-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
STED!not-for-mail
From: "Massai" <t...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Jak się jeździ Smartem...
Date: Tue, 7 Dec 2010 18:26:33 +0000 (UTC)
Organization: http://onet.pl
Lines: 73
Message-ID: <idlu8p$n4$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: ip-212-160-173-137.static.entel.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1291746393 740 212.160.173.137 (7 Dec 2010 18:26:33 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 7 Dec 2010 18:26:33 +0000 (UTC)
User-Agent: XanaNews/1.18.1.6
X-Antivirus: avast! (VPS 091117-0, 2009-11-17), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2332552
[ ukryj nagłówki ]
Ech, fura w warsztacie, bujam się takim skuterem.
Rany julek, zanim do tego nie wsiadłem to myślałem sobie - ot
przyzwoity miejski samochodzik.
Kurde, Panda przy tym to limuzyna! I wcale nie mam na myśli ilości
miejsca w środku!
Wady tego samochodu, tak po jednym dniu jeżdżenia:
1. rozstaw osi - co z tego że krótki i dzięki temu w wiele miejsc się
wciśnie, jak krótki i na każdym najdrobniejszym wyboju skacze jak rezus?
2. zawieszenie - kółka malutkie, więc żeby zmieścić hamulce - profil
opony bardzo mały. Dodatkowo skok zawieszenia to chyba tak 1-2 cm, bo
czuje się nawet gazetę na ulicy.
3. Skrzynia biegów. Cały elaborat by można, ale w skrócie - KRETYNIZM.
Zautomatyzowana, w górę biegi trzeba ręcznie, w dół - sam zrzuca. Ale
tak: 5 biegów zestopniowanych tak że można by spokojnie wywalić dwójkę
i czwórkę.
W dodatku sterownik przyjmuje sygnał żeby wrzucić wyższy bieg dopiero
jak sam zacznie podpowiadać "zmień na wyższy".
Efekt jest taki: gaz ze świateł, na jedynce do 30 km/h ma kopa naprawdę
niezłego. Po prostu błysk, subiektywnie poniżej sekundy. ;-)
W tym momencie wrzucamy dwójkę i cmokamy o kierownicę.
Przy 40 już krzyczy o trójkę, przy 45 o czwórkę, przy 55 o piątkę.
Wcześniej nie da się zmienić, bo oczywiście nie przyjmuje.
Pomijam już to że ponieważ po zatrzymaniu wysprzęgla, gaz trzeba dodać
zanim ten przed nami ruszy, bo się zastanawia ponad sekundę zanim
pojedzie. I nie pełza dziad, odpuszczenie gazu na jedynce powoduje
zatrzymanie auta.
Na codzień jeżdżę z normalnym automatem, i ta skrzynia to kompletna
pomyłka.
4. hamulce - citroen xm. Nic, nic, nic, pierdut, pasy wyciskają obiad z
żołądka. W dodatku pedał z dużym oporem, długi, wysoko zawieszony i jak
się nie jest koszykarzem, to nie ma szans hamować z piętą na podłodze
(żeby łatwiej stopniować siłę) - trzeba całą nogą.
5. wyciszenie i silnik. Eee... co mówisz? głośniej mów, bo nic nie
słyszę, przez ten cholerny silnik w kabinie! A silnik benzynowy. W
dodatku na postoju trzęsie całym samochodem jak to ustrojstwo do
odchudzania z pasem. To zdaje się trzycylindrówka.
Jak się dopilnuje żeby pas pasazera leżał na fotelu to przynajmniej nic
nie stuka i nie trzeszczy.
6. Samochód anty-mandatowy. Siedzi się wysoko, wąski, wrażenie jakby
się jechało na drabinie. Przy 60 odczucia jak przy 130 w kompakcie.
7. nawiew i ogrzewanie. Nie grzeje. Nawiew - pozycja 1 - prawie nic nie
czuć. Pozycja 2 - ledwo coś wieje. Pozycja 3 - trzeba podgłośnić radio
do połowy mocy, bo huk taki... a efektywność marna.
8. Fotele. Co z tego że pseudokubełki, i nawet duże - skoro nie ma
regulacji pochylenia siedziska, a są pochylone do przodu tak że przy
hamowaniu się człowiek z nich zsuwa?
Zalety... jeździ. I na głowę nie pada. I tani w wynajmie.
I to wszystko za 45 tysięcy pln za nowy. Trzeba mieć ostro zryty beret
żeby ten przerośnięty skuter kupić.
Zdecydowanie panda jest 10 razy lepszym wyborem. Nawet gdyby kosztowała
tyle samo, a kosztuje prawie dwa razy mniej...
Krzysiek, ten roadster też taki beznadziejny jest?
--
Pozdro
Massai
Następne wpisy z tego wątku
- 07.12.10 19:43 Icek
- 07.12.10 19:46 Eli
- 07.12.10 19:57 Massai
- 07.12.10 20:05 Kuba \(aka cita\)
- 07.12.10 20:50 Andrzej Lawa
- 07.12.10 21:56 Marek
- 07.12.10 22:23 krzyss
- 07.12.10 22:37 krzyss
- 07.12.10 22:38 krzyss
- 07.12.10 23:35 to
- 08.12.10 00:12 Borys Pogoreło
- 08.12.10 09:05 Kuba \(aka cita\)
- 08.12.10 10:34 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 08.12.10 11:37 Massai
- 08.12.10 11:42 krzyss
Najnowsze wątki z tej grupy
- trasa Londyn - Koszalin
- Kopanie Bitcoinów kosztuje 137.000 $, więcej niż cena 95.000 $
- Czyli jednak elektryki są TANIE i powszechnie dostępne dla obywateli
- Elektryki do Morskiego Oka do utylizacji
- Crash testy na publicznej drodze - 4 BMW zderzone
- pojebane Google
- dewastują Tesle
- jadę do państwa polskiego
- zachowaj odstęp
- Czy wymieniacie fotel kierowcy, gdy kupujecie używanego gruchota po prostacie
- co macie na fotelach?
- Kombinacja znaków A11 i B33?
- czy nieroby zablokują znowu Zakopiankę
- nie wyłączam silnika
- Badanie techniczne tylko automatyczne, bo obiektywne
Najnowsze wątki
- 2025-05-06 Agregat z lodówki olej
- 2025-05-06 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=
- 2025-05-06 Warszawa => Senior Node.js Developer (doświadczenie z framework Nest.
- 2025-05-06 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-05-06 Warszawa => IT Business Analyst (projects in the telco sector) <=
- 2025-05-06 Title: The Economics and Systemic Implications of Bitcoin: Cost, Scarcity, and the Institutional Race for Dominance .
- 2025-05-06 SMSy
- 2025-05-06 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-05-06 Warszawa => Strategic Account Manager <=
- 2025-05-06 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-05-06 Gdynia => ML Ops Engineer <=
- 2025-05-06 Drobne umowy o dzielo z przeniesieniem praw autorskich
- 2025-05-06 wydobywanie Bitcoinów jest aktualnie zajęciem po prostu nieopłacalnym. Jak wynika z opublikowanych danych, średni koszt wygenerowania jednego Bitcoina wynosi ok. 137 tysięcy dolarów.
- 2025-05-06 Join Bitcoin Blockchain Nonce Global University
- 2025-05-06 Gdynia => ML Ops Engineer <=