  • 1. Data: 2009-06-25 21:34:44
    Temat: Kolorowa kopiarka A3 do biura
    Od: "Marek" <m...@p...onet.pl>

    Mógłby mi ktoś polecic kolorową kopiarkę do biura ? Potrzebuję format A3, kolor/
    mono, drukarka/skaner. Konieczny interfejs sieciowy. Mile widziane rózne
    "dodatki". Zaproponowano mi kopiarkę Toshiba e studio 281c. Moze sięktoś
    podzielić swoimi doświadczen iami w tym zakresie ? Jak napisać SIWZ by nie
    wtopic z innym, niż się chce kupić urządzeniem....

  • 2. Data: 2009-06-26 08:21:45
    Temat: Re: Kolorowa kopiarka A3 do biura
    Od: "adym" <a...@n...pl>

    Pracowalismy dosc dlugo na jakiejs starszej Minolcie. W zasadzie wszystko bylo ok
    tyle ze miala juz swoj przebieg.
    Kupilismy nowa Konica-Minolta bizhub C203, jest rewelacyjna. Nie wiem jakie masz
    wymagania / doswiadczenia ale np. archiwiazcja dokumentow (skanowanie do pliku np.pdf
    na dysk peceta) to bajka. Dziala juz ponad rok, zero problemow.

  • 3. Data: 2009-06-26 08:41:31
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Marek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > podzielić swoimi doświadczen iami w tym zakresie ? Jak napisać SIWZ by nie
    > wtopic z innym, niż się chce kupić urządzeniem....

    Rok temu, w mojej poprzedniej pracy stanęliśmy przed podobnym wyborem. Po
    zapoznaniu się z urządzeniami kilku producentów (jeździliśmy i testowaliśmy
    sprzęt u dostawców) najkorzystniej wypadła Minolta bizhub Cxxx. Numerku
    niestety nie pamietam, ale była to seria 400 lub 500. Główną różnicą
    pomiędzy seriami jest szybkość kopiowania. Celowaliśmy w 40-50 stron na
    minutę.
    W porównaniu z konkurencją miała największe możliwości: A3, pełen dupleks,
    skanowanie do formatu PDF, JPG, TIFF, TIFF wielostronicowy, na wewnętrzny
    dysk, do maila, do ftp, skanowanie przez sieć bezpośrednio do komputera
    poprzez sterownik TWAIN, obsługa pendrive, dołożone opcje sortera,
    zszywacza, dziurkacza, dodatkowy magazyn papieru, dotykowy kolorowy ekran
    LCD (z możliwością odtwarzania Divix-ów :)), brak ograniczeń licencyjnych na
    ilość użytkowników, wykańczarka do składania i zszywania broszur (z kilku
    kartek A3 robi książeczkę A4), drukowanie transparentów o długości do 1,2
    czy 1,5 metra, karta sieciowa, faks, zarządzanie przez WWW, opóźnienia
    wydruków, "tajne" wydruki, setki kont użytkowników, obsługa maila, chyba
    była też współpraca z LDAP.
    U innych producentów zawsze brakowało jakiejś opcji lub opcje się nawzajem
    wykluczały. Któryś z producentów nawet limitował licencjami softwarowymi
    ilość użytkowników sieciowych skanera i drukarki.
    Różnice cen pomiędzy producentami, przy podobnym wyposażeniu dodatkowym
    kopiarki, wynosiły+/- 5%. Minolta miała najwięcej funkcji i wcale nie miała
    najdroższej oferty. Dodatkow Minolta miała też podane prawie najmniejsze
    koszty eksploatacyjne - jakaś inna firma miała sprzęt trochę oszczędniejszy.
    Przedstawiciel Minolty wypożyczył nam egzemplarz demonstracyjny na tydzień
    testów i wszyscy pracownicy byli bardzo zadowoleni z działania i obsługi
    tego sprzętu. Nie wiem jak zakończyła się finalizacja zakupu i jak wyglada
    eksploatacja bizhub w dłuższym okresie czasu, ponieważ przestałem już
    pracować w tej firmie.

    Zanim kupisz urządzenie musisz poznać wszystkie wymagania użytkowników oraz
    administratora sieci komputerowej. Unikniesz sytuacji, że zaoszczędziłeś 500
    zł na jakiejś funkcji, a potem dla połowy firmy sprzęt jest praktycznie
    nieprzydatny.
    Jak będziesz czytał oferty, to bądź bardzo dociekliwy, czy na pewno opis
    spełnia Twoje oczekiwania. Dostawcy podają bardzo ogólnie funkcje urządzenia
    i po dopytaniu się o szczegóły, okazuje sie, że podana funkcja ma bardzo
    duże ograniczenia lub pod tą samą nazwą kryje się inna funkcjonalność.
    Spotkałem się też z różnym rozumieniem zdawałoby się jednoznacznie opisanych
    parametrów. Dostawca odpowiadając na ofertę miał czasem zupełnie co innego
    na myśli, niż Zamawiający piszący wymagania. I oczywiście należy porównywać
    ceny dla takiego samego wyposażenia - "goła" kopiarka będzie miała zawsze
    niższą cenę niż inna wyposażona w sortery, zszywacze itp.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 4. Data: 2009-06-27 08:48:09
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Fri, 26 Jun 2009 10:41:31 +0200, yabba napisał(a):
    [...]
> [...]
    > tego sprzętu. Nie wiem jak zakończyła się finalizacja zakupu i jak wyglada
    > eksploatacja bizhub w dłuższym okresie czasu, ponieważ przestałem już

    Wygląda bardzo dobrze. Pojemnik z polimerowym tonerem czarnym bądź
    kolorowym starcza na > 10.000 stron i jest w cenie ok. 100 zł netto,
    bębny są kilkukrotnie droższe ale mają przebieg 50.000. Pozostałe
    elementy wymienia się po 150.000 stron. Trzeba tylko uważać na moduł
    duplexu, bo psuje się nagminnie. Poza tym jest to sprzęt nie do
    zarżnięcia. Wiem, bo mamy w firmie egzemplarz poleasingowy z niezłym już
    przebiegiem, za to w cenie 1/6 oryginału :-).
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 5. Data: 2009-06-27 09:40:35
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    Użytkownik "Michal Kawecki" <k...@o...px> napisał w wiadomości
> [...]
    > zarżnięcia. Wiem, bo mamy w firmie egzemplarz poleasingowy z niezłym już
    > przebiegiem, za to w cenie 1/6 oryginału :-).

    Ja uzywam Bizhuba C253, bardzo przyjemna maszynka, chociaz sa niewielkie
    problemy z bardzo zaawansowanymi funkcjami (np. autoryzacje po LDAP).

    Co do uwag Michala, ja preferuje inny model finansowania - nie placic za
    tonery, bebny, serwis, itp, tylko podpisac umowe serwisowa i placic za kazda
    wydrukowana strone, w zamian za serwisy i toner. Moze wychodzi troche
    drozej, ale nie ma wydatkow po tysiac lub kilka tysiecy zlotych - placisz
    regularnie te same, niewysokie kwoty, zalezne od obciazenia maszyny.

    Pozdrawiam
    Michal

  • 6. Data: 2009-06-27 09:49:31
    Od: "freewolny" <d...@p...onet.pl>

    To ja się podepnę pod temat: czy któraś firma oferuje również
    administratorowi podgląd wydrukowanych dokumentów ? A nie tylko nazwa
    pliku i ilosć stron.

    Damian

  • 7. Data: 2009-06-28 00:59:12
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    Użytkownik "freewolny" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > To ja się podepnę pod temat: czy któraś firma oferuje również
    > administratorowi podgląd wydrukowanych dokumentów ? A nie tylko nazwa
    > pliku i ilosć stron.

    Na 100% ci nie odpowiem, ale wydaje mi sie, ze tak - tego rodzaju
    wymaganiami klienta chwalil sie kiedys nasz opiekun z Minolty.. Niestety nie
    znam szczegolow, poza tym, ze mialo to byc dla wojska.
    Technicznie nie jest to trudne - i tak kazde skanowanie musi przejsc przez
    pamiec/dysk, a wydruk z sieci jeszcze latwiej skopiowac... Co najwyzej
    zostaje kwestia pojemnosci pamieci lub kopiowania na zewnatrz (po sieci).

    Pozdrawiam
    Michal

  • 8. Data: 2009-06-29 20:48:00
    Od: m...@p...onet.pl

    Jakie są koszty eksploatacji (tonery,bębny) ?

  • 9. Data: 2009-06-29 22:45:55
    Od: m...@p...onet.pl

> [...]
    > i po dopytaniu się o szczegóły, okazuje sie, że podana funkcja ma bardzo
    > duże ograniczenia lub pod tą samą nazwą kryje się inna funkcjonalność.

    Trochę poczytałem, kopiarka mi się podoba. Zaoferowano mi jeszcze toshibę 281C,
    znam j tylko z opisu i rekomendacji sprzedawcy-a to za mało. Kupowałeś tą
    kopiarkę w ramach przetargu ? Mógłbyś się podzielić /e-mail/ SIWZ ?

  • 10. Data: 2009-06-30 08:36:15
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Trochę poczytałem, kopiarka mi się podoba. Zaoferowano mi jeszcze toshibę
    > 281C,
    > znam j tylko z opisu i rekomendacji sprzedawcy-a to za mało.

    Umów się z handlowcami z kilku marek sprzętu i pojeździj pooglądać
    urządzenia w działaniu. Po 2-3 obejrzanych sztukach, będziesz już wiedział
    na co zwrócić szczególną uwagę. Nie przyjmuj zapewnień w stylu, że ta
    funkcja na pewno jest, ale nie ma specjalisty, żeby ją pokazać. Jak nie
    zobaczysz jak to działa w praktyce, to znaczy, że tej funkcji nie ma.

    > Kupowałeś tą
    > kopiarkę w ramach przetargu ? Mógłbyś się podzielić /e-mail/ SIWZ ?

    Nie pamietam już czy miał to być przetarg czy konkurs ofert i nie mam
    informacji jak się ostatecznie sfinalizował ten zakup.
    Co do SIWZ, to tak jak pisałem - rozpocznij od poznania wymagań
    użytkowników. Czy chcą mieć podajniki z dupleksem, czy ma byc zszywanie
    kopii, czy dziurkowanie, czy na 2 czy na 4 dziurki, czy będą robione
    broszury, jakie mają być opcje przy skanowaniu (czy przez maila, czy
    bezpośrednio do komputera itp.). Potem porównaj to z parametrami kopiarek,
    "dopasuj" do posiadanego budżetu i napisz w SIWZ parametry jakich wymagasz.
    Możesz stosować parametry podane w opisach urządzeń. Mniej więcej uzyskasz
    coś takiego:
    - szybkość kopiowania w czerni: x
    - szybkość kopiowania w kolorze: y
    - dwustronny podajnik oryginałów
    - wbudowana opcja automatycznego druku dwustronnego
    - karta sieciowa
    - karta faksu
    - sorter kopii: .... (ilość kopii)
    - magazyn papieru o pojemności: A3 ....., A4 .....
    - dziurkacz kopii, ilość otworów: ....
    - zszywacz kopii na zszywki o wymiarach (podaj wymiary)
    - skanowanie w formacie: ......
    - opcje skanowania: mail, ftp, TWAIN, .....
    - dotykowy kolorowy LCD o wymiarach: ......
    - gniazdo USB
    - dysk wewnętrzny o pojemności: .....
    - ilość kont użytkowników: ....
    - maksymalna średnia cena wykonania jednej kopii w czerni: ....
    - maksymalna średnia cena wykonania jednej kopii w kolorze: ....
    - minimalny okres gwarancji: .....
    - zasilanie 230 V AC
    - itd. itp.

    Musisz wszystko dokładnie i precyzyjnie opisać, żeby nie wygrało jakieś
    badziewie. :)

    --
    Pozdrawiam,

    yabba