "tłustego", bo jest szpara między blachami.

  • 4. Data: 2021-06-01 21:34:20
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 01.06.2021 o 17:16, r...@k...pl pisze:
    > O widzisz, jeszcze Hammerrite mi zaświtał :)

    Hammerite nie polecam. To jest zwykła ftalówka tyle, że gęsta.
    Skład: 60% reklamy 40% farby.
    Jacek

  • 5. Data: 2021-06-01 21:41:36
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    > Ale to musi być coś "tłustego", bo jest szpara między blachami.

    Daj sobie spokój z cortaninem. Jest to miejsce niewidoczne. Wyczyść do
    blachy, przesmaruj pędzlem lub pryśnij kilka warstw preparatem:

    Tectyl 550-ML lub następcą Tectyl Cavity Wax (patrz znany portal).

    Środek typowo do takich celów. Tyle.

    Będzie lepiej zabezpieczone od amatorskiej zabawy cortaninem z papraniem
    lakierem.

  • 6. Data: 2021-06-01 21:57:13
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 01.06.2021 o 12:51, r...@k...pl pisze:
    > Cortanin na początek coby rdzę związał, a potem prysnąć jakimś barankiem w
    Cortanin to dość stary środek. Lepszy jest Anvi-Corr. Jednak weź pod
    uwagę, że taką farbę nakłada się warstwą ok. 50 mikronów i tyle mniej
    więcej rdzy może ona związać. Jak rdzy jest grubo, to niestety reakcja
    będzie tylko na powierzchni, a pod spodem ruda będzie dalej gryźć.
    Dlatego rdzę zawsze trzeba przynajmniej wydrapać.
    Jacek

  • 7. Data: 2021-06-01 22:17:35
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > O widzisz, jeszcze Hammerrite mi zaświtał :)

    odradzam. Ponoć trzeba malować wg określonej procedury i dużo osób
    partoli przez co ruda wylazi.
    Info ze sklepu z lakierami.

    Moje doświadczenia z hammerite są raczej niezłe - stal pomalowana 15 lat
    temu dalej nie ma korozji. Ponoć zmienili po drodzę recepturę więc
    niczego w otoczeniu plotek nie można być pewnym...

  • 8. Data: 2021-06-02 08:22:52
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:n54cbg5b55ksqndi9tcb1p32j80bm40j1q@4ax.com>
    user r...@k...pl pisze tak:

    > Czym to szybko zakleić?
    > Cortanin na początek coby rdzę związał, a potem prysnąć jakimś
    > barankiem w sprayu?

    na szybko to plasteliną
    barankiem nie

    lepiej już farbą do dachów

    popatrz na kanał tego pana
    pokazuje środki i procedurę

    https://www.youtube.com/user/88Rafciu/videos

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG i klimy

  • 9. Data: 2021-06-02 09:50:44
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 02.06.2021 o 08:22, PiteR pisze:
    > lepiej już farbą do dachów
    Farba do dachów (warto by dodać, czy dla malarzy prawo- czy
    leworęcznych) ma się cechować w miarę dobrą odpornością na promienie UV
    oraz słabą reaktywnością względem cynku, jakim są pokryte blachy.
    Stosowane są tu na przykład farby poliwinylowe czy poliuretanowe. Farby
    te w wersji "do dachów" nie mają w składzie żadnych inhibitorów korozji.
    Z tego powodu na ratowanie rdzewiejącego fragmentu auta nadają się tak
    samo, jak maść na szczury.
    Tak, że za tego typu rady to ja przynajmniej dziękuję.
    Jacek

  • 10. Data: 2021-06-02 18:38:46
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:s97d8m$akf$1$Jacek@news.chmurka.net>
    user Jacek pisze tak:

> [...]
    > rdzewiejącego fragmentu auta nadają się tak samo, jak maść na
    > szczury. Tak, że za tego typu rady to ja przynajmniej dziękuję.

    nie wycinaj co ci wygodnie
    jeszcze raz przeczytaj

    barankiem nie
    lepiej już farbą do dachów

    czy baranek ma składzie inhibitory korozji?

    --
    Piter

    #ZawszeGratem