  • 1. Data: 2021-02-06 11:48:45
    Temat: Oleje long life
    Od: Shrek <...@w...pl>

    Spoko nie zamierzam na tym jeżdźić 30kkm.

    Pytanie jest inne - jak w podobnej cenie i jakości to czy longlife do
    wymiany po 15kkm to:

    a - Lepiej jak "standard",
    b - Gorzej jak "standard"
    c - Bez różnicy.

    Mam po porostu z zeszłego roku sporo (wchodzi 5,8 litra, więc
    najekonomiczniej kupić 10;) Po dolewkach jakieś 3,5 zostało, więc
    najlepiej kupić kolejne 5l.

    Innymi słowy czy do longlajfów nie leją jakiegoś gówna co działa jak
    motodoktor? :P

    --
    Shrek

  • 2. Data: 2021-02-06 12:29:34
    Temat: Re: Oleje long life
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:601e740c$0$556$65785112@news.neostrada.pl>
    user Shrek pisze tak:

    > Spoko nie zamierzam na tym jeżdźić 30kkm.
    >
    > Pytanie jest inne - jak w podobnej cenie i jakości to czy longlife
> [...]

    Lepiej jak standard kiedy się jeździ ostro bo niby olej bardziej
    odporny na wysokie temp.

    Mastahy youtuba skłaniają się ku 10kkm jaki by olej nie był. Pojemność
    pochłonięcia brudu jest skończona. Także taka szybsza zmiana daje
    ogromny uzysk vs inne kombinacje typu droższy olej. Ja mam brudny
    silnik to stosuję się.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem

  • 3. Data: 2021-02-06 12:44:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.02.2021 o 12:29, PiteR pisze:

    > Lepiej jak standard kiedy się jeździ ostro bo niby olej bardziej
    > odporny na wysokie temp.
    >
    > Mastahy youtuba skłaniają się ku 10kkm jaki by olej nie był.

    Nogę mam ciężką, ale samochód tani;) W razie czego kupię następny.
    Chodziło mi o to czy longlajfy to takie lepsze "standardy", czy z
    jakimiś gównianymi dodatkami, co zasyfią silnik albo co;)

    > Pojemność
    > pochłonięcia brudu jest skończona. Także taka szybsza zmiana daje
    > ogromny uzysk vs inne kombinacje typu droższy olej. Ja mam brudny
    > silnik to stosuję się.

    Jak tak to idzie kolejna bańka i koniec rozklim i tak z górnej półki i
    więcej niż samochód zasłużył w jego wieku.

    Kupowanie tańszego i wymienianie co 10 tysi nie wchodzi w grę, bo
    wymieniam po prostu co rok, a i taniego 0w30 po prostu nie ma;)
    --
    Shrek

  • 4. Data: 2021-02-06 13:35:53
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:601e8119$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    user Shrek pisze tak:

    > Nogę mam ciężką, ale samochód tani;) W razie czego kupię następny.
    > Chodziło mi o to czy longlajfy to takie lepsze "standardy", czy z
    > jakimiś gównianymi dodatkami, co zasyfią silnik albo co;)

    Wierzę, że nie ma takich dodatków ;)

    Zasyfione silniki które pokazują w internecie to pewnie efekt, że ktoś
    miał longlife to jeździł długo bo "mógł"

    > Kupowanie tańszego i wymienianie co 10 tysi nie wchodzi w grę, bo
    > wymieniam po prostu co rok, a i taniego 0w30 po prostu nie ma;)

    Nie kupowanie tańszego tylko nie kupowanie 0w30 longlife.
    Chyba jest jeszcze normalny 0w30 czy już zapomnij?

    --
    Piter

    #ZawszeGratem

  • 5. Data: 2021-02-06 13:45:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.02.2021 o 13:35, PiteR pisze:

    > Nie kupowanie tańszego tylko nie kupowanie 0w30 longlife.
    > Chyba jest jeszcze normalny 0w30 czy już zapomnij?

    Są. W sumie jest shell. Tylko tak jak piszę, mam 3,5 litra longlifa z
    zeszłego roku. Niby można mieszać, ale jakoś tak głupio, żeby cztery
    dyszki zaoszczędzić. Zresztą jak już tak patrzeć to longlajf volkswagena
    jest droższy tylko o dyszkę od tego helixa. Wymieniać częściej mi się po
    prostu nie chce. Zresztą - pewnie i tak mniej niż dyszkę w tym roku
    zrobi, bo w zeszłym żona jeździła, w tym nie będzie komu - jak ciepło to
    moto albo rower;)

    --
    Shrek

  • 6. Data: 2021-02-06 16:18:14
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2021-02-06 12:29, PiteR wrote:
    [...]
> [...]
    > pochłonięcia brudu jest skończona. Także taka szybsza zmiana daje
    > ogromny uzysk vs inne kombinacje typu droższy olej. Ja mam brudny
    Mastahy z jutuba {Prof Chris, M4K) skłaniają się do tego, aby longlajfy
    szerokim łukiem omijać, lać dobry olej i wymieniać częściej niż fabryka
    kazała. Ja zmieniam co rok, czyli co jakieś 6000 km. Leję to co
    producent, czyli GM, zaleca - 10W40. Tak się składa, że od GM-a. Jest
    dobry bo tani - w iparts.pl jakieś 55 zł za 5 l. :-)

  • 7. Data: 2021-02-06 16:54:17
    Od: collie <c...@v...pl>

    W sobotę, 6.02.2021 o 16:18, JDX napisał:

    > Leję to co
    > producent, czyli GM, zaleca - 10W40. Tak się składa, że od GM-a. Jest
    > dobry bo tani - w vcnegf.cy jakieś 55 zł za 5 l. :-)

    I to jest najlepsza metoda - lać co fabryka dała, a nie szukać
    marketingowych wynalazków typu longlife. Też leję GM - tyle że 5W30 -
    i zmieniam co roku, i samochody mają się dobrze - zarówno starszy
    diesel, jak i nowszy benzyniak.

    --
    Miarą człowieczeństwa jest stosunek do zwierząt.
    Kot może zostać? Nie. Kot musi zostać.

  • 8. Data: 2021-02-06 17:19:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.02.2021 o 16:18, JDX pisze:

    > Mastahy z jutuba {Prof Chris, M4K) skłaniają się do tego, aby longlajfy
    > szerokim łukiem omijać, lać dobry olej i wymieniać częściej niż fabryka
    > kazała.

    OK - ale czy omijać szerokim łukiem, bo nie jest dobrym pomysłem jeździć
    na nich 30k, czy jak wymieniasz normalnie po 15k to
    gorsze/lepsze/bez/różnicy.

    --
    Shrek

  • 9. Data: 2021-02-06 18:37:44
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:601eb33a$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    user JDX pisze tak:

    > On 2021-02-06 12:29, PiteR wrote:
    > [...]
    > Mastahy z jutuba {Prof Chris, M4K) skłaniają się do tego, aby
    > longlajfy szerokim łukiem omijać

    więc drozsze jest gorsze?

    > lać dobry olej i wymieniać częściej niż fabryka kazała. Ja
    > zmieniam co rok, czyli co jakieś 6000 km.

    Shrek tak nie chce :)

    > Leję to co producent, czyli GM, zaleca - 10W40. Tak się składa, że
    > od GM-a. Jest dobry bo tani - w iparts.pl jakieś 55 zł za 5 l.
    > :-)

    to chyba bez vatu ;)

    a ja nie wiem co vw zaleca ale co 10kkm uzywam Mobil 5W40
    za chyba 95zł 5L

    https://www.ceneo.pl/7677545

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG i klimy

  • 10. Data: 2021-02-06 18:58:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.02.2021 o 18:37, PiteR pisze:

    > Shrek tak nie chce :)

    Szrek tak chce - chce wymieniać co rok, a pewnie w tym roku 15kkm nie
    zrobi. Szrek pyta czy jak naleje longlajfa i bedzie normalnie zmieniać
    co 15kkm to nie narobi sobie biedy bo te longlajfy mają na przykład
    jakiś gówniany dodatek, co powoduje, że co prawda dłużej wytrzymują, ale
    są gorsze.
    --
    Shrek