  • 11. Data: 2009-06-28 20:13:25
    Temat: Re: Hotplugowanie dysku
    Od: Artur Frydel <a...@g...com>

    Marcin Kocur wrote:

    > Mam nawet odpowiedni skrypt na pulpicie. Chodzi o to, że po co go

    Ciekawa rzecz ten hdparm. Próbowałem przed chwilą wyłączyć gwiżdżący dysk
    IDE (który używany jest od święta). O ile wyłączenie przez -Y odbyło się
    bezproblemowo, to z włączeniem jest problem. Możesz napisać jak włączasz
    ponownie dysk?

    --
    Artur 'Bzyk' Frydel
    In /dev/null no one can hear your scream

  • 12. Data: 2009-06-28 20:23:09
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Artur Frydel wrote:

> [...]
    > IDE (który używany jest od święta). O ile wyłączenie przez -Y odbyło się
    > bezproblemowo, to z włączeniem jest problem. Możesz napisać jak włączasz

    Powinien sie wlaczyc automatycznie przy probie dostepu.

    Jesli sie nie wlacza, to najprawdopodobniej dysk jest jakis bardzo
    wiekowy, i nie wie, o co chodzi z odlaczaniem pradu?

    Sprobuj hdparm -y (standby), oraz zobacz, co ciekawego mowi dmesg
    podczas proby wlaczenia dysku.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 13. Data: 2009-06-30 19:56:06
    Od: Artur Frydel <a...@g...com>

    Tomasz Chmielewski wrote:

    > Powinien sie wlaczyc automatycznie przy probie dostepu.

    Dzięki. To jest to. Próbowałem uruchamiać go przez hdparm -C, co
    powodowało totalny zwis systemu (a jakoś nie chce mi się teraz
    szukać czy jakieś ooopsy w logach były).
    hdparm -Y i próba dostępu do danych powodują dluższy start, a w logach
    mam;

    Jun 30 21:48:50 glowny kernel: [11473.438645] hda: dma_timer_expiry: dma
    status == 0x61
    Jun 30 21:49:00 glowny kernel: [11487.695019] hda: DMA timeout error
    Jun 30 21:49:00 glowny kernel: [11487.695026] hda: dma timeout error:
    status=0xd0 { Busy }
    Jun 30 21:49:00 glowny kernel: [11487.695028] ide: failed opcode was:
    unknown
    Jun 30 21:49:00 glowny kernel: [11487.695031] hda: DMA disabled
    Jun 30 21:49:00 glowny kernel: [11487.695034] hdb: DMA disabled
    Jun 30 21:49:00 glowny kernel: [11487.872328] ide0: reset: success

    Natomiast hdparm -y działa bezbłędnie.
    WIELKIE dzięki :) Kolejne szum wydobywający się z peceta zlikwidowany.

    --
    Artur 'Bzyk' Frydel
    "W Królestwie Środka nigdy nie wiadomo, co jest przysłowiem, a co zwykłą