  • 1. Data: 2009-07-24 10:00:07
    Temat: Jak pomierzyć ciśnienie gazów o temp. 600?C ?
    Od: patronus <p...@g...com>

    Witam. Problem jak w temacie muszę pomierzyć ciśnienie gazów, których
    temp. sięga 600?C. Czy istnieją przetworniki ciśnienia działające w
    kontakcie z medium o tak wysokiej temp. ? Pomiar dotyczy rozprężania
    gazyfikowanego styropianu podczas zalewania formy żeliwem. Zgazowanie
    trwa ok 2s i chciałbym pomierzyć ciągły rozkład ciśnienia jakie panuje
    w formie podczas zalewania.

  • 2. Data: 2009-07-24 11:54:41
    Temat: Re: Jak pomierzyć ciśnienie gazów o temp. 600oC ?
    Od: "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl>

    > Czy istnieją przetworniki ciśnienia działające w kontakcie z medium o tak
    > wysokiej temp. ?

    Zwykło się robic tak, żeby mierzyć ciśnienie medium o wysokiej temperaturze
    z wykorzystaniem rurki impulsowej w której to medium jest zawsze schłodzone.
    --

    __________________________________________MAT_______

  • 3. Data: 2009-07-24 12:34:00
    Temat: Re: Jak pomierzyć ciśnienie gazów o temp. 600?C ?
    Od: Krenauer <K...@p...onet.pl>

    On Fri, 24 Jul 2009 03:00:07 -0700 (PDT), patronus <p...@g...com> wrote:

> [...]
    >gazyfikowanego styropianu podczas zalewania formy żeliwem. Zgazowanie
    >trwa ok 2s i chciałbym pomierzyć ciągły rozkład ciśnienia jakie panuje
    Żaden problem. Albo za pomocą "świńskiego ogona" (wspomniana już wcześniej rurka
    impulsowa) albo za pomocą membrany separującej. Każdy szanujący się producent
    aparatury pomiarowej ma coś takiego w ofercie.

  • 4. Data: 2009-07-25 12:04:54
    Od: patronus <p...@g...com>

    Dzięki, nie wiem czy ta rurka nie zmieni mi parametrów układu.Czy nie
    zwiększy mi się objętość układu o tę rurkę?

  • 5. Data: 2009-07-27 18:19:34
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > Dzięki, nie wiem czy ta rurka nie zmieni mi parametrów układu.Czy nie
    zwiększy mi się objętość układu o tę rurkę?

    Zwiększy się, ale rurka ma być małej średnicy, więc powinno to być
    nieistotne.