  • 11. Data: 2012-05-06 19:21:55
    Temat: Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > Na jakiej zasadzie ja reklamujesz? Jest na pudelku napisane ile h ma
    > wytrzymac?

    Co na jakiej zasadzie ? Chyba rok na podstawie paragonu, nie swieci to
    zamieniam na nowa. Na razie caly czas sa w ofercie, a ze badziewna
    chinszczyzna to dlugo nie ciagna. Nie interesuje mnie ile h maja swiecic i
    ile wlaczen/wylaczen wytrzymac.

    sz.

  • 12. Data: 2012-05-07 16:16:38
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    J.F. wrote:
> [...]
    rojektowane-by-umrzec-mlodo,nId,602900

    > No nie wiem, nie wiem - te z poczatku lat 80-tych wytrzymywaly chyba
    > mniej niz obecne.

    tylko ze to były klasyczne silniki bez doładowania, z dwoma zaworami i
    gażnikiem, teraz z takiego samego slinika możan dostać 3 x tyle mocy ale to
    kosztuje przyspieszone zużycie.

    popatrz ile mocy miały kiedyś samochody 1.4 litra a ile mają dzisiaj.

    elementy konstrukcyjne tez były solidne toporne mocne bo technoliogia nie
    pozwalała na optymalizowanie ich wagi i parametrów.

    Dzisiejsze samochody są znacznie delikatniejsze niż kiedyś.

  • 13. Data: 2012-05-07 16:24:55
    Od: Kajetan Malkontowicz <k...@m...org>

    W dniu 07-05-2012 16:16, Marek Dyjor pisze:

    > Dzisiejsze samochody są znacznie delikatniejsze niż kiedyś.
    Prosty przykład: w Focusie I lakier był jaki był, ale póki się go nie
    zarysowało to był. W Focusie II po zimie pojawiły się zacieki na masce,
    zacieki od płynu do spryskiwaczy. Płynu firmowanego przez jedną z dużych
    sieci stacji w zielono-żółtej kolorystyce, więc nie jakiegoś świństwa z
    niewiadomoczego. Na przeglądzie 3 letniego auta mechanik zapytany co co
    chodzi z tymi zaciekami i czy usuną w ramach gwarancji stwierdził, że
    mogą spolerować, ale to nic nie da na dłuższą metę, bo lakier teraz jest
    ekologiczny i dowolny płyn zostawia na nim ślady. Żeby nie było - płynu
    też oczywiście był ekologiczny. I teraz pytanie za 100 p - co jest w tym
    ekologicznego ?

    --
    pozdrowienia
    Kajetan

  • 14. Data: 2012-05-07 16:26:00
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-05-07 16:16, Marek Dyjor pisze:
    > Dzisiejsze samochody są znacznie delikatniejsze niż kiedyś.

    I Ty wierzysz, że ta "delikatność" to cena postępu?

  • 15. Data: 2012-05-07 16:59:00
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    anacron wrote:

    > I Ty wierzysz, że ta "delikatność" to cena postępu?

    tak...

    popatrz nawet na sprzęt wojskowy. na stare karabiny i współczesną broń.

  • 16. Data: 2012-05-07 17:04:33
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-05-07 16:59, Marek Dyjor pisze:

    > tak...
    >
    > popatrz nawet na sprzęt wojskowy. na stare karabiny i współczesną broń.

    Pozwól, że nie skomentuję.

  • 17. Data: 2012-05-07 20:06:43
    Od: MarcinJM <m...@g...pl>

    W dniu 2012-05-06 14:19, neoniusz pisze:

    > No coz, dla niektorych liczy sie tresc a dla innych fajerwerki na stronie.

    Tresc jest merytorycznie zalosna.

    MarcinJM gg: 978510

  • 18. Data: 2012-05-07 20:32:08
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 07.05.2012 20:06, MarcinJM pisze:

    > Tresc jest merytorycznie zalosna.

    Ehe, jasne.
    To pokaz mi podobne zestawienie napedow w jednym miejscu:

    http://www.wojdas.24x7.pl/naped.html

    Mnie sie to akurat bardzo przydalo.

  • 19. Data: 2012-05-07 22:07:51
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > to kosztuje przyspieszone zużycie.
    >
    > popatrz ile mocy miały kiedyś samochody 1.4 litra a ile mają dzisiaj.

    Uno Turbo brałeś pod uwagę w tych rozważaniach?
    Albo Punto GT?

  • 20. Data: 2012-05-07 23:00:34
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2012-05-07 17:04, anacron pisze:

    > Pozwól, że nie skomentuję.

    No to nie komentuj, ale statki wojenne w czasie II wojny światowej
    budowane były głównie ze stali i betonu. Tak! betonu. I aby
    taki statek zatopić, to trzeba było się postarać. Dawno dawno
    temu była wojna na Falklandach. Argentyna rościła sobie prawa
    do Falklandów, które należały do korony. W 1982 roku zajęli
    te wyspy. No to się brytole wkurwiły i wysłały tam parę okrętów.
    Trochę się postrzelali. I starzy wojskowi byli zdumieni, że
    te okręty tak łatwo się palą. A tam niestety trochę plastiku
    i aluminium było. Więc kolega, który napisał, aby porównać
    starą broń i współczesną ma racje.