  • 1. Data: 2009-06-26 10:32:25
    Temat: Uszkodzenie płyty głównej
    Od: ikov <i...@t...pl>

    Mam starszego laptopa, (toshiba satellite, ale nie pomnę, który
    dokładnie model) który działa tylko, gdy przyciśnięte jest gniazdko
    zasilania (czyli wkładam wtyczkę i opieram o coś, by była lekko ugięta).
    Zasilanie sieciowe nie musi być włączone, a zamiast wtyczki może być
    nawet jakiś plastikowy patyk. Znajomy elektronik wylutował samo
    gniazdko, sprawdził je miernikiem i porządnie oblutował, ale jest to
    samo. Żadnego pęknięcia lutów i ścieżek w okolicy na płycie nie widać,
    więc gdzie mogę jeszcze szukać przyczyny? Płyta główna to ca. 500zł, a
    serwisu w okolicy nie mam (nie ukrywam, że koszty są ważne).
    HDD nie ma, ale odpalam linuksa z pena i wszystko działa (grafika,
    dźwięk, CD, ethernet i wifi).

  • 2. Data: 2009-06-26 14:01:07
    Temat: Re: Uszkodzenie płyty głównej
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    Użytkownik "ikov" <i...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ważne).
    > HDD nie ma, ale odpalam linuksa z pena i wszystko działa (grafika, dźwięk, CD,

    no to masz gdzies obok gniazda zimny lut

  • 3. Data: 2009-06-26 15:37:14
    Od: ikov <i...@t...pl>

    > no to masz gdzies obok gniazda zimny lut
    Płytę w tym miejscu obejrzałem dokładnie, nic nie widać (chyba że ta
    ścieżka jest pęknięta w jakimś niewidocznym miejscu). Rozkręcę jeszcze
    raz, a nuż coś zauważę...

  • 4. Data: 2009-06-26 20:24:01
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    ikov wrote:
    > Płytę w tym miejscu obejrzałem dokładnie, nic nie widać (chyba że ta
    > ścieżka jest pęknięta w jakimś niewidocznym miejscu). Rozkręcę jeszcze
    > raz, a nuż coś zauważę...

    Mozesz miec z tym problem, zwazywszy ze taka plyta ma jakies... 6-8
    warstw? To nie tak, ze sciezki biegna jedynie po obu stronach PCB. :) Inna
    sprawa, ze sciezki wysokopradowe z reguly biegna na zewnatrz (ale tu wcale
    nie musi chodzic o wysokopradowa - zreszta mozesz zmierzyc czy faktycznie
    przy ruszaniu gniazdem zanika napiecie na komponentach plyty, bo moze
    wcale nie w tym problem).

    k,

  • 5. Data: 2009-06-28 09:35:51
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    KILu wrote:

> [...]
    > zmierzyc czy faktycznie przy ruszaniu gniazdem zanika napiecie na
    > komponentach plyty, bo moze wcale nie w tym problem).

    Akurat sciezki zasilajace to biegna wlasnie w srodku ;-) Przelutowałbym
    kontrolnie gniazdko od zasilacza, może pomoże ;-)

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 6. Data: 2009-06-29 06:29:52
    Od: ikov <i...@t...pl>

    > Akurat sciezki zasilajace to biegna wlasnie w srodku ;-) Przelutowałbym
    > kontrolnie gniazdko od zasilacza, może pomoże ;-)

    Gniazdko od zasilacza jest przelutowane przez elektronika i sprawdzone,
    a problem nadal występuje. Co ciekawe, ostatnio maszyna bardzo często
    daje się włączyć (przedtem mało kiedy), ale po chwili pada jej zasilanie
    (nieważne czy pracuje z baterii czy aku). Jeśli pękło coś w innej
    warstwie, to laptop może na części pójść...