  • 71. Data: 2010-03-19 16:03:34
    Temat: Re: Instrukcja obs?ugi diesla
    Od: wchpikus <w...@w...pl>

    Tutaj tez co s jest:

    zadał: Janusz
    Panie Januszu, koronny zarzut pod adresem jazdy ,,eko" brzmi:
    ,,zaoszczędzisz tysiąc złotych na paliwie, za to wydasz dwa tysiące na
    mechanika". To z gruntu fałszywy pogląd, jeżeli jeździ się ,,eko" zgodnie
    z zasadami. W szczególności, jeżeli nie doprowadza się do szarpania
    silnika na zbyt niskich obrotach, redukuje bieg przed gwałtownym
    przyspieszaniem i unika gwałtownych przeciążeń układu przeniesienia
    napędu w warunkach dla niego niekorzystnych.

    W aucie eksploatowanym według zasad ,,eko" ani silnik, ani sprzęgło, ani
    koło dwumasowe w turbodieslu, ani skrzynia biegów, ani przeguby nie
    powinny zużyć się wcześniej niż w aucie eksploatowanym ,,normalnie",
    czyli ze znacznie wyższymi prędkościami obrotowymi silnika. Można się
    spodziewać tendencji odwrotnej - dłuższej żywotności tych elementów, a
    do tego przedłużonej przydatności do eksploatacji tarcz i klocków
    hamulcowych oraz opon. Istotą Eco Drivingu jest bowiem unikanie
    gwałtownych zmian prędkości, czyli tego, co skraca żywotność mechanizmów
    w pojeździe.

    We wcześniejszych postach wielokrotnie i szczegółowo poruszaliśmy już
    kwestie bezpiecznych i niebezpiecznych dla układu napędowego sposobów
    jego eksploatacji - zapraszam do ich lektury.

    http://www.szkola-auto.pl/zapytaj_eksperta05.php

    A co powiecie na to?
    http://autofoto.pl/blogs/prezes/archive/2008/10/30/n
    iszczenie-silnika-czy-jazda-eco.aspx

    Jakos nie widze by pisali ze to niszczy uklad jezdny, silnik itp...
    Nie wiem, moze sie myle

  • 72. Data: 2010-03-19 16:51:26
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    wchpikus pisze:
    > A co powiecie na to?
    > http://autofoto.pl/blogs/prezes/archive/2008/10/30/n
    iszczenie-silnika-czy-jazda-eco.aspx

    Ktoś już komentował ten artykuł

    co innego przyspieszanie z tak niskich obrotów a co innego jazda na
    niskich obrotach ze stala predkoscia..

    --
    krzysiek82

  • 73. Data: 2010-03-20 21:50:09
    Temat: Re: Instrukcja obsługi diesla
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    Gom wrote:

    > U mnie w podziemnym garażu by to nie przeszło, wentylacja nie
    > przewiduje klekota emitującego 215g/km CO2 ;-)

    ^^^
    Z jaką prędkością stoisz w garażu?
    :-)

    --