  • 1. Data: 2021-02-07 10:48:40
    Temat: Hybrydy plug-in
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    Okazuje się że są hybrydy plug-in, które nie dość że sensownie jeżdżą,
    to jeszcze potrafią sensownie spalać w trybie automatycznym.

    https://www.youtube.com/watch?v=0em8eg1YiNM

    https://www.youtube.com/watch?v=a2ng95AB7eQ

    https://www.youtube.com/watch?v=N4tPiqllN7s

    Jego zużycie na pierwsze 100 km to w przybliżeniu 2l benzyny i 9 kWh, co
    nam daje koszt rzędu 12-13 zł.
    Nawet biorąc pod uwagę, że gość jeździ jak kapelusz, więc pewnie przy
    normalnej jeździe będzie trochę więcej, to i tak wygląda to bardzo
    przyzwoicie.

    Będę chyba musiał zmienić zdanie o tego typu hybrydach - jeśli ktoś by
    ich sensownie używał, to jest to jakieś rozwiązanie, zwłaszcza dla
    opornych na zmiany.

    Trzeba by jeszcze dorwać jakiś test, ile taki ceed paliłby gdyby mu już
    się skończył prąd z baterii (bo szybkiego ładowania na trasie tam nie
    zrobisz - brak złącza).

    Zakładając że ani darmowych ani tanich ładowarek przy trasach, już
    niedługo nie będzie w naszym kraju, to w takim przypadku, nawet
    uwzględniając ich minusy mógłby to być sensowny pomysł na tańszą na
    trasie alternatywę, w stosunku do bev innych niż tesla, lub jej cenowe
    odpowiedniki.

  • 2. Data: 2021-02-08 10:04:48
    Temat: Re: Hybrydy plug-in
    Od: K <n...@e...com>

    On 07/02/2021 09:48, Cavallino wrote:
> [...]
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=N4tPiqllN7s
    >
    > Jego zużycie na pierwsze 100 km to w przybliżeniu 2l benzyny i 9 kWh, co

    Jak dobierzesz jescze lepiej kryteria to w ogole nic nie pali bo stoi
    pod domem. Dlatego te testy, ktore maja udowodnic rzekoma wyzszosc
    hybryd nad konwencjonalnymi sa z zalozenia z dupy pod kazdym wzgledem.

    Pojedz ze Strykowa A1 to Gdanska z max. dopuszczalna predkoscia zapieta
    na tempomacie i daj znac co wyjdzie. Najlepiej polacz to ze sprawdzeniem
    emisji spalin na calej trasie.

  • 3. Data: 2021-02-10 19:00:13
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-02-2021 o 10:48, Cavallino pisze:

> [...]
    >
    > Trzeba by jeszcze dorwać jakiś test, ile taki ceed paliłby gdyby mu już
    > się skończył prąd z baterii (bo szybkiego ładowania na trasie tam nie

    Posprawdzałem i spokojnie można jechać blisko limitu na ekspresówce ze
    zużyciem 5-6 l.
    Na krótszych trasach i poniżej 3 l jest do zrobienia (bo wspomaga się
    prądem z baterii).

> [...]
    > uwzględniając ich minusy mógłby to być sensowny pomysł na tańszą na
    > trasie alternatywę, w stosunku do bev innych niż tesla, lub jej cenowe

    No i wykrakałem, bo dzisiaj Orlen dojechał do Poznania ze swoim
    wprowadzaniem drogich opłat na ich ładowarkach.

    Więc skończyło się elektryczne eldorado.
    Do darmowej ładowarki dystans mi się podwoił, co już oznacza że nie
    będzie mi się chciało tam jechać, zwłaszcza że zostało ich niewiele,
    więc mocno zwiększa się szansa na zajętość.

    Trzeba przejść na ładowanie domowe w nocy.
    I co ja będę teraz robił z wolnym czasem po pracy (w lockdownie).....? ;-)

  • 4. Data: 2021-02-11 14:50:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Posprawdzałem i spokojnie można jechać blisko limitu na ekspresówce
    >ze

    Czyli ile ? 110 na budziku, 100 na GPS ?

    >zużyciem 5-6 l.

    >Na krótszych trasach i poniżej 3 l jest do zrobienia (bo wspomaga się
    >prądem z baterii).

    A po miescie, to ho ho - zero ...

    >No i wykrakałem, bo dzisiaj Orlen dojechał do Poznania ze swoim
    >wprowadzaniem drogich opłat na ich ładowarkach.
    >Więc skończyło się elektryczne eldorado.

    Zobacz Kaufland w poblizu. Moze cos tam stawiaja ... ale pewnie nie za
    darmo ... albo sprzedaj zloma :-)

> [...]
    >więc mocno zwiększa się szansa na zajętość.

    >Trzeba przejść na ładowanie domowe w nocy.
    >I co ja będę teraz robił z wolnym czasem po pracy (w

    No jak to co? To samo co proponowales :-)
    Auto do gniazdka, a Ty tup tup na spacer - moze byc do sklepu, do
    kosciola, na piwo ... a nie, piwa nie mogles proponowac, chyba, ze
    bezalkoholowe :-)

    J.

  • 5. Data: 2021-02-11 14:56:42
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 11-02-2021 o 14:50, J.F. pisze:

    > Czyli ile ? 110 na budziku, 100 na GPS ?

    Gdzieś tak.
    Powiem Ci w poniedziałek, jak sam przetestuję w weekend.

    > A po miescie, to ho ho - zero ...

    W zimie nie, bo hybryda nie ma grzałek (nie wiem czy każda) i grzeje
    spaliniakiem.
    Więc tryb czysto elektryczny nie ma wtedy sensu raczej.

    > Zobacz Kaufland w poblizu. Moze cos tam stawiaja ... ale pewnie nie za
    > darmo ... albo sprzedaj zloma :-)

    Właśnie do Kauflanda mam dość daleko.
    O nim i o Lidlach głównie pisałem - będą kolejki.
    Wszystko jest, ale z drugiej strony miasta.

    > No jak to co? To samo co proponowales :-)
    > Auto do gniazdka, a Ty tup tup na spacer - moze byc do sklepu, do
    > kosciola, na piwo ...

    No o tym piszę, tak robiłem, ale wtedy auto ładowało się na szybkiej
    ładowarce.
    Teraz już tego nie zrobię, a auto mi się naładuje (wolno) w nocy, więc
    co w dzień będzie do roboty?

  • 6. Data: 2021-02-11 15:47:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >spaliniakiem.
    >Więc tryb czysto elektryczny nie ma wtedy sensu raczej.

    Jak sie wyjezdza z cieplego garazu, to moze nie trzeba.
    I ciekawe na ile komputer madry ... nie uruchomi silnika spalinowego,
    czy uruchomi, bo zimno, czy sprawdzi temperatury ...

    >Właśnie do Kauflanda mam dość daleko.
    >O nim i o Lidlach głównie pisałem - będą kolejki.
    >Wszystko jest, ale z drugiej strony miasta.

    No to witamy wsrod normalnych Polakow :-P

    >No o tym piszę, tak robiłem, ale wtedy auto ładowało się na szybkiej
    >ładowarce.
    >Teraz już tego nie zrobię, a auto mi się naładuje (wolno) w nocy,
    >więc co w dzień będzie do roboty?

    No ale co szkodzi pol godziny spaceru bez celu ? :-P

    J.

  • 7. Data: 2021-02-11 16:42:22
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 11-02-2021 o 15:47, J.F. pisze:

    > Jak sie wyjezdza z cieplego garazu, to moze nie trzeba.

    Musiałby mieć 40 stopni.

    > I ciekawe na ile komputer madry ... nie uruchomi silnika spalinowego,
    > czy uruchomi, bo zimno, czy sprawdzi temperatury  ...

    Sprawdza temperatury płynu.

    > No ale co szkodzi pol godziny spaceru bez celu ? :-P

    Wolę takie z celem.
    Ale i tak wychodzę na spacery po 8 h na homeoffice.
    Tyle że spacery od ładowarki były jakoś ciekawsze i pożyteczniejsze.

  • 8. Data: 2021-02-11 16:51:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Musiałby mieć 40 stopni.

    Oj tam oj tam - jak ci nie przeszkadza godzina ladowania, to powiedz
    sobie, ze nie przeszkadza tez +10 w samochodzie :-)

    >Sprawdza temperatury płynu.

    To trzeba dogrzewac grzałka przed wyjazdem :-P

    >Wolę takie z celem.
    >Ale i tak wychodzę na spacery po 8 h na homeoffice.
    >Tyle że spacery od ładowarki były jakoś ciekawsze i pożyteczniejsze.

    ładowarke miales blisko, to idz sobie tam, gdzie chodziles w czasie
    ladowania :-)

    Albo rozejrzyj sie po okolicy - moze jednak jest cos ciekawego :-)

    J.

  • 9. Data: 2021-02-11 17:00:26
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 11-02-2021 o 16:51, J.F. pisze:

    > Oj tam oj tam - jak ci nie przeszkadza godzina ladowania, to powiedz
    > sobie, ze nie przeszkadza tez +10 w samochodzie :-)

    Ale to nie mi przeszkadza, tylko komp włączy silnik.
    No chyba że w ogóle ogrzewanie wyłączysz, ale obawiam się że daleko nie
    pojedziesz, bo szyby zaparują.

    > To trzeba dogrzewac grzałka przed wyjazdem :-P

    Jaką grzałką?

  • 10. Data: 2021-02-11 17:57:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Ale to nie mi przeszkadza, tylko komp włączy silnik.
    >No chyba że w ogóle ogrzewanie wyłączysz, ale obawiam się że daleko
    >nie pojedziesz, bo szyby zaparują.

    Jest to jakis problem ..

    >Jaką grzałką?

    Opcja skandynawska ... nie ma ?