  • 11. Data: 2020-12-19 20:54:03
    Temat: Re: Identyfikacja wadliwego dysku w NAS
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 19 Dec 2020 20:09:22 +0100
    doszła do mnie wiadomość <5fde4fe3$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
    od netx <n...@g...pl> :
    >(...)
    >
    >Zgłosiłem zapytanie do WD czy dyski kwalifikują się do odesłania, więc
    >pozostaje poczekać co odpowiedzą

    Wygląda na to, że masz pomieszane dyski CMR z SMR, nie widzisz spadków wydajności?
    WD40EFRX - CMR
    WD60EFAX - SMR

    Ja bym tych dysków nie mieszał w raidzie.
    Co do dzwięku przy wyłączaniu, może SMR tak mają - nie wiem, chwilowo nie miałem w
    ręku.

  • 12. Data: 2020-12-19 21:58:29
    Od: netx <n...@g...pl>

    W dniu 19.12.2020 o 20:54, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
    > Wygląda na to, że masz pomieszane dyski CMR z SMR, nie widzisz spadków wydajności?
    > WD40EFRX - CMR
    > WD60EFAX - SMR
    >
    > Ja bym tych dysków nie mieszał w raidzie.

    Mam 2 x osobne RAID1, czyli 2 macierze RAID-1 (mirror) na jednym NAS i
    WD40EFRX są osobno od WD60EFAX.

    Co do CMR vs SMR to dopiero się o tym dowiedziałem z Twojego postu.

    > Co do dzwięku przy wyłączaniu, może SMR tak mają - nie wiem, chwilowo nie miałem w
    ręku.

    Ok, dziękuję za odpowiedź

  • 13. Data: 2020-12-20 00:32:42
    Od: netx <n...@g...pl>

    W dniu 19.12.2020 o 18:18, netx pisze:
    > Tutaj znalazłem że ktoś nagrał
    > ten dźwięk spin-down'u kilkukrotnie; /trzeba pogłośnić aby usłyszeć/:
    > https://youtu.be/x3euUVYC2u0?t=7

    Tu nawet lepiej to słychać:
    https://vocaroo.com/hoPDB5OgNDY

  • 14. Data: 2020-12-20 13:03:02
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    W dniu 20.12.2020 o 00:32, netx pisze:

    > Tu nawet lepiej to słychać:
    > https://vocaroo.com/hoPDB5OgNDY

    Ale w tym nagraniu chodzi Ci bardziej o brzęczenie - jakby leżąca
    komórka wibrowała na stole, czy ten pisk - jakby gumą po mokrej szybie?
    Brzęczenie jest niepokojące.
    --
    Olek

  • 15. Data: 2020-12-20 15:23:13
    Od: netx <n...@g...pl>

    W dniu 20.12.2020 o 13:03, Olek pisze:

    > Ale w tym nagraniu chodzi Ci bardziej o brzęczenie - jakby leżąca
    > komórka wibrowała na stole, czy ten pisk - jakby gumą po mokrej szybie?
    > Brzęczenie jest niepokojące.

    Sorki, nie wyczuwam z Twojego opisu tych dźwięków, chodzi mi o dźwięk
    dominujący w tym nagraniu w drugiej sekundzie:
    https://vocaroo.com/hoPDB5OgNDY
    Takie jakby hamowanie czymś talerzy dysku. Z tym że normalnie talerze w
    innych moich dyskach cichutko sobie wyhamowują, a tutaj to jest głośne.
    Jak już wyłączam NASa to te dwa dyski chyba jednocześnie muszą
    wyhamowywać bo dźwięk jest głośny.

  • 16. Data: 2020-12-20 19:14:03
    Od: netx <n...@g...pl>

    W dniu 20.12.2020 o 15:23, netx pisze:
    > chodzi mi o dźwięk
    > dominujący w tym nagraniu w drugiej sekundzie:
    > https://vocaroo.com/hoPDB5OgNDY

    Właściwie może nie tyle w drugiej sekundzie co gdy na pasku odtwarzacza
    pisze 00:02. W każdym razie posłałem zapytanie do WD, ciekawe co odpiszą.