  • 1. Data: 2021-02-04 22:41:12
    Temat: Lit w Chinach drożeje w błyskawicznym tempie
    Od: "T." <k...@i...pl>

    I za chwilę skończy się rumakowanie z elektrycznymi autami... :-(

    Ceny srebrnobiałego metalu są na najwyższym od półtora roku poziomie.
    Tylko w styczniu cena litu wzrosła w Chinach o 40 proc. w porównaniu z
    tym samym miesiącem ubiegłego roku. Wszystko przez rosnące
    zapotrzebowanie na kluczowy w produkcji baterii i akumulatorów metal.

    Średnia cena węglanu litu o zawartości >=99,0 proc. Li2CO3 w styczniu
    wzrosła o ponad 40% w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku i
    osiągnęła poziom 61 tys. juanów za tonę (w przybliżeniu 9450 dol. za
    tonę), czyli do najwyższego poziomu od czerwca 2019 r. Metalowi daleko
    jeszcze do rekordowych 25 tys. dol. za tonę z początku 2018 r., ale po
    wielu miesiącach spadków teraz metal drożeje.

    Więcej:
    https://www.wnp.pl/hutnictwo/lit-w-chinach-drozeje-w
    -blyskawicznym-tempie,447783.html

    T.

  • 2. Data: 2021-02-05 00:30:22
    Temat: Re: Lit w Chinach drożeje w błyskawicznym tempie
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:601c69f8$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
    user T. pisze tak:

> [...]
    > w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku. Wszystko przez
    > rosnące zapotrzebowanie na kluczowy w produkcji baterii i

    ale Chińczycy już zakupili Afrykę.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG i klimy

  • 3. Data: 2021-02-05 07:43:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    pl...
    >I za chwilę skończy się rumakowanie z elektrycznymi autami... :-(

    "za chwile" to sie skonczy ropa :-)

    I co wtedy ... przeprosimy sie z dieslami na olej rzepakowy ? :-)

> [...]
    >daleko jeszcze do rekordowych 25 tys. dol. za tonę z początku 2018
    >r., ale po wielu miesiącach spadków teraz metal drożeje.

    Na razie spoko. Tego litu w bateriach jest niewiele, bardziej bym sie
    bal o inne skladniki.

    I cos mi chodzi po glowie, ze mamy "niewyczerpane" zasoby w oceanach
    ... tylko trzeba sie nauczyc koncentrowac.
    No i mozemy produkowac w tokamakach :-)

    A w odwodzie ... wodoru nam na razie nie zabraknie.
    Tylko platyny na ogniwa paliwowe ... ale moze sie uda zrobic bez
    platyny czy palladu.

    J.

  • 4. Data: 2021-02-05 10:38:01
    Od: K <n...@e...com>

    On 04/02/2021 23:30, PiteR wrote:
    > in <news:601c69f8$0$523$65785112@news.neostrada.pl>

    > ale Chińczycy już zakupili Afrykę.

    Dlatego moga dyktowac ceny.

  • 5. Data: 2021-02-05 10:49:39
    Od: K <n...@e...com>

    On 05/02/2021 06:43, J.F. wrote:
    > Użytkownik "T."  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > "za chwile" to sie skonczy ropa :-)
    >
    > I co wtedy ... przeprosimy sie z dieslami na olej rzepakowy ? :-)

    Trzeba szybko splacic diesla i wziac turbo benzynke. Jak nic jeszcze z
    15 lat zycia spalinowych zostalo.

  • 6. Data: 2021-02-05 11:11:16
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 05.02.2021 o 10:49, K pisze:
    pl...

    > Trzeba szybko splacic diesla i wziac turbo benzynke. Jak nic jeszcze z
    > 15 lat zycia spalinowych zostalo.

    nie. takie rozumowanie prowadzi do nikąd. skoro spłacasz, to kredytem
    rozwiązałeś problem posiadania, a nie konieczności przemieszczania.
    Posiadanie, czegoś ładnego, zawsze będzie drogie, nie zależnie od tego
    czym będzie napędzane. Przemieszczanie zawsze będzie można ogarnąć
    tanio, niezależnie czego będzie wymagać jako paliwo. ale jedno i drugie
    razem - nie koniecznie.
    ToMasz

  • 7. Data: 2021-02-05 11:20:28
    Od: K <n...@e...com>

    On 05/02/2021 10:11, ToMasz wrote:
> [...]
    > czym będzie napędzane. Przemieszczanie zawsze będzie można ogarnąć
    > tanio, niezależnie czego będzie wymagać jako paliwo. ale jedno i drugie

    To przemieszczanie ma sluzyc przede wszystkim mojej wygodzie. Nie mam
    zamiaru kupowac ulomnego produktu, ktory najprostsza czynnosc
    przemieszczania z punku a do b bedzie komplikowal do jakiegos
    absurdalnego poziomu, a niestety wodorowe jeszcze nie sa gotowe na
    podboj rynku. Poza tym jak ty dajesz rade pic alk od rana?

  • 8. Data: 2021-02-05 11:21:52
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 05-02-2021 o 11:11, ToMasz pisze:

> [...]
    > czym będzie napędzane. Przemieszczanie zawsze będzie można ogarnąć
    > tanio, niezależnie czego będzie wymagać jako paliwo. ale jedno i drugie

    Załóż sobie może oddzielną grupę do takich pierdoletów....

  • 9. Data: 2021-02-05 11:25:56
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 5 Feb 2021 10:20:28 +0000, K napisał(a):

    > To przemieszczanie ma sluzyc przede wszystkim mojej wygodzie.

    Faceci z twoją ułomnością umysłową opróżniają ze śmieci swoje bryki w
    lesie. Albo je wyrzucają przez okno w czasie jazdy. Wygoda nade wszystko
    a reszta niech się wali.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 10. Data: 2021-02-05 11:39:14
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 5 Feb 2021 11:21:52 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Załóż sobie może oddzielną grupę do takich pierdoletów....

    Wiemy, wiemy... Wiemy koniku że dla ciebie samochód służy do
    błyszczenia. Pamiętasz tego kraba z bajki o Vaianie? To ty :)
    --
    Jacek
    -I hate haters-