  • 1. Data: 2021-02-17 12:58:15
    Temat: stabilna karta wifi usb, polecana w roku 2021
    Od: "jedrek" <w...@...on>

    Jaką kartę z obecnie widocznych na allegro, na usb wybrać, aby wiochy nie
    było i żeby po 1 dniu na śmietniku nie wylądowało jako powolne, niestabilne
    badziewie. Jakiś dedykowany chip na którym karta zrobiona?
    Jedna lepsza od drugiej ze swymi kosmicznynymi opisami...
    Zapewne w niektórych kartach USB wifi to dopinana antena służy jako element
    ozdobny, a nie rzeczywisty system poprawiający zasięg. Pewna analogia do
    tunerów DVB-T USB gdzie antenka dołączona do zestawu mogła co najwyżej
    posłużyć do pogrzebania w d... jak nie mieszkaliśmy rzut kamieniem od stacji
    nadawczej to żadnej z niej pożytek był.
    Zakładam, że około 50zł trzeba wydać za coś co nam ciśnienia nie podniesie?
    Wszelkie karty w okoliach 15zł to jak rozumiem szkoda sobie tym d...
    zawracać.
    Wpięte ma to być obecnie na USB2.0
    Czyli zakładam, że samo USB2.0 wprowadza kaganiec w okolicy ~300Mbps?
    Zamierzam celować w kartę na USB3.0 (aby wpięta do szybszego USB3.0 mogła
    pchać dane szybciej, a jednocześnie także nie robiła jaj, że dziwnym trafem
    straciła kompatybilność wsteczną z USB2.0)
    Wszystkie obecnie karty dwusystemowe 2,4GHz i 5GHz potrafią robić z automatu
    agregację pasma i pchamy dane jednocześnie w obu pasmach jak warunki
    otoczenia na to pozwalają? Jak np. agregowana transmisja LTE gdy router ją
    obsługuje. Czy każdy obecnie router mający nadawanie dwóch pasm przewiduje
    agregację, pchanie danych do jednego użytkownika w dwóch pasmach
    jednocześnie?

    Warte to coś?
    https://allegro.pl/oferta/karta-sieciowa-wi-fi-adapt
    er-wifi-usb-600mbps-dual-9245323124
    Czy nie ma sensu przepłacać i kupić coś tanszego?
    Może się okazać, że wolniejszy z opisu TP-Link będzie np. w praktyce dużo
    szybszy?
    https://allegro.pl/oferta/karta-sieciowa-wifi-150mbp
    s-tp-link-tl-wn722n-4dbi-5993937437
    A gwizdek opisany jak 600Mbps tyle osiągnie jak go położymy fizycznie na
    routerze :), a w drugim pokoju za żelbetonową ścianą okaże się wolniejszy
    niż pozornie lichy modem 150Mbps.
    Czyli do rozważań zasięg (czyli realna antena, która coś wnosi niż ozdobę,
    chyba że w żadnym gwizdku USB te anteny nic kompletnie nie wnoszą do tematu)
    i najwyższa przepustowość (w rozważaniu oczywiście bierzemy pod uwagę
    warunki idealne, a nie śmietnik 20 użytkowników wzajemnie się zakłócających
    i trudno wtedy uzyskać deklarowaną przepływność).
    A tu niby szybszy, ale bez anteny zewnętrznej
    https://allegro.pl/oferta/karta-sieciowa-tp-link-tl-
    wn821n-300-mbps-9109732399
    Chyba, że nawet w tych gwizdkowych TP-Linkach antenki są tylko dla lepszego
    samopoczucia? :) i g... dają.

    Zakładam, że taka wersja mini
    https://allegro.pl/oferta/karta-sieciowa-wifi-wi-fi-
    adapter-mini-nano-ac-usb-8951905165
    Będzie zawsze gorsza od modelu z REALNĄ anteną?
    Co brać? Inne propozycje. Do 100zł, czy do 100zł nie ma mowy o porządnej
    karcie usb wifi? Od jakiej kwoty minimu zaczyna się w ogóle sensowna karta
    USB wifi?

  • 2. Data: 2021-02-17 19:17:43
    Temat: Re: stabilna karta wifi usb, polecana w roku 2021
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:qx7XH.59122$6p62.28533@usenetxs.com>
    user jedrek pisze tak:

    > Co brać? Inne propozycje. Do 100zł, czy do 100zł nie ma mowy o
    > porządnej karcie usb wifi? Od jakiej kwoty minimu zaczyna się w
    > ogóle sensowna karta USB wifi?

    karta usb to zło.

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 3. Data: 2021-02-18 10:23:43
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A masz w tym komputerze gniazdo PCMCIA lub Express Card?
    Było sporo fajnych kart wifi wpinanych w gniazda kart rozszerzeń.
    Co prawda starsze karty mogą nie mieć nowoczesnej technologii ac, ale już miały abgn
    (dwupasmowe 2,4 i 5 GHz).

    -----

  • 4. Data: 2021-02-18 16:01:15
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2021-02-17 o 12:58, jedrek pisze:
    > Jaką kartę z obecnie widocznych na allegro, na usb wybrać,

    Pierwsza jest dwuzakresowa i wydaje się obsługiwana przez Windowsa.
    Druga i trzecia wymaga instalacji własnego oprogramowania i tylko 2,4GHz

  • 5. Data: 2021-02-18 16:26:42
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj jedrek, 17 lut 2021 w news:qx7XH.59122$6p62.28533@usenetxs.com
    napisałeś/aś:

    > Jaką kartę z obecnie widocznych na allegro, na usb wybrać, aby

    Miałem ostatnio też takie dylematy i ostatecznie udało się po kablu. A
    wcześniej zamiast karty usb wytypowałem coś na PCIe.
    Nie mam żadnego doświaczenia z takim sprzętem, ale doszedłem do wniosku,
    że wszytstko zależy od parametrów sieci. Czyli tam gdzie są dobre,
    zadziała pewnie każda karta tańsza czy droższa. Chodzi o stabilność i
    jakość połączenia.

    Jak ktoś kupuje coś takiego, bo warnki są takie, że słabo działa karta w
    laptopie to niech się raczej nie spodziewa, że byle co będzie lepsze.
    Przepustowością usb 2 bym się nie przejmował chyba że masz takie super
    łącze i dobry router, że liczysz na 300Mbps Chociaż usb3 może dawać
    większy prąd, jeśli to ma jakieś znaczenie.
    Kiedyś pytałem tu na grupie o takie karty to padło parę modeli -
    poszukaj. Z opini produktów wynika, że zdarzają się problemy z tego typu
    kartami i win10. Tplink ma nawet jakąś listę kompatybilności
    https://www.tp-link.com/pl/win10compatibility.html

    Najlepiej sprawdź jakimś laptopem jak działa wifi tam gdzie będzie
    działać karta. Ewentualnie telefonem choćby speedesty i do tego jakąś
    aplikacją typu wifi monitor jaka jest siła sygnału. Jeśli będzie dobrze,
    to możesz przypuszczać że dowolna przyzwoita będzie działać ok.
    Ja osobiście miałem spróbować najtańszych Tenda U1, U6 albo Tplinka TL-
    WN822N

  • 6. Data: 2021-02-18 16:36:53
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    nic mądrego nie mam do napisania o karcie wifi, ale jednak moze
    zaoszczędzę Ci wydatków

    W dniu 17.02.2021 o 12:58, jedrek pisze:
    > Jaką kartę z obecnie widocznych na allegro, na usb wybrać, aby wiochy
    > nie było i żeby po 1 dniu na śmietniku nie wylądowało jako powolne,
    > niestabilne badziewie.
    Nie wiem czy istnieje coś takiego jak szybkie wifi. JAsne że może być
    wolne, szybsze, jeszcze szybsze, ale w praktyce wszystko to będzie
    zależne od wielu czynników. w pierwszej kolejności - skąd Ty weźmiesz
    odpowiedni accespoint/router cokolwiek. Sory. Na pewno masz. no i to co
    będziesz transferował też masz na NAsie, bo łącze internetowe o
    wspominanej przepustowości będzie kosztowąło tyle co chesz wydać na
    kartę wifi. no i teraz do czego ja podłączysz. do laptopa? To co jest
    nieteges z kartą która już w nim jest? Albo dla czego nie kupisz sobie
    pasującej na mPcie (przepraszam jak pomyliłem nazwę złącza)
    Jeśli mówimy o kompie stacjonarnym, to na 110% najstabilniejszy będzie
    kabel. nawet jakbyś miał kupić jakiś "router" który będzie miał 3
    antenki, może odgrywać rolę klienta wifi i do kompa sygnał prześlesz
    skrętką.
    Reasumując: olej usb, skorzystaj z rj45 i sprzętu, albo karty wifi na
    pcie. Nie przesadzaj ze sprzęt który jest w użyciu w milionach laptopów
    jest niestabilny. Albo mniej stabilny niż inne komponenty w komputerach.
    Jak ma być szybko, to zastanów się czy to "szybko" cokolwiek zmieni. A
    jeśłi na serio ma być szybko, stabilnie i na usb, to przepraszam ze
    zawracam gitarę - nic sensownego nie napisałem

    ToMasz

  • 7. Data: 2021-02-18 19:13:26
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:s0m1im$6pl$1@dont-email.me>
    user ToMasz pisze tak:

    > Nie wiem czy istnieje coś takiego jak szybkie wifi.

    Już samo pałętanie się tej anteny otwiera scyzoryk w kieszeni
    plus luźne usb. A dongle bez anteny to już w ogóle porażka.

    Wielu chujków pisze, że oferowany komp ma wifi a drobnym druczkiem
    dorzucam dongle usb. Co śmieszniejsze fabrycznie komp ma moduł wifi
    tylko wyszabrowany.

  • 8. Data: 2021-02-18 19:42:10
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 17 Feb 2021 12:58:15 +0100, jedrek napisał(a):

    > Zapewne w niektórych kartach USB wifi to dopinana antena służy jako element
    > ozdobny, a nie rzeczywisty system poprawiający zasięg.

    Zawsze antena która ma wymiar porównywalny z długością odbieranej fali
    będzie skuteczniejsza niż antena znacznie mniejsza. Więc nie pyskuj na
    "dopinane" do dongla anteny.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 9. Data: 2021-02-19 00:20:59
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-02-17 o 19:17, PiteR pisze:
    > in <news:qx7XH.59122$6p62.28533@usenetxs.com>

    > karta usb to zło.

    A czy karta sieciowa na USB to spełni swoje zadanie na szybkość
    internetu 1 GB? (bo ja mam kartę 100 Mb i to na dodatek zintegrowaną).

    https://allegro.pl/oferta/karta-sieciowa-usb-3-0-gig
    abit-lan-100-1000mb-rj45-8768133218?reco_id=f0a8df7d
    -6cc8-11eb-99ae-0c42a10972de&sid=041047f9c36843e364e
    cb91b45c568a2755aa386fe7e14ee7421a14291fbf951

    --
    animka

  • 10. Data: 2021-02-19 23:06:06
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:s0msrb$1dqi$1@gioia.aioe.org>
    user Animka pisze tak:

    > A czy karta sieciowa na USB to spełni swoje zadanie na szybkość
    > internetu 1 GB? (bo ja mam kartę 100 Mb i to na dodatek
    > zintegrowaną).

    Powinna swobodnym leszczem.