  • 11. Data: 2009-08-31 22:12:48
    Temat: Re: Jaki duży ekran do telewizji w SD
    Od: "Jermat" <m...@g...pl>

    > Tak oglądam, a co się dziwisz? :-)

    Nie dziwię się. Nie takie rzeczy już widziałem.

    PS. Idea odpowiadania pod cytatem wynika z tego, że przy wielu cytatach nie
    bardzo wiadomo o co chodzi. W tym przypadku wszystko było jasne.
    Pozdrawiam.

  • 12. Data: 2009-08-31 23:19:28
    Od: Padre <P...@n...net>

    Jermat pisze:
    > Jeśli 1024x768 jest dla Ciebie super no to ok. Ale to jest tylko 0,8
    > megapiksela. Zapewne oglądasz również super zdjęcia?

    lepsze jest zdjęcie 0,8 megapiksela w którym każdy piksel niesie
    informację o obrazie od takiego 5Mpix w którym całe grupy sąsiadujących
    pikseli maja co do bita taka samą barwę na co złożyła sie jakość optyki
    aparatu, fakt że jasność każdego piksela powstaje z aproksymacji
    jasności 8 sąsiednich a na koniec zdjęcie dobijane jest elektronicznym
    usuwaniem szumu matrycy.

    Jeśli chcesz być już taki precyzyjny i używać nomenklatury
    fotograficznej, ekran plazmy HDReady ma 2,4Mpix a nie 0,8 jak napisałeś.

  • 13. Data: 2009-09-01 05:18:29
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Jermat" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Nie dziwię się. Nie takie rzeczy już widziałem.

    Ja mam pokój 5,8x5,8m, a leżę na łóżku w ogległości ok. 5m od ekranu TV. :-)
    Przed monitorem 17" CRT siedze 0,7m i tam mogę sobie pooglądać szumy
    matrycy. :D

    PS. na monitorze też mam 1024x768 i wystarczy. :-)

  • 14. Data: 2009-09-01 08:42:58
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Cavallino pisze:
    > Na CRT obraz masz właśnie mało wyraźny i mało szczegółowy, dlatego
    > wydaje Ci się że jest lepiej.
    > Wszystko raczej rozmyte, więc łagodzi to niedostatki sygnału.

    Oczywiście to nieprawda. Nie ma jednego CRT i LCD. Są lepsze i gorsze,
    ale każdy LCD smuży i to niestety widać. Nie da się też oglądać LCD z
    bliska. Co do palety kolorów - zwykle LCD są oczywiście gorsze od CRT,
    choć bywają tu bardzo duże różnice. W telewizorach LCD różnie wypada też
    skalowanie obrazu ze standardowej rozdzielczości wynikającej z systemu
    emisji do rozdzielczości ekranu.
    Sprawa więc wygląda nieco inaczej. Wcale nie dziwię się autorowi tematu.
    f.

  • 15. Data: 2009-09-01 08:50:44
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Ormianin pisze:
    > Po awarii 29 calowego philipsa(...) kupiłem wiec LCD philipsa,
    > okazyjnie, tanio z Reala model 37PFL3312/10, 37 cali (...)
    Jest to znacznie większy ekran - zwłaszcza dla trybu 16:9 - i należy
    oglądać obraz z dużo większej odległości. Wtedy część mankamentów obrazu
    zniknie. W jakiej odległości od widzów znajduje się ekran?
    f.

  • 16. Data: 2009-09-01 08:52:09
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Piotr Fonon" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    Cavallino pisze:
    > Na CRT obraz masz właśnie mało wyraźny i mało szczegółowy, dlatego wydaje
    > Ci się że jest lepiej.
    > Wszystko raczej rozmyte, więc łagodzi to niedostatki sygnału.
    >

    >Oczywiście to nieprawda.

    Ale co jest nieprawdą?
    Konkretnie proszę.

  • 17. Data: 2009-09-01 09:27:24
    Od: Gienek <g...@s...pl>

    > Oczywiście to nieprawda. Nie ma jednego CRT i LCD. Są lepsze i gorsze,
    > ale każdy LCD smuży i to niestety widać.

    Jak oglądam obraz full HD na LCD (pomińmy źródło bo czy to ważne co mi
    przesyła sygnał full HD do telewizora) to żadnego smużenia nie widzę i
    żaden CRT nie ma startu.

    Co do smużenia to można je też dość łatwo zauważyć na CRT 16/9 100Hz.

  • 18. Data: 2009-09-01 09:50:00
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Gienek pisze:
    > Jak oglądam obraz full HD na LCD (pomińmy źródło bo czy to ważne co mi
    > przesyła sygnał full HD do telewizora)
    Na marginesie - temat dotyczy SD, a w przypadku telewizorów LCD źródło
    jest rzeczywiście bardzo istotne.
    > to żadnego smużenia nie widzę i
    > żaden CRT nie ma startu.
    To problem niskich wymagań, co do jakości obrazu. Odsyłam do dyskusji na
    ten temat na forum mva.

    > Co do smużenia to można je też dość łatwo zauważyć na CRT 16/9 100Hz.
    Jest to wyłącznie wina technologi przetwarzania obrazu emitowanego w
    standardzie 50 Hz, a nie CRT.
    f.

  • 19. Data: 2009-09-01 10:12:18
    Od: Gienek <g...@s...pl>

    Piotr Fonon pisze:
> [...]
    > ten temat na forum mva.

    > Jest to wyłącznie wina technologi przetwarzania obrazu emitowanego w

    Proponuję nauczyć się czytać ze zrozumieniem i czasami używać szarych
    komórek. Czasami to pomaga. Napisałeś, że telewizory LCD smużą. Niestety
    nie tylko LCD i nie w każdym przypadku.

  • 20. Data: 2009-09-01 11:19:54
    Od: Ormianin <o...@c...epf.pl>

    Tue, 01 Sep 2009 10:50:44 +0200, na pl.rec.telewizja, Piotr Fonon
    napisał(a):

> [...]
    > oglądać obraz z dużo większej odległości. Wtedy część mankamentów obrazu
    > zniknie. W jakiej odległości od widzów znajduje się ekran?

    3 metry... alwe moim zdnaiem masz racje ten model ma jakies problemy ze
    skalowaniem obrazu