  • 1. Data: 2020-06-19 09:56:21
    Temat: Jak dopisac do DR zeby nie tracic znizek OC?
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Członkowi rodziny buchnięto samochód, a że miejsc w garażu i tak mniej niż
    użytkowanych aut zakup nowego jest chwilowo zbędny (aż
    któreś z obecnych odjedzie do huty).
    Co zrobić, żeby były już właściciel pojazdu nie tracił zniżek OC (były maksymalne,
    ponad 10 lat bezszkodowych)?
    Ile procent udziału w aucie innego członka rodziny (I grupa podatkowa) powinien
    objąć, aby było to najprostsze, najtańsze i zniżki
    na OC nie zmniejszały się z roku na rok?

  • 2. Data: 2020-06-19 10:48:49
    Temat: Re: Jak dopisac do DR zeby nie tracic znizek OC?
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-06-19 o 09:56 +0200, ąćęłńóśźż napisał:
    > Co zrobić, żeby były już właściciel pojazdu nie tracił zniżek OC
    > (były maksymalne, ponad 10 lat bezszkodowych)?

    Motorynkę niech sobie kupi i ubezpieczy.

    > Ile procent udziału w aucie innego członka rodziny (I grupa
    > podatkowa) powinien objąć, aby było to najprostsze, najtańsze i
    > zniżki na OC nie zmniejszały się z roku na rok?

    Ryzykowna sprawa. Wystarczy jedno zahaczenie członka rodziny (ew.
    jego pociechy lub małżonki/małżonka) na parkingu, i zniżki polecą.

    Mateusz

  • 3. Data: 2020-06-19 11:12:36
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Motorynkę niech sobie kupi i ubezpieczy.

    Najlepiej przyczepkę samochodową, bo istnieje prawdopodobieństwo
    graniczące z pewnością, że nigdy tej przyczepki nie będzie holował i nie
    spowoduje nią wypadku. Poza tym nawet holując taką przyczepkę
    prawdopodobieństwo spowodowania nią wypadku jest bardzo niskie.

    Opłaty OC są niższe niż w przypadku motocykli czy motorowerów. Dlatego
    zwyżka ubezpieczenia nie będzie tak obciążała kieszeni, a staż za okres
    ubezpieczeniowy będzie się liczył.

  • 4. Data: 2020-06-19 11:28:43
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-06-19 o 11:12 +0200, Uzytkownik napisał:

    > Najlepiej przyczepkę samochodową

    Jak sam próbowałem ubezpieczyć gołą przyczepkę, to ubezpieczalnie w
    ogóle nie chciały ze mną rozmawiać jeśli nie ubezpieczam jednocześnie
    pojazdu. Jeśli w PL się tak da, to zaiste optymalna sprawa - pod
    warunkiem, że OP ma miejsce na taką przyczepkę.

    Mateusz

  • 5. Data: 2020-06-19 11:52:53
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:20200619112843.388822fc@mateusz>
    user Mateusz Viste pisze tak:

    > Jak sam próbowałem ubezpieczyć gołą przyczepkę, to ubezpieczalnie w
    > ogóle nie chciały ze mną rozmawiać jeśli nie ubezpieczam jednocześnie
    > pojazdu.

    Miałeś zezłomować czy wyrejestrować?

    Czy to nie jest naruszenie swobód obywatelskich do posiadania
    przyczepki?

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG klimy
    smrodu z Costa i Starbucks

  • 6. Data: 2020-06-19 11:57:29
    Od: N Tom <n...@i...dyndnxs.invalid>

    Mateusz Viste w

    > Jak sam próbowałem ubezpieczyć gołą przyczepkę, to ubezpieczalnie w
    > ogóle nie chciały ze mną rozmawiać jeśli nie ubezpieczam jednocześnie
    > pojazdu.

    Jesteś IDIOTĄ, ale dobrze ci z tym...

    > Jeśli w PL się tak da, to zaiste optymalna sprawa

    Tak, w PL *trzeba* ubezpieczyć!!!

    > pod warunkiem, że OP ma miejsce na taką przyczepkę.

    BEZWARUNKOWO IDIOTO

    --
    'Tom N'

  • 7. Data: 2020-06-19 12:20:02
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-06-19 o 10:52 +0100, PiteR napisał:
    > in <news:20200619112843.388822fc@mateusz>

    > Miałeś zezłomować czy wyrejestrować? Czy to nie jest naruszenie
    > swobód obywatelskich do posiadania przyczepki?

    Mogę sobie mieć przyczepkę w ogródku za domem na trzech pustakach (bo
    lubię patrzeć na nią przy śniadaniu), ale jej nie ubezpieczać (bo nie
    jest w stanie wyjechać z prywatnego terenu).

    Inna sprawa, że tutaj obowiązek samodzielnego ubezpieczenia dotyczy
    wyłącznie przyczepek o dmc przekraczającej 500 kg. Jak przyczepka ma
    wyższą dmc to teoretycznie można ubezpieczyć ja samą, ale w praktyce
    nie udało mi się znaleźć ubezpieczalni która zgodziłaby się na umowę
    dla samej przyczepki jeśli nie mam u nich samochodu. Skończyło się na
    tym, że objąłem ją swoim rolniczym ubezpieczeniem razem z autem... Nie
    chciałem tego robić, bo korzystam z niej głównie dla potrzeb
    prywatnych, no ale nie dało się, więc jest jak jest. W PL rozumiem że
    sprawy zupełnie inaczej stoją.

    Mateusz

  • 8. Data: 2020-06-19 13:03:05
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:20200619122002.047a773d@mateusz>
    user Mateusz Viste pisze tak:

    > Inna sprawa, że tutaj obowiązek samodzielnego ubezpieczenia dotyczy
    > wyłącznie przyczepek o dmc przekraczającej 500 kg.

    Nigdy nie miałem przyczepki.

    Jak masz powyżej 500kg to oc samo się nie przedłuża?
    Rozbiłeś samochód to musisz sprzedać przyczepkę?

  • 9. Data: 2020-06-19 13:21:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-06-19 o 11:12, Uzytkownik pisze:

> [...]
    > spowoduje nią wypadku. Poza tym nawet holując taką przyczepkę
    > prawdopodobieństwo spowodowania nią wypadku jest bardzo niskie.

    Jak się przyczepkę ciągnie, to akurat szkody idą z OC samochodu. Za to
    jak przyczepka stoi, to właśnie wówczas szkoda obciąża OC przyczepki.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2020-06-19 13:22:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > pojazdu. Jeśli w PL się tak da, to zaiste optymalna sprawa - pod
    > warunkiem, że OP ma miejsce na taką przyczepkę.

    Niemożliwe. Samą przyczepkę jak najbardziej można ubezpieczyć, a nawet
    jest taki obowiązek po stronie ubezpieczyciela (nie mogą nie przedstawić
    oferty).

    --
    Liwiusz