  • 1. Data: 2009-07-23 23:57:36
    Temat: Odlew z pianogumy albo czegoś zbliżonego?
    Od: "Valamarth" <v...@N...o2.pl>

    Witam gruopwiczów,

    Wiem, że siedzi tu wiele mądrych głów i ludzi z różnych dziedzin, więc
    zwracam się z prośbą o radę...
    Mam taki problem: poszukuję "czegoś" co pozwoli mi wykonać dywanik do
    zabytkowego samochodu. Problem w tym, że oryginalnie dywanik był robiony tak
    (w kolejności od spodu):
    - warstwa jakiejś "folii";
    - jakaś pianka/pianoguma/coś_jeszcze_innego;
    - wykładzina.
    Całość wykonana najprawdopodobniej we wtryskarce, bo była ładnie dopasowana
    do kształtu podłogi (podłoga nie jest taka równa jak we współczesnych
    samochodach, więc odpada położenie kawałka wykładziny.
    Jakim materiałem zastąpić tą oryginalną pianę/gumę/etc...? Myślałem o piance
    montażowej "wylanej" na położoną folię i wyrównaną od góry (potem
    wykładzina), ale to będzie zbyt kruche... Ktoś wbije np. obcas lub postawi
    coś cięższego i taka dziura zostanie. Najlepsza byłaby chyba właśnie jakaś
    pianoguma (albo mikroguma) ale spotkałem się z tym jedynie w formie płyt, a
    ja potrzebuję coś co będę mógł (jak piankę montażową) wylać na "podłogę" jak
    do formy... A może jakoś inaczej do tego podejść?

    Z góry dziękuję za pomoc. Wierzę w Was! ;)
    PS.wybaczcie długość posta
    PS2.jeśli coś to komuś pomoże to W123 :)

  • 2. Data: 2009-07-24 05:36:03
    Temat: Re: Odlew z pianogumy albo czegoś zbliżonego?
    Od: mirek <m...@v...pl>

    On 24 Lip, 01:57, "Valamarth" <v...@N...o2.pl> wrote:
    > Witam gruopwiczów,
    >
    > Wiem, że siedzi tu wiele mądrych głów i ludzi z różnych dziedzin...

    Dziękuję, dziękuję.
    Może coś z krajowych produktów
    http://www.silikonypolskie.pl/?opt=sites&item_id=25&
    path=_level0.l3.kontener.item7
    Na przykład elastyczny Gumosil AD-1
    http://www.silikonypolskie.pl/?opt=asortyment&item_i
    d=34
    Sukcesów życzę. Zarówno w warsztacie jak i na drogach

  • 3. Data: 2009-07-28 22:22:24
    Od: "Valamarth" <v...@N...o2.pl>

    mirek wrote:
    > Może coś z krajowych produktów
> [...]

    Witam...
    Dzięki za podpowiedź - na pewno się zainteresuję. To zdaje się tworzy
    jednolitą masę po wyschnięciu, prawda? Taka pianoguma byłaby lepsza, bo
    lżejsza... ale oczywiście jeśli się nie da to nie będę wybrzydzał :) Jaką to
    cudo ma "wydajność"? Z takiego opakowania 1kg ile mi wyjdzie gotowego
    materiału odlanego? Bo boję się czy to nie wyjdzie bardzo drogo...

    > Sukcesów życzę. Zarówno w warsztacie jak i na drogach
    A dziękować :) I nawzajem...

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2009-07-29 13:04:31
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Dzięki za podpowiedź - na pewno się zainteresuję. To zdaje się tworzy
    > jednolitą masę po wyschnięciu, prawda? Taka pianoguma byłaby lepsza, bo
    > lżejsza... ale oczywiście jeśli się nie da to nie będę wybrzydzał :)

    pomyślał bym o dodaniu wypełniacza, czymś w rodzaju kulek
    styropianowych, które w niewielkiej ilości można sobie samemu wytworzyć
    przy pomocy rak i odpadów styropianu.

  • 5. Data: 2009-07-29 14:25:49
    Od: "Valamarth" <v...@N...o2.pl>

    Użytkownik "Padre" <P...@n...net> napisał w wiadomości

    > pomyślał bym o dodaniu wypełniacza, czymś w rodzaju kulek styropianowych,
    > które w niewielkiej ilości można sobie samemu wytworzyć przy pomocy rak i
    > odpadów styropianu.

    Ooooooooooo! I właśnie dlatego rzuciłem temat na grupę :)
    Dzięki wielkie za pomysł... tego mi brakowało. Jak znajdę chwilę to się
    pobawię i dam znać jak wyszło...

    Oczywiście ew. dalsze pomysły i rady mile widziane :)

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2009-07-30 08:03:28
    Od: mirek <m...@v...pl>

    Jestem niestety w tej materii tylko teoretykiem. Styropian, jako że
    jest polistyrenem, ma tą przykrą właściwość, że się łatwo rozpuszcza w
    prawie wszystkich rozpuszczalnikach organicznych. Może lepiej zrobić
    sobie laminat, klejąc na przemian warstwy pianki polietylenowej
    (takiej od paneli podłogowych) i silikonu.
    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2009-07-30 12:27:27
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    Użytkownik "mirek" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...
> [...]
    >sobie laminat, klejąc na przemian warstwy pianki polietylenowej
    >(takiej od paneli podłogowych) i silikonu.

    Hmm, a może to jeszcze lepiej będzie, bo jak się styropian ropzuści to
    pozostaną pustki powietrzne które zredukują masą i nadadzą lepsza
    "plastyczność" i ta "guma" wtedy lepiej będzie wypełniać zakamarki.

    Pozdrawiam Michał

  • 8. Data: 2009-07-31 05:45:19
    Od: mirek <m...@v...pl>

    On 30 Lip, 14:27, "Stolat" <c...@g...pl> wrote:
    > jeszcze lepiej będzie, bo jak się styropian ropzuści to
    > pozostaną pustki powietrzne które zredukują masą i nadadzą lepsza
    > "plastyczność"
    Jak się styropian zacznie rozpuszczać, to się zrobi gęsty glut. A
    polistyren jest raczej sztywny, więc i z plastyczności nic nie będzie.

  • 9. Data: 2009-08-04 17:03:41
    Od: "Valamarth" <v...@N...o2.pl>

    mirek wrote:
    > Jak się styropian zacznie rozpuszczać, to się zrobi gęsty glut. A
    > polistyren jest raczej sztywny, więc i z plastyczności nic nie będzie.

    Jak już (kiedyś :) będę robił to wypróbuję styropianowe kulki gdzieś z boku.
    A może dałoby się taką mieszankę jakoś napowietrzyć? Jak uważacie...?
    Ew. jakieś inne pomysły co tam "wepchnąć", żeby zmniejszyć zużycie Gumosilu?