  • 1. Data: 2023-03-04 10:46:28
    Temat: Jak przeniesc kontakty z wyzszego Andka na nizszego Andka?
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    N qrna ciam wymiękam, chce przełozyć kartę sim i numer z najnowszego Andka 13 na
    paroletni Andek chyba 8 i za chu chu nie daję rady
    przenieść ani kontaktów, ani bazy sms-ów, ani bazy wykonanych i odebranych połączeń.
    W starych dobrych czasach gdy się jeszcze podrywało licealistki to można było zrobić
    zrzut niemal wszystkiego do np. csv i później
    wczytać przykładowo arkuszem, ale teraz qźwa ciam niewykonalne.
    Przy próbie użycia konta gmail korzystając z programu Xperia Mobile Transfer
    (starszy, obsługuje starszą słuchawkę) / Xperia
    Transfer 2 (nowszy, obsługuje nowszą słuchawkę) w jakimś momencie pojawia się
    komunikat "w ten sposób nie można przenieść danych z
    nowszej wersji Androida do starszej" no i ch.. .
    My użytkownicy jesteśmy śmieciami dla dostawców, chyba że wpierdalamy hamburgery
    popijajac Colą.
    Jednej rzeczy jeszcze nie próbowałem: nie łączyłem słuchawek bezpośrednio kabelkiem
    (micro USB <-> USC C, muszę przekopać szuflandię
    z kabelkami), ale nie wiem czy to coś da.
    Może polecicie jakiś freeware lub skromnie płatny program przydatny do przenoszenia
    kontaktów i historii SMS/połączeń z nowszego
    telefonu na nieco starszy (ze starszych na nowsze to bułeczka z masłem).

  • 2. Data: 2023-03-04 11:44:56
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

    W dniu 4.03.2023 o 10:46, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > przenoszenia kontaktów i historii SMS/połączeń z nowszego telefonu na
    > nieco starszy (ze starszych na nowsze to bułeczka z masłem).
    Jesli chodzi o kontakty, to moglbys sprobowac uzyc jakiegos serwere
    carddav i przekopiowac. Ja uzywam nextclouda i mam andka 9 i dziala bez
    problemu. Na 8 takze dzialalo. Co do smsow, to mozna zzrobic backup. Ja
    uzywam epistolaire. Nie robilem przywracania, wiec nie wiem, czy dziala.
    Ewentualnie, apka do smsow simple sms chyba ma mozliwosc backupu. Nie
    sprawdzalem, wiec ciezko stwierdzic, czy dziala.

  • 3. Data: 2023-03-04 12:05:49
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 04.03.2023 o 11:44, Pawel pisze:

> [...]
    > Ewentualnie, apka do smsow simple sms chyba ma mozliwosc backupu. Nie
    > sprawdzalem, wiec ciezko stwierdzic, czy dziala.

    Ącka mam w plonku *(niech mi nie odpisuje, bo nie zobaczę a jak zobaczę
    to się porzygam toppostingiem i skasuję posta) ale chyba z 10 razy
    podawałem na TEJ GRUPIE, że do tego używa się MyphoneExplorer (
    https://www.fjsoft.at/en/ ) a do sms, apki backup esemes
    (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.r
    iteshsahu.SMSBackupRestore).
    Działa zawsze wte i wewte + kopia zapasowa na PC.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 4. Data: 2023-03-05 20:29:14
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Dziękuję, natchnąłeś mnie do poszukania, i "SMS_Bakup_&_Restore" (SyncTech Pty Ltd)
    okazała się znakomita (i to w bezpłatnej wersji
    nie Pro), ściąga wątki sms i historie połączeń z andka 13 do 7.1.1 (widzę odtworzone
    na "nowym starym" fonie), a nawet dała się
    zainstalować i działa na 4.2.2 (tu wyeksportowałem, ale jeszcze nie zaimportowałem,
    może być mały myk z emotikonami o czym apka
    zainstalowana na starym 4.2.2 lojalnie ostrzegła).
    Do tego SMS-y udało się łatwo wyeksportować i zaimportować bezpośrednim połączeniem
    andków 7.1.1 z 13 kabelkiem microUSB <-> USB C.

    Kontakty udało się załatwić eksportem natywnym do pliku *.vcf, tylko znów
    bezpośrednie połączenie bezprzewodowe telefonów
    BT/WiFi/NFC mi nie chciało zadziałać (może za dużo opcji udostępniania do
    zaptaszkowania, zniechęciłem się), więc zapisywałem plik
    *.vcf z kontaktami na karcie SD i później przenosiłem na drugi fon tradycyjnie przez
    PC.

    Tak czy inaczej zmiana słuchawki i SIM to PITA ;-)

    -----