  • 81. Data: 2022-05-11 09:56:46
    Temat: Re: Jak przechowac akumulator?
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 23 Apr 2022 09:36:08 +0200, Mateusz Bogusz napisał(a):

    > Zna ale nie poda odnośnika tak samo jak Ty. Bo jeszcze by się wydało, że
    > ktoś się pomylił a tak możemy obstawać przy swoim i na koniec się
    > rozejść będąc przekonanymi że to "ja" mam rację.

    Jakbym powiedział że 2x2=4 też byś chciał odnośnik? Miałem na wypadek
    jakbyś zaoponował, zassanego pdf-a i zapamiętany odnośnik ale parę dni
    temu skasowałem w ramach porządku. Wygoglaj sobie sam.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 82. Data: 2022-05-11 16:11:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 11 May 2022 08:33:48 +0200, miumiu wrote:

    > W zasadzie to nie do końca wiadomo, dlaczego sama czysta saletra amonowa tak
    > gwaltownie wybucha tak jak w Bejrucie, czy gdzies tam rozwalajac pol portu.
    > To nie bylo ANFO tylko czysta saletra w workach. Generalnie potrzebna jest
    > duza ilosc saletry i duzy pozar, zeby cos takiego zaszlo. Saletra jest tylko
    > utleniaczem, sama sie nie pali, wiec dochodzi do jakiegos dziwnego
    > gwaltownego utlenienia całego otoczenia.

    To jest saletra amonowa - NH4NO3.
    Zawiera i tlen i paliwo - wodor.

    Tylko nie jest to klasyczne spalanie, ale przeorganizowanie czasteczek
    w ramach molekuly.

    Tak samo zreszta dzialaja inne materialy detonujace, np trotyl,
    nitrogliceryna.

    Tylko tyle, ze saletra detonuje dosc trudno, wymaga silnej detonacji
    do pobudzenia.

    J.

  • 83. Data: 2022-05-15 14:16:05
    Od: Tomasz <n...@i...invalid>

    J.F w

    > saletra detonuje dosc trudno, wymaga silnej detonacji
    > do pobudzenia.

    ROTFL

    Jarek jest Idiotą, żeby to pojął potrzeba Idioty Jarka...

    --
    Tomasz

  • 84. Data: 2022-05-16 12:42:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 15 May 2022 14:16:05 +0200, Tomasz wrote:
    > J.F w
    >
    > ROTFL
    >
    > Jarek jest Idiotą, żeby to pojął potrzeba Idioty Jarka...

    Moze i tak, ale co ci sie w powyzszym nie podoba?

    J.