  • 1. Data: 2021-02-21 10:48:47
    Temat: Jaka karta graficzna zamiast Intel HD 4000
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dzień dobry szanownym grupowiczom,

    Niestety w temacie kart graficznych i grania jestem
    totalnym amatorem.

    Córka gra w jakąś grę anime (jeśli to istotne, to dopytam
    o tytuł) na laptopie Thinkpad T430 z i...@...8GHz, 8 GB RAM.
    Niestety na stacjonarce HP 8200 (i...@...1GHz, 8GB RAM) nie
    uruchamia się- na obu taki sam Windows 10 prof (upgrade
    z Win 7 OEM)- czarny ekran. Zapewne te i5 nie są tej
    samej generacji- na laptopie karta graficzna przedstawia
    się jako Intel HD Graphics 4000, na stacjonarnym- Intel
    HD Graphics 2000.

    Zakładając, że problemem jest "za słaba" karta graficzna,
    jaką można by nabyć za cenę do 150-200 zł, żeby była co
    najmniej tak wydajna, jak rzeczony Intel HDG 4000,
    ewentualnie ciut lepsza?

    Znalazłem np. tanio GeForce 605 (bodajże 60 zł), ale to
    porównanie:
    https://www.game-debate.com/gpu/index.php?gid=856&gi
    d2=781&compare=geforce-605-1gb-vs-intel-hd-graphics-
    4000-desktop
    niestety niewiele mi mówi.

    Podrzuci ktoś jakąś propozycję?
    Nie chodzi o najlepszy stosunek ceny do wydajności,
    chodzi o tanią kartę zapewniającą, że większość gier się
    uruchomi na najgorszych ustawieniach (najmniejsza rozdzielczość,
    detale itp.).

    Dzięki z góry za wszelkie porady.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 2. Data: 2021-02-21 11:36:46
    Temat: Re: Jaka karta graficzna zamiast Intel HD 4000
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:60322c7f$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
    user Dominik Ałaszewski pisze tak:

    > Zakładając, że problemem jest "za słaba" karta graficzna,
    > jaką można by nabyć za cenę do 150-200 zł, żeby była co
    > najmniej tak wydajna, jak rzeczony Intel HDG 4000,
    > ewentualnie ciut lepsza?

    https://proline.pl/msi-geforce-gt-710-2gb-ddr3-64bit
    -pci-e-p1144505

    > Nie chodzi o najlepszy stosunek ceny do wydajności,
    > chodzi o tanią kartę zapewniającą, że większość gier się
    > uruchomi na najgorszych ustawieniach (najmniejsza rozdzielczość,
    > detale itp.).

    Przecież podałeś widełki ;)

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 3. Data: 2021-02-21 12:41:43
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2021-02-21 o 10:48, Dominik Ałaszewski pisze:
> [...]
    > chodzi o tanią kartę zapewniającą, że większość gier się
    > uruchomi na najgorszych ustawieniach (najmniejsza rozdzielczość,

    Na OLX za 200zł są już dosyć mocne używane karty do komputera
    stacjonarnego.
    Np.
    https://www.olx.pl/d/oferta/karta-graficzna-gtx-750-
    ti-2gb-CID99-IDICW2X.html#3e1dff6297

  • 4. Data: 2021-02-21 20:59:16
    Od: Gil <g...@g...pl>

    In article <60322c7f$0$514$65785112@news.neostrada.pl>,
    D...@g...pl.invalid says...
    , że problemem jest "za słaba" karta graficzna,
    > jaką można by nabyć za cenę do 150-200 zł, żeby była co
    > najmniej tak wydajna, jak rzeczony Intel HDG 4000,
    > ewentualnie ciut lepsza?

    Może wyszukasz nowego GT 730 2 Gb koło 250 zł. Wydajność dwukrotnie
    większa.

  • 5. Data: 2021-02-21 21:25:38
    Od: Irokez <n...@w...pl>

> [...]

    > porównanie:
    > https://www.game-debate.com/gpu/index.php?gid=856&gi
    d2=781&compare=geforce-605-1gb-vs-intel-hd-graphics-

    To porównuj tutaj, na przykład HD4600 które mam w i5-4670 kontra GTX
    750Ti jakie mam:
    https://gpu.userbenchmark.com/Compare/Nvidia-GTX-750
    -Ti-vs-Intel-HD-4600-Desktop-125-GHz/2187vs2168

    W każdym razie takie na przykład Battlefield 3, Painkiller Hell and
    Damnation czy Medal of Honor Pacific Assault spokojnie działa.

    Nie wiem czy jest sens brać coś poniżej tego.

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2021-02-22 08:22:07
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 21.02.2021 PiteR <e...@f...pl> napisał/a:

    > https://proline.pl/msi-geforce-gt-710-2gb-ddr3-64bit
    -pci-e-p1144505

    Dzięki, wygląda dobrze, zwłaszcza podoba mi się
    pasywne chłodzenie.

    > Przecież podałeś widełki ;)

    No tak, ale zawsze ktoś powie: dopłać 30 zł, zyskasz 2x na
    wydajności :-)

    Nabędę chyba to GT 710, na lepszą najwyżej Młoda niech
    sobie uzbiera.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 7. Data: 2021-02-22 08:37:16
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 21.02.2021 Irokez <n...@w...pl> napisał/a:

> [...]
    > Damnation czy Medal of Honor Pacific Assault spokojnie działa.
    >
    > Nie wiem czy jest sens brać coś poniżej tego.

    Dzięki za link, wydaje mi się, że GT 710 będzie OK:
    https://gpu.userbenchmark.com/Compare/Nvidia-GeForce
    -GT-710-vs-Intel-HD-4000-Mobile-125-GHz/m77649vsm765
    3

    GTX 750 poza zakresem cenowym zdecydowanie, poza tym pewnie
    trzeba by wymienić zasilacz, czyli... zapewne cały
    komputer zbudować od zera, bo i karta się raczej fizycznie
    do 8200 nie zmieści.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 8. Data: 2021-02-22 13:00:04
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-02-22, Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid> wrote:

> [...]
    > wydajności :-)
    >
    > Nabędę chyba to GT 710, na lepszą najwyżej Młoda niech

    Widywałem na Amzonie GT 1030 / 2GB z pasywnym chłodzeniem za
    równoważność ca 200-250zł. Ale to było jeszcze w czasach gdy świat
    komponentów się nie *piiiip*, czyli jakieś 9 miesiecy temu.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2021-02-22 16:04:59
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-02-22 o 08:37, Dominik Ałaszewski pisze:

> [...]
    > trzeba by wymienić zasilacz, czyli... zapewne cały
    > komputer zbudować od zera, bo i karta się raczej fizycznie

    Do HP 8200?
    Takiego?
    https://www.comtrade.pl/product-pol-2682-HP-Compaq-8
    200-Elite-Tower-Core-i5-2400-3-1-GHz-4-GB-250-GB-DVD
    -RW-Win-10-Prof-Update.html

    Bez problemu wejdzie i zasilacz starczy.

    --
    Irokez

  • 10. Data: 2021-02-22 18:41:39
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    > GT 1030
    Jest właśnie na OLX za 250zł.
    https://www.olx.pl/d/oferta/karta-graficzna-gigabyte
    -geforce-gt-1030-2-gb-oc-plyta-cd-CID99-IDHkBPu.html
    #7fe4ab2ef4